Zijn Driver update programma's gezond?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zijn programma's zoals driverbooster gezond voor je systeem ? Als ik dit programma laat draaien laat hij heel veel stuurprogramma's zien die ik moet bijwerken. Of is het beste om dit aan windows (10) te laten ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
lennox-06 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:42:
Zijn programma's zoals driverbooster gezond voor je systeem ? Als ik dit programma laat draaien laat hij heel veel stuurprogramma's zien die ik moet bijwerken. Of is het beste om dit aan windows (10) te laten ?
Mijn persoonlijke mening is dat het echt totale onzin is :) windows 10 update zichzelf wel wanneer die er zijn (kan ook automatisch staat standaard volgens mij aan) en programma's die je veel gebruikt wordt je meestal ook wel op de hoogte gehouden voor een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Ik vind het wel een fijn tooltje, maar de gratis versie is niet handig (omdat je niet de drivers ermee kan downloaden) en feitelijk is het motto: don't fix it when it's not broken wel een verstandige met betrekking tot drivers voor de hardware in je pc.

Dus als je ergens problemen mee hebt kan je het gebruiken als diagnose tool, maar een driver updaten kan ook fout gaan en dan heb je meer ellende en werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 21:20
Heel kort: NEE, je hebt er alleen maar last van... windows of de fabrikant van je apparatuur zorgt (bijna altijd) dat er een goede driver beschikbaar is.

Behalve als je een Canon Scanner hebt, Canon laat wat dat betreft wel vaker steekjes vallen...

[ Voor 3% gewijzigd door roches op 12-05-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roches schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:48:
Heel kort: NEE, je hebt er alleen maar last van... windows of de fabrikant van je apparatuur zorgt (bijna altijd) dat er een goede driver beschikbaar is.

Behalve als je een Canon Scanner hebt, Canon laat wel vaker steekjes vallen...
Meeste printer en scannerleveranciers zijn irritant met updates, neem HP die opeens ervoor zorgt dat je goedkopere inktcartridges niet meer werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Laatst online: 23-06 21:20
Idem, maar van HP heb ik geen last, die zou ik ook nooit kopen, wat een baggeroplossingen hebben die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Nein, die programma's zijn praktisch altijd bullshit. Gewoon een standaard Windows installatie doen, en Windows lekker zijn werk laten doen. Mocht je in device manager dan nog een niet herkend apparaat zien, dan zoek je uit welke dat is en download je de nieuwste driver van de website van de fabrikant.
roches schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:48:

Behalve als je een Canon Scanner hebt, Canon laat wat dat betreft wel vaker steekjes vallen...
Heb ik ook ervaren, maar het standaard Canon programma beviel me niet. NAPS2 is een fijn alternatief zonder onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lennox-06 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:42:
Alle software met scanner, booster, cleaner, accelerator, optimizer en dat soort kreten in de naam is crapware die minstens zoveel schade als goed doet. Het is allemaal bedoeld om je onzeker te maken, in dit geval door jou een lange lijst te tonen van drivers die zogenaamd bijgewerkt moeten worden, en te doen alsof je een enorm probleem hebt wat dat programma kan oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wat is gezond? Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als anti-virus software het als malware ziet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

downtime schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:08:
Alle software met scanner, booster, cleaner, accelerator, optimizer en dat soort kreten in de naam is crapware die minstens zoveel schade als goed doet. Het is allemaal bedoeld om je onzeker te maken, in dit geval door jou een lange lijst te tonen van drivers die zogenaamd bijgewerkt moeten worden, en te doen alsof je een enorm probleem hebt wat dat programma kan oplossen.
Je kent kennelijk driverbooster niet. Het is een pakket dat geen dingen verzint, het is juist een heel handige tool om in 1 keer een overzicht van alle verouderde drivers gepresenteerd te krijgen. Het verdienmodel van driverbooster zit erin de drivers ook aan te bieden (zonder dat je ze zelf moet zoeken wat soms erg lastig is), of het updaten nodig is is een heel ander verhaal, maar driverbooster moet je niet vergelijken met een optimizer.

En er zijn ook genoeg cleaners voor spyware of virussen te vinden die echt heel nuttig zijn, maar inderdaad niet allemaal.

Kortom, je gooit nu wel heel gemakkelijk alles op 1 hoop. Al ben ik wel van mening dat het onzeker maken van de potentiele klant bij vele tools wel een middel is. Maar driverbooster kan voor iemand die vaak pc's van vrienden / familie / klanten moet onderhouden erg nuttig zijn.

