Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 00:09
Mijn vraag
Ik heb een Galaxy tab A 10.1 2016. Nu krijg ik iedere keer de melding of ik het beeld van de video's die ik kijk naar de tv wil sturen. Ik heb zelf geen smart tv. Dus het gaat waarschijnlijk om de tv van de buren. Is er een optie in Android die dit uitzet? Hoe heet die optie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy Tab A 2016 Android 6.0 geloof ik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
ik ben het hele instellingen menu langsgelopen maar kreeg vanavond weer de melding

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien de verantwoordelijke app disablen. Ik ken de melding niet. Kijk bij je settings -> Apps en disable de app die hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn.

Of gebruik een andere app om video's te bekijken...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt als chromecast, die doet dat bij mij ook wel eens. Maar dan zou ik me vooral afvragen waarom je tablet op hetzelfde netwerk als de buren zit!
En anders gewoon wat leuke filmpjes er naartoe streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
W1LL3M schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:41:
Klinkt als chromecast, die doet dat bij mij ook wel eens. Maar dan zou ik me vooral afvragen waarom je tablet op hetzelfde netwerk als de buren zit!
En anders gewoon wat leuke filmpjes er naartoe streamen ;)
Ja daar lijkt het wel op dat de tv en de tablet op hetzelfde netwerk zitten. Maar ik zit gewoon op mijn eigen netwerk. Ik log in op mijn eigen modem. Ik heb het wifi wachtwoord eergister ook weer verandert. Maar vanavond weer de melding. Haha ja idd wat filmpjes er naartoe streamen. Maar ik heb ook zoiets van het gaat ze geen bal aan wat ik kijk. Zou het wat met ziggo hotspots te maken kunnen hebben? Volgens mij niet want ik heb gelezen dat dat buiten je eigen netwerk om gaat

Is het heel gemakkelijk om in iemand zijn netwerk te komen en het wifi wachtwoord te bemachtigen? Buurman is wel aardig handig met computers

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 17-05-2017 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Robolokotobo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 01:50:
Is het heel gemakkelijk om in iemand zijn netwerk te komen
Heel makkelijk, als jullie allebei HomePlug-adapters gebruiken en geen van beide de moeite hebben genomen de standaard beveiliging aan te passen. Via wifi zie ik het niet zo gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn TabS2 geeft dit sinds de update van gisteren ook aan. Deze TV zit niet op het netwerk. Het zoeken in de netwerkinstellingen heeft dus geen zin.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
Misschien een nieuwe feature die de locatie van een target device (bv. een TV) vergelijkt met jouw locatie? Lijkt me niet heel verstandig als Google dat ingebouwd zou hebben, maar zou me niets verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Krijg je de melding of je het naar een TV of Chromecast wil sturen?

Als het een Chromecast is, kan het ook zijn dat gastmode aan staat op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nee ik gebruik gewoon een modem. Ik heb het een paar maanden eerder meegemaakt op mijn mobiel. Maar dat ging de laatste maanden goed. Ik heb ook in mijn netwerk gekeken nu en alleen mijn eigen apparaten staan er in. De melding is of ik het naar een tv wil sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Controleer eens de Google Home app. Deze staat standaard geinstalleerd tegenwoordig geloof ik. Deze zorgt voor koppeling met Chromecasts e.d. Lijkt me overigens sterk dat het de tv van de buren is daar Google Home (en elke ChromeCast) verbonden is via het lokale Wifi netwerk.
Op welk netwerk hangt je tablet? Want je noemt ook iets over Ziggo WifiSpots. Als je daar aan hangt, ga daar eens heel snel af en probeer het gewoon over je eigen netwerk.
Mocht je toch de tv van de buren vermoeden. Wijzig je Wifi wachtwoord en zet WPS uit op je Router. (en zoek dan gelijk even het verschil op tussen een Router en een Modem)

*sowieso

Pagina: 1