Ik wil graag op vakantie gebruik maken van mijn thuisnetwerk dan wel internetverbinding vanuit huis via VPN. Mijn fritzbox ondersteunt dit en ik kan prima met de fritzbox-vpn-server "connecten".
Echter niet al mijn apparaten (die ik op vakantie mee kan nemen
) ondersteunen het IPsec protocol dus ik wil graag gaan voor OpenVPN. Nu heb ik een synology NAS 415+. OpenVPN hierop installeren met portforwarding lukt me wel het enige wat ik me afvraag is HOE veilig is het nu om het verkeer door mijn router heen te loodsen (poort 1194 oid) en dan bij de synology te laten aankomen die dan het complete netwerk openstelt. Voor mijn gevoel laat ik inbrekers al de gang in komen (router is de voordeur) maar ze mogen niet de kamer of de rest van het huis in (synology nas).
Ik snap niet goed hoe iets achter de router kan werken als VPN. Het signaal bevindt zich dan toch al in het netwerk? Kunnen kwaadwillenden dan niet vanuit hier mijn netwerk al op (voor de NAS)? of kan dit absoluut niet door de portforwarding van 1194 puur naar mijn NAS? Voor het bij mijn NAS is passeert het nog 2 switches
Ik heb ook nog ergens een Rpi 3 liggen. Raden jullie dit eerder aan als VPN server? (overigens zelfde probleem gevoel met veiligheid).
Ik las ergens dat de Rpi 3 hogere doorvoersnelheden zou halen als de synology hoe zijn hier jullie ervaringen in?
Alvast bedankt voor de uitleg.
Ik heb heel wat geduckduckgot maar vind geen goede uitleg
Echter niet al mijn apparaten (die ik op vakantie mee kan nemen
Ik snap niet goed hoe iets achter de router kan werken als VPN. Het signaal bevindt zich dan toch al in het netwerk? Kunnen kwaadwillenden dan niet vanuit hier mijn netwerk al op (voor de NAS)? of kan dit absoluut niet door de portforwarding van 1194 puur naar mijn NAS? Voor het bij mijn NAS is passeert het nog 2 switches
Ik heb ook nog ergens een Rpi 3 liggen. Raden jullie dit eerder aan als VPN server? (overigens zelfde probleem gevoel met veiligheid).
Ik las ergens dat de Rpi 3 hogere doorvoersnelheden zou halen als de synology hoe zijn hier jullie ervaringen in?
Alvast bedankt voor de uitleg.
Ik heb heel wat geduckduckgot maar vind geen goede uitleg
[ Voor 5% gewijzigd door Sjeuf op 12-05-2017 22:56 ]