Feit blijft wel dat je met hardware drivers beter niet kan updaten als er geen probleem is, maar een chipset driver vernieuwen of iets dergelijks kan wel degelijk een positief effect hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 12-05-2017 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@lennox-06 , waarom zou je zoiets willen gebruiken als je systeem het zelf kan. maak je niet gek met al die tools.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Wil nog even random de opmerking maken dat als het systeem vraagt om windows opnieuw opstarten..... dit soms lijkt alsof het systeem vast is blijven hangen, laat dit aanstaan want een nieuwe update is niet helemaal duidelijk en is bezig met installeren terwijl het lijkt alsof de pc hangt... dit duurt wel een kwartier ofso

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Kortom, je gooit nu wel heel gemakkelijk alles op 1 hoop. Al ben ik wel van mening dat het onzeker maken van de potentiele klant bij vele tools wel een middel is. Maar driverbooster kan voor iemand die vaak pc's van vrienden / familie / klanten moet onderhouden erg nuttig zijn.
Mijn bewering was ook niet bedoeld als absolute waarheid waar geen enkele denkbare uitzondering op bestaat. Het is bedoeld als waarschuwing om kritisch naar nut en noodzaak te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik gebruik Driver booster al jaren! Dit word regelmatig weggegeven door https://nl.giveawayoftheday.com
Ik vind het zeer handig en prettig en tijd besparend, maar zoals Chipset updates als bijvoorbeeld van Intel moet je niet doen of kijken wat de laatste is op Intel. Dit omdat ze de versies oppikken van nieuwere generaties, maar je kunt ze daarvoor benaderen/emailen en ze pakken het op en dus gewoon uitvinken.

Ik installeer Windows en ik zorg ervoor dat ik de LAN driver heb, omdat dit soms niet door Windows meegenomen word. Dan installeer in Driver Booster en laat dat lekker zoeken en ik vink een paar uit. Dan hoef ik in ieder geval niet naar de mobo websites te snuffelen, zoeken, wachten op opslaan van de drivers. Gaat het mis dan heb je de systeem herstel en ben je terug. (dat is er ingebouwd.)

Het gratis versie laat een paar drivers staan dat je niet kunt downloaden, maar de beschrijving heb je erbij en ja dat kan je gaan zoeken en klaar.

Ik heb ook anderen geprobeerd wat op GOTD voorbij kwam, maar Driver Booster is wel het handigste.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Yups: http://imgur.com/a/fvehH

Ben bezig met een andere Windows te klonen dus een oude kloon even gepakt. Ja, natuurlijk is het niet legitiem nu, maar van de 28 drivers, kan ik er maar 1 niet bij laten werken. Ik laat het gaan en ik zie het wel. herstelpunt of een ander kloon ligt alvast klaar :)

[ Voor 81% gewijzigd door XRayXI op 14-05-2017 02:36 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:33:
Yups: http://imgur.com/a/fvehH

Ben bezig met een andere Windows te klonen dus een oude kloon even gepakt. Ja, natuurlijk is het niet legitiem nu, maar van de 28 drivers, kan ik er maar 1 niet bij laten werken. Ik laat het gaan en ik zie het wel. herstelpunt of een ander kloon ligt alvast klaar :)
Die taakbalk, krijg er nu al hoofdpijn van :N
Anyway screenshot laat goed zien waar deze tooltjes goed voor zijn: grootste deel van die tool gaat over het activeren ervan... Enige nut van dit soort tooltjes is om dit soort tooltjes te activeren (geld uitgeven)...
Bijna net zo goede kwaliteit als de 'Download meer RAM' tooltjes...
Windows 10, hoewel ik er een hekel aan heb, doet het aardig goed met drivers en vindt vrijwel alles. Hooguit dat de eerste drivers handmatig moeten worden geinstalleerd (Waar altijd wel een simpele setup voor is te vinden bij de fabrikant zelf zonder virus, betaling en dergelijk gedoe), dit soort tooltjes kunnen sowieso daar niet bij helpen om drivers te downloaden wanneer je NIC nog geen driver heeft, letterlijk nutteloze tooltjes...

Edit: W10 trekt standaard al die drivers naar binnen dus waarom bloatware gebruiken die dus niks toevoegt? Dan een niet geactiveerde W7 machine....... Hoewel niet geactiveerd en al wat ouder kan ook vrijwel alle drivers automatisch vinden...

Mooi ook dat je tooltje een keyboard driver aan het downloaden is :+
Standaard heeft Windows inderdaad geen drivers voor keyboards natuurlijk....
Anders de PCI to PCI bridge driver, muisdriver of USB2 driver, allemaal zit het niet by default in W7...
Hele tooltje is gewoon een scam dus.

[ Voor 18% gewijzigd door RGAT op 14-05-2017 02:43 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Euh nee. Driver Booster komt minimaal 2x langs op GOTD per jaar. Je hebt weer een half jaar of een jaar een volledige Pro versie. "Enige nut van dit soort tooltjes is om dit soort tooltjes te activeren (geld uitgeven)" Nee en nee. Door dit programma heb ik vaak gehad dat ik bijvoorbeeld een Wifi USB via Google een sting HardwareID moest zoeken om te kijken waar het om ging. het kwam onlangs voor in de Humble Bundle en ik heb na dit jaar weer een jaar erbij. je mag een key op 3 machines plaatsen/activeren.

Testje en zoek op wat dit is:
USB\VID_03F0&PID_1016&REV_0000 (easy)
USB\VID_13D3&PID_3346&REV_0108 (redelijk easy, maar het valt soms uit)

En deze was ook een lastige: USB\VID_0BDA&PID_818B&REV_0200 (word via google niet goed aangegeven, ander merk en type en je krijgt een BSOD. DB pakt het juiste)

Ik had Driver Booster al op mijn schijf en ik ook was huiverig, maar het werkte en ze vinden het meestal door deze strings. Ik hoef niet te zoeken en ik ga altijd Windows activeren als alles stabiel is, je hebt 30 dagen.

Ja, mijn taakbalk. Ik hou graag alles in de gaten en één klikje en het was zelfs erger bij mij in Vista. In Vista kon je nog een map rechts tegen je scherm gooien en het bleef daar verticaal staan zoals wat linksonder bij mij is. Zie je dat uitroepteken? Dat zijn al mijn tools zoals partition managers cleaners en scanners. Ik ben dus niet van krampachtigw. Mijn desktop hou ik schoon of ik maak een Desktop backup op mijn D: schijf met datum.

[ Voor 15% gewijzigd door XRayXI op 14-05-2017 03:04 . Reden: aanpassing strings, meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ik denk dat google sinds kort ook op text kan zoeken ;)
Verder kan W7 het zelf ook al...
M.a.w. je tooltje is een veredeld frontje voor Bing/Google...

Je drivers zijn een of ander HP sync ding en een Atheros Wifi driver, vrij simpel te vinden (dit bericht typen duurt langer)... De derde is een Wifi N driver voor een Realtek NIC...
Dit alles ging nog sneller dan het googlen naar Driverbooster en het installeren daarvan...

Verder leg eens uit waarom je tooltje drivers aan het downloaden is voor een pci-pci bridge?... (En de USB2, muis en keyboard drivers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:47:
Ik vind het wel een fijn tooltje, maar de gratis versie is niet handig (omdat je niet de drivers ermee kan downloaden)
Die restricties heb ik niet hoor.

Driver Booster 4.4.0.512 is een verschrikkelijk programma, als je niet serieus oplet tijdens de installatie dan installeert Iobit ook direct andere systemcare zooi en kan je even de boel gaan opkuisen met awdcleaner etc.

Maar ik vind het een toptooltje om in een paar simpele muisklikken de nieuwste drivers binnen te halen van alles wat in mijn systeem zit/bijgekomen is tussen 2012 en 2017. Iedereen die hier beweert het manueel sneller te kunnen via hardwareid en google kletst uit zijn nek.

Een heel aantal drivers waar noch de intel update tool, noch windows update iets aan doet maar volgens Driver booster wel 2-3 jaar nieuwere driverrevisies van bestaan haal je zo binnen, met automatisch system restore points tijdens de 'silent' driver installatie.

Eenmaal dat gebeurd is knikker ik het er wel terug terug af en kuis ik al die Iobit zooi weg.

[ Voor 27% gewijzigd door anessie op 14-05-2017 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Je kan gewoon niet zeggen dat dit tooltje nutteloos is. Natuurlijk moet je uitkijken wat er misschien bij komt als je niet goed leest. Dat is al jaren zo en andere bedrijven promoten ook andere zaken en producten bij hun setup's.

@RGAT Ik heb mijn post hierboven aangepast. Via de string is nooit en te nimmer het juiste versie. Het kan zomaar een Realtek NIC zijn maar dat is het niet en je systeem gaat een leuk blauw schermpje geven met een tcpip.sys error. "Wat is het dan wel?" een Linksys USB Wifi.

@anessie Je kan gewoon even via CCleaner naar Startup gaan. Daar alles op No zetten én ga naar Schedule Taks menu en Context Menu en zet het daar op "No". En scan het eens in de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:12:
@anessie Je kan gewoon even via CCleaner naar Startup gaan. Daar alles op No zetten én ga naar Schedule Taks menu en Context Menu en zet het daar op "No".
Ja en als je dan ooit eens het programma lanceert (en het update zichzelf eventueel) dan mag je dat telkens opnieuw doen, leuke mannen die van Iobit.

Los van alles is er natuurlijk nog altijd het argument 'if it ain't broken, don't fix it'. Er is niets dat zegt dat mijn lan driver van 2016 zoveel beter/stabieler is dan die van 2013.

Ik kan alleen weer vast stellen dat de Creator's Fall fast ring update die ik draai super stabiel is met een setje recente drivers via Driverbooster.

[ Voor 36% gewijzigd door anessie op 14-05-2017 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:12:
Je kan gewoon niet zeggen dat dit tooltje nutteloos is. Natuurlijk moet je uitkijken wat er misschien bij komt als je niet goed leest. Dat is al jaren zo en andere bedrijven promoten ook andere zaken en producten bij hun setup's.

@RGAT Ik heb mijn post hierboven aangepast. Via de string is nooit en te nimmer het juiste versie. Het kan zomaar een Realtek NIC zijn maar dat is het niet en je systeem gaat een leuk blauw schermpje geven met een tcpip.sys error. "Wat is het dan wel?" een Linksys USB Wifi.

@anessie Je kan gewoon even via CCleaner naar Startup gaan. Daar alles op No zetten én ga naar Schedule Taks menu en Context Menu en zet het daar op "No". En scan het eens in de zoveel tijd.
Die Linksys gebruikt dan gewoon een Realtek chip, Linksys maakt zelf geen nics vziw namelijk...
Als die een BSOD geeft gebruik je een andere versie daarvan, of nog makkelijker als er Linksys op staat ga je naar de site van Linksys en kies je jouw NIC en klik je op de knop om de nieuwste driver direct van de fabrikant zonder malware, bloatware, kosten en risico's te downloaden...
Dus nog steeds geen reden voor het tooltje, het vult een gat wat er niet is...
Plus, ik heb nog steeds niet gehoord waarom dat tooltje een PCI bridge driver aan het updaten is, dus ik ga een gok doen (gok geldt ook voor de andere drivers in de lijst)
Ik denk dat de beste driver database voor Windows 7 drivers die van MS is, omdat daar de gesigneerde drivers in zitten... Dus dit soort tooltjes per definitie of die database gebruiken (en dus 100% nutteloos zijn) of niet zo effectief zijn en de lijst dus aanvullen met nutteloze drivers welke niet bestaan, niet geupdate kunnen worden of welke gewoon ronduit onzin zijn zodat mensen die ervoor willen betalen denken dat het tooltje zojuist talloze verbeteringen heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
anessie schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:14:
[...]

Ja en als je dan ooit eens het programma lanceert dan mag je dat telkens opnieuw doen, leuke mannen die van Iobit.

Los van alles is er natuurlijk nog altijd het argument 'if it ain't broken, don't fix it'. Er is niets dat zegt dat mijn lan driver van 2016 zoveel beter/stabieler is dan die van 2013. Ik kan alleen weer vast stellen dat die Creator's Fall fast ring update die ik draai super stabiel is met een setje recente drivers via Driverbooster.
Ach het zijn updates zoals BIOS software updates en firmware updates. Of kleine correcties in de INF's, toch ;)
Waarom worden er zoveel in de "meuk" gezet op Tweakers. Sorry was even sarcastisch.

Voor mij scheelt het tijd en het is handig de lijst aan of uit te vinken wat ik juist vind en de specs van moederbord aan geeft.

@RGAT Dat PCI bridge driver is omdat ik dit kloon schijf ook in een ander PC heb gedaan gisteren. Dit omdat ik even hier tegenaan ben gelopen na installetie datum Original Install Date: 10-5-2012, 22:51:12
Eventvwr werkt niet meer en heeft niets met de drivers te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
RGAT schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:21:
[...] of niet zo effectief zijn en de lijst dus aanvullen met nutteloze drivers welke niet bestaan, niet geupdate kunnen worden of welke gewoon ronduit onzin zijn zodat mensen die ervoor willen betalen denken dat het tooltje zojuist talloze verbeteringen heeft gedaan...
Placebo of niet, het maakt de user blij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Niet afgaande van het feit of het handig is of niet, m'n BIOS is een van de laatste dingen die ik zou willen "geupdate" zien door een of ander random automatisch tooltje van questionable aard.

Ik draai bv op mijn moederbord de net niet laatste versie omdat de nieuwste bij het booten keer op keer een hardlock veroorzaakt. (en dan downgraden corrupt de BIOS chip, dus moet ik met recovery erna dus 2* de BIOS flashen, al een geluk dat er een recovery chip is)
Wat trouwens als het fout gaat tijdens dat die applicatie je BIOS aan het updaten is? "Oeps, je systeem boot niet meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
"if it ain't broken, don't fix it"

"If you don't know what is going wrong under the hood, or lacking speed, Try something else" ;)
Typisch het geval van, is olie verversen voor een motor nou goed of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Voor een oude notebook heb ik 1x betaald voor een licentie op zo'n tooltje.

Wonderfull! :) De drivers die ik niet kon vinden voor Windows 7 kon dat ding wel en alles werkt naar behoren. Het was een notebook dat oorspronkelijk voor XP was gemaakt. Echter voor W10 is het overbodig gezien W10 de drivers zelf installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
GuntherDW schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:32:
Niet afgaande van het feit of het handig is of niet, m'n BIOS is een van de laatste dingen die ik zou willen "geupdate" zien door een of ander random automatisch tooltje van questionable aard.

Ik draai bv op mijn moederbord de net niet laatste versie omdat de nieuwste bij het booten keer op keer een hardlock veroorzaakt. (en dan downgraden corrupt de BIOS chip, dus moet ik met recovery erna dus 2* de BIOS flashen, al een geluk dat er een recovery chip is)
Wat trouwens als het fout gaat tijdens dat die applicatie je BIOS aan het updaten is? "Oeps, je systeem boot niet meer".
Oja natuurlijk en daarom zit het er ook niet in. Onlangs mijn mobo ook kunnen redden door de dual bios en dat weer kunnen opslaan in de niet werkende chippie. Ook Intels ME Firmware of andere zaken komen niet mee. Als jeje HDD verplaatst naar een andere machine, tja, het word meegepakt wegens MS database.

@RGAT Je kan niet zeggen dat alles in Windows x.x mee word genomen en alles wel gelijk gaat werken. Met Driver Booster weet je wel gelijk in een lijst waar het over gaat. Natuurlijk zal je ook niet een NVIdia driver van ze pakken en ook niet van MS. Dat zal je toch handmatig moeten doen, maar als jij je voor gaat bereiden heb jij je CD al of geplukt van het net. Zonder LAN ben je trouwens ook ver van huis. Maar je kan de database van Driver Booster opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Driver Booster is malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Knap dat het jaren bestaat. En wel erg kort door de bocht.

Malware: is een verzamelnaam voor schadelijke en ongewenste software. Deze software heeft als doel: uw privacy schenden. Onder malware kan je heel wat classifiëren: virussen, wormen, trojans, spyware, adware

Geen virustool of wat dan ook dit Driver Booster als bedreigend ziet.

laten we even gaan kijken:
https://malwaretips.com/t...river-booster-safe.41413/
Ook leuk :) http://forums.iobit.com/f...re-solved-by-norton-iobit

Ieder zijn tool! Ik vind het (me en anderen dat ik ermee kan) helpen

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 14-05-2017 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:55:
[...]

Knap dat het jaren bestaat. En wel erg kort door de bocht.

Malware: is een verzamelnaam voor schadelijke en ongewenste software. Deze software heeft als doel: uw privacy schenden. Onder malware kan je heel wat classifiëren: virussen, wormen, trojans, spyware, adware

Geen virustool of wat dan ook dit Driver Booster als bedreigend ziet.

laten we even gaan kijken:
https://malwaretips.com/t...river-booster-safe.41413/
Ook leuk :) http://forums.iobit.com/f...re-solved-by-norton-iobit

Ieder zijn tool! Ik vind het (me en anderen dat ik ermee kan) helpen
Is wel degelijk ongewenste software en dus onder jouw eigen definitie gewoon malware...
De setup waarschuwt iedereen al voor dat het allerlei troep (die privacy schendt en zelf malware kan zijn) mee probeert te brengen, tools die dergelijk rare troep mee leveren zijn zelf ook niet te vertrouwen.
Daarbij doet Driverbooster niks meer dan googlen en drivers van onbekende bronnen downloaden en in je systeem gooien...
Als (en dat is een grote ALS) driverbooster zelf geen malware levert is het de enige in zijn soort en dat alleen al zegt genoeg over dit soort tooltjes, alle ellende en malware niet opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
RGAT schreef op zondag 14 mei 2017 @ 04:15:
[...]

Is wel degelijk ongewenste software en dus onder jouw eigen definitie gewoon malware...
De setup waarschuwt iedereen al voor dat het allerlei troep (die privacy schendt en zelf malware kan zijn) mee probeert te brengen, tools die dergelijk rare troep mee leveren zijn zelf ook niet te vertrouwen.
Daarbij doet Driverbooster niks meer dan googlen en drivers van onbekende bronnen downloaden en in je systeem gooien...
Als (en dat is een grote ALS) driverbooster zelf geen malware levert is het de enige in zijn soort en dat alleen al zegt genoeg over dit soort tooltjes, alle ellende en malware niet opzoeken...
Wat ga jij doen als een klant van je geen internet heeft? Één keer DB draaien en je hebt een database (zip) ervan. Iets wat ergerlijk is is dat je een driver niet bij je hebt.

Na zoveel machines te hebben geïnstalleerd, heb ik een hele leuke driver database waar ik veel machines kan voorzien van drivers. Ik geef gewoon een folder op en het word opgepakt. En in principe hoef ik niet meer langs te komen of ik stuur gewoon een usb stick naar hem op als ik weet welk het is.

Het kost tijd om het juiste driver te pakken en dat je nog even best wat zoekwerk moet doen en klik en kopieer werk moet doen om je notepad te vullen.

Ik installeer even WinRAR en pak dit uit: http://imgur.com/a/RzY6P

En weet je wat het is? Dit:
"Ah NEE! @%#^%^# ik heb weer troep geïnstalleerd omdat ik weer te vlug was en niet las!". Er is haast geen programma's meer dat geen troep mee installeerd als je niet voor "custom" installatie kiest. Iobit, ja, rot programma's en agressief in het promoten, maar ik werk met DB en kan mij wat. Ik heb een driver database die ik onderhou en stabiel zijn. Wat jij gaat doen, kan mij wat, ieder zijn ding :) Welk heb ik een leuk 500GB schijfje met drivers. Crashed deze, ach, ik installeer DB wel weer en de folder C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\Download is daar op mijn kloon schijf.

Laten we maar zwijgen wat je ongevraag op Linux en Windows voor geïnstalleerd krijgt (Cortana!?)

[ Voor 19% gewijzigd door XRayXI op 14-05-2017 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 04:28:
[...]

Wat ga jij doen als een klant van je geen internet heeft? Één keer DB draaien en je hebt een database (zip) ervan. Iets wat ergerlijk is is dat je een driver niet bij je hebt.

Na zoveel machines te hebben geïnstalleerd, heb ik een hele leuke driver database waar ik veel machines kan voorzien van drivers. Ik geef gewoon een folder op en het word opgepakt. En in principe hoef ik niet meer langs te komen of ik stuur gewoon een usb stick naar hem op als ik weet welk het is.

Het kost tijd om het juiste driver te pakken en dat je nog even best wat zoekwerk moet doen en klik en kopieer werk moet doen om je notepad te vullen.

Ik installeer even WinRAR en pak dit uit: http://imgur.com/a/RzY6P
Nog nooit gehad dat een zakelijke klant geen internet had nadat ze zich verveelden en zomaar Windows herinstalleren... De paar die dit soort troep downloaden (en dat zijn er gelukkig niet al te veel geweest) kregen gewoon een netwerkboot met nieuw image, even erheen en F12 in blijven tikken dus...
Daar ga ik niet meer moeite voor doen dan nodig. Nieuwe installaties komen via een image en hebben de juiste drivers en software al erin, kapotte installaties krijgen een nieuw image.
Verder gebruiken we in de professionele omgeving alleen hardware (en software) van erkende leveranciers, daarom werkt de hardware naadloos met de software en hoeven we zelfs bij het maken van zo'n image niet een voor een drivers te zoeken...
Ik zou nooit naar een klant gaan, daar dit soort zooi installeren en dan tot de conclusie komen dat dit soort tooltjes lang niet alle drivers hebben en dus ook niet helpen maar nu de klant wel allerlei troep erbij heeft...

Wel vaak gehad dat familie en vrienden allerlei zooi op hun pc hadden (waaronder dit soort tooltjes, Bearshare, Limewire.... en tienduizend toolbars en zoekengine malware...) en dan was het 1 keer de data eruit trekken en herinstallatie W7/8/10, de site van de fabrikant moederbord openen en de drivers installeren, meestal toch alleen de chipset en de rest pakt Windows gewoon zelf al prima voor de simpele desktop... De tweede keer krijgen ze een verwijzing naar een cursus veilig computeren.

Kortom: zakelijke klanten hebben dit probleem niet en familie/vrienden die hun installatie verprutsen met tot nu toe altijd dit soort tooltjes krijgen instructies om dat niet meer te doen ;)

Edit: die driver database folder ziet er heel handig uit! (lekker duidelijke namen, hadden ze nog meer random kunnen zijn?...) Even naar een zakelijke klant welke in paniek is omdat zijn systeem down is en dan 1 voor 1 die lijst door zoeken...

[ Voor 20% gewijzigd door RGAT op 14-05-2017 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Kijk, ik pak een schijf, ik installeer een verse Windows erop. Ik installeer DB en ik ga de drivers downloaden en ik heb een database. Dat is wat jij nu ook doet :)

Maar stel, een maatje/familielid dat je hulp vraagt en je weet niet of op dat moment zijn internet eruit ligt. Ik heb gewoon mijn 2.0 USB schijfje en met een uurtje en database en klaar.

Jij hebt het over bedrijfsleven van kantoor machines, ik niet. Ik kloon heel erg graag en amper dat ik MS moet gaan bellen vanwege mijn licentie of activatie.

Ik ben van de generatie dat je PCI modems mee gaat nemen en de telefoonlijn gaat kapen omdat je een driver moet hebben. Dus een lesje geleerd. Ja je kan zeggen dat ik een verzamelkous ben, maar dit DB als onzin gaan beschouwen? Het is een hulp middel.

Installeer een verse windows en na DB, wissen maar weer. je hebt al wel drivers bij de hand. That's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 04:43:
Kijk, ik pak een schijf, ik installeer een verse Windows erop. Ik installeer DB en ik ga de drivers downloaden en ik heb een database. Dat is wat jij nu ook doet :)

Maar stel, een maatje/familielid dat je hulp vraagt en je weet niet of op dat moment zijn internet eruit ligt. Ik heb gewoon mijn 2.0 USB schijfje en met een uurtje en database en klaar.

Jij hebt het over bedrijfsleven van kantoor machines, ik niet. Ik kloon heel erg graag en amper dat ik MS moet gaan bellen vanwege mijn licentie of activatie.

Ik ben van de generatie dat je PCI modems mee gaat nemen en de telefoonlijn gaat kapen omdat je een driver moet hebben. Dus een lesje geleerd. Ja je kan zeggen dat ik een verzalkous ben, maar dit als onzin gaan beschouwen nee.

Installeer een verse windows en na DB, wissen maar weer. je hebt al wel drivers bij de hand. That's it.
Ik heb een USB stick met een installatie en laat die een kwartiertje lopen, dan de chipset drivers erop en done. Samen met de koffie zetten nog geen halfuur 'werk' (wachten op laadschermen)
Dat Windows daarna nog een uurtje of twee Windows Update draait is niet mijn werk en heb jij net zo goed na je DB.
Dat ik vroegah een kwartier bezig was om op ISDN in te bellen heeft ook niks meer te maken met wat we vandaag doen bij het installeren ;) Dat was vroegah, nu is het anders.

Je kan toch niet ontkennen dat dit soort tooltjes vaak malware zijn (zelfs als DB niet malware zou zijn, zijn vergelijkbare tooltjes dat vaak wel), tegenwoordig is het gat wat DB voor sommigen vroeger opvulde al lang door Windows zelf en de komst van overal toegankelijk internet opgelost en is het aanraden van dit soort tooltjes niet echt een goed idee...
Ik vertrouw DB niet en iedereen die er even rustig over denkt zal dat ook hebben, dat het installeren van onbekende drivers door een onbekende tool met onbeperkte rechten op het systeem een slecht idee is.
Gemakkelijk? Vroeger wel, tegenwoordig is het meer werk zelfs, maar het is gewoon een beveiligingsrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ok, welk Anti virustool of anti malware detectie programma's of rootscans moet ik gebruiken of het iets bevat dat schadelijk is voor mijn machine, omdat ik DB gebruik? Ik zie dat niet terug komen. En hoe betrouwbaar zijn de MS drivers of hun (OS) software en toch qualified? Je kunt niet onderbouwen dat DB slecht is.

Gemak (is het) zeker (voor mij en anderen), een schadelijk programma neen. Een rotte deel van je hardware kan toch door software werken. En er komt een Windows update en boef, BSOD ;) Je oude image werkt wel en later krijgt de klant die update weer. Ik weet welk drivers goed zijn voor bijvoorbeeld de 7 Series van Intel en welk niet.

Ik vertrouw geen bedrijf of een persoon (of Open Source), maar je gaat werken met de spullen dat je wát mee kán en gebruiken. Zet de database over en pak het uit en installeer Windows opnieuw. Dat het voor jou niet werkt prima. Het is geen onzin of niet nuttig.

"Ik heb een USB stick met een installatie en laat die een kwartiertje lopen, dan de chipset drivers erop en done.". Leuk, @RGAT aan familie lid "Hallo, welk moederbord en chipset heb je?" En ondertussen heb ik al een folder geklikt om te gaan zoeken en je moet nog gaan rijden :) Of ik zeg "hey download dat ff en bel me terug na de scan"

En dan zeg ik "zet alles uit en zet die aan, zet die aan en zet die aan en bel me terug" het maakt vanzelf herstelpunten.

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 14-05-2017 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
(maar we dwalen af ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 04:28:
[...]

Hoe vaak gebeurt het nu werkelijk nog dat iemand zonder internet zit? Je woont in Nederland/Vlaanderen, niet in een of ander vaag land met geen deftige backbones. En zelfs al zou het internet eruit liggen duurt het vaak geen uren (in het slechtste geval) voor je terug online bent.
(+ In het ergste geval kan je nog tetheren met je phone voor die drivers, vaak zijn die geen >3GB groot, uitlopers zijn dingen als die HP rommel of nvidia met hun >100MB GPU driver sets)
Laten we maar zwijgen wat je ongevraag op Linux en Windows voor geïnstalleerd krijgt (Cortana!?)
Serieus? Op "Linux"? Wat krijg je ongevraagd mee met je kernel? Surprise me :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door GuntherDW op 14-05-2017 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 05:13:
Ok, welk Anti virustool of anti malware detectie programma's of rootscans moet ik gebruiken of het iets bevat dat schadelijk is voor mijn machine, omdat ik DB gebruik? Ik zie dat niet terug komen. En hoe betrouwbaar zijn de MS drivers of hun (OS) software en toch qualified? Je kunt niet onderbouwen dat DB slecht is.
Ik moet je toch niet gaan uitleggen dat een willekeurig tooltje die drivers in je systeem kan gooien niet blind te vertrouwen is?... Beveiliging werkt niet zo dat je moet aantonen dat het niet veilig is, je moet aantonen dat het WEL veilig is, met DB zijn er alleen maar alarmsignalen dat het niet veilig is, niks ondersteunt ze dat het veilig is, dit moet ik toch zeker niet verder uitleggen?...
Gemak (is het) zeker (voor mij en anderen), een schadelijk programma neen. Een rotte deel van je hardware kan toch door software werken. En er komt een Windows update en boef, BSOD ;) Je oude image werkt wel en later krijgt de klant die update weer. Ik weet welk drivers goed zijn voor bijvoorbeeld de 7 Series van Intel en welk niet.
Die zakelijke klant heeft een paar honderd systemen staan, updates komen van een WSUS setup en worden eerst getest, jouw hele idee dat de drivers dus brak zijn bestaat al niet. Voor familie/vrienden een systeem herinstalleren ga ik langs, prik mijn USB erin, installeer Windows, kijk welke chipset erop zit (een computer kan dergelijke dingen vertellen...) en download die driver.
Noem 1 scenario in de afgelopen vijf jaar waar je geen internet had...
Er is tegenwoordig ALTIJD 4G/3G/Wifi/Wifi van de buren/Wifi van de supermarkt/Wifi van een restaurant/glasvezel/kabel en noem maar op, dus ook dat scenario komt niet meer voor, al jaren niet meer.
[quote]XRayXI schreef op zondag 14 mei 2017 @ 05:13:
Ik vertrouw geen bedrijf of een persoon (of Open Source), maar je gaat werken met de spullen dat je wát mee kán en gebruiken. Zet de database over en pak het uit en installeer Windows opnieuw. Dat het voor jou niet werkt prima. Het is geen onzin of niet nuttig.
[]
/quote]
Het is vragen om malware om een willekeurig tooltje van onbekende ontwikkelaar een onbekende database aan drivers op je pc te laten zetten en installeren, zoals eerder gezegd hoeft dat toch niet verder uitgelegt te hoeven worden?
"Ik heb een USB stick met een installatie en laat die een kwartiertje lopen, dan de chipset drivers erop en done.". Leuk, @RGAT aan familie lid "Hallo, welk moederbord en chipset heb je?" En ondertussen heb ik al een folder geklikt om te gaan zoeken en je moet nog gaan rijden :) Of ik zeg "hey download dat ff en bel me terug na de scan"

En dan zeg ik "zet alles uit en zet die aan, zet die aan en zet die aan en bel me terug" het maakt vanzelf herstelpunten.
Dus je installeert Windows, prikt jouw DB erin met mogelijk een waslijst aan besmette drivers aangezien je die no way een voor een hebt nagekeken (ze door een virusscanner halen werkt niet voor drivers...) en gaat dan tienduizend chipset drivers 1 voor 1 inladen en hopen dat er eentje de juiste is?...
Nee ik ga erheen, laat de installatie lopen, heb in de bios gekeken of de naam van het mobo langs komt en zo niet dan kijk ik na installatie in device manager wat die erover te zeggen heeft, 99 van de 100 keer heeft Windows zelf al de chipset drivers en die ene keer moest ik inderdaad helemaal zelf in device manager het menu openen en maar liefst drie keer klikken :+

Maar hier gaan we niet uit komen, lets agree to disagree ;)
Bottom line is wel dat BD een tooltje is wat uit een hoek komt die vaker wel dan niet malware is en dat blindelings vertrouwen is gewoon geen goed advies.
Terug on topic: nee, vertrouw dit soort tooltjes niet, de kans dat je een slechte te pakken hebt is gigantisch en als DB dan niet zelf malware is laat je een willekeurige database aan drivers in je systeem laden. Dat is een nieuwe definitie van 'vragen om malware'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Driver programma's vallen bij bij in dezelfde categorie als Anti Virus Programma's, niet gebruiken - laat gewoon Windows zijn werk doen. Windows is goed in staat zelf zijn drivers te updaten en ook Microsoft Security Essentials doet zijn werk goed.

Laat je vooral NIET bang maken dat je die externe programma's nodig hebt om veilig met Windows te kunnen werken!

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:45
Xray verdedigd t "tooltje" wel heel hard imo...

zoals eerder gezegd,
dit soort tooltjes zijn vandaag de dag naar mijn mening (voor vele sinds windows 7) echt overbodig, en is er meer kans op schade dan dat je er profijt van hebt.
& mocht je lan driver bijv niet werken, heb je hier nog simpelweg niks aan gezien je dan niet kan zoeken/downloaden.

hoeveel tijd kost t je extra die 1e keer dat je nieuwe hardware heb/nieuw systeem bouwd om ff naar de website van je fabrikant te gaan, zoeken, & en simpelweg op de download knop / install knop te rammen zonder huiverig te hoeven zijn over crapware en alle ellende te deinstallen? of gebruik ouderwets de meegeleverde cd als je nog een cd speler hebt. dan is zoeken ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 16:21

Louw Post

Cerenas

JWL92 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:41:
Xray verdedigd t "tooltje" wel heel hard imo...

zoals eerder gezegd,
dit soort tooltjes zijn vandaag de dag naar mijn mening (voor vele sinds windows 7) echt overbodig, en is er meer kans op schade dan dat je er profijt van hebt.
& mocht je lan driver bijv niet werken, heb je hier nog simpelweg niks aan gezien je dan niet kan zoeken/downloaden.

hoeveel tijd kost t je extra die 1e keer dat je nieuwe hardware heb/nieuw systeem bouwd om ff naar de website van je fabrikant te gaan, zoeken, & en simpelweg op de download knop / install knop te rammen zonder huiverig te hoeven zijn over crapware en alle ellende te deinstallen? of gebruik ouderwets de meegeleverde cd als je nog een cd speler hebt. dan is zoeken ook niet nodig.
Inderdaad. Plus het feit dat we op Tweakers zitten, als er AMD/nVidia of Realtek driver updates zijn komen ze hier al snel voorbij op de homepage. :+ (Volgens mijn zijn er niet veel andere drivers die je echt up-to-date wil houden en als het zou moeten zou Windows het wel doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik ben zelf van mening van niet.
Laat windows gewoon zijn werk doen en alles is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 27-05 20:16
Geinig hoe velen zeggen dat Windows alles zo goed regelt, terwijl ik vrijwel zeker weet dat zij dergelijke software nooit of vrijwel nooit hebben gebruikt.

Een programma als Driver Booster doet namelijk wel degelijk zijn werk en heeft in een aantal gevallen serieuze issues opgelost. Vooral bij oudere apparaten is het erg handig, maar zelfs op mijn recente apparaten installeer ik het programma standaard. Draai het een tijdje en je zult zien dat je het gaat waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 768593

Ik gebruik zelf snappy driver installer (opensource) als Windows update steekjes laat vallen en de drivers moeilijk te vinden zijn. Dit heb je vooral bij oudere hardware dat windows xp draaide. Ik heb geen ervaring met db.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Danny.G schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:58:
Geinig hoe velen zeggen dat Windows alles zo goed regelt, terwijl ik vrijwel zeker weet dat zij dergelijke software nooit of vrijwel nooit hebben gebruikt.

Een programma als Driver Booster doet namelijk wel degelijk zijn werk en heeft in een aantal gevallen serieuze issues opgelost. Vooral bij oudere apparaten is het erg handig, maar zelfs op mijn recente apparaten installeer ik het programma standaard. Draai het een tijdje en je zult zien dat je het gaat waarderen.
DB en soort gelijke programma's zullen best hun werk doen, alleen het feit dat de kans bestaat dat een driver van één of andere wazige site wordt getrokken doet bij de meeste de wenkbrauwen als fronzen. Bij mij in ieder geval wel en daarom gebruik ik het niet.
Valt mij op dat dit soort programma's vaak gebruikt worden door gebruikers die (naast altijd voor ieder stuk hardware de laatste driver willen hebben) constant bezig zijn met event viewer, temperatuur, ram gebruik beperken, reg cleaners, etc.
Je zou verwachten dat dat soort gebruikers juist beter zouden weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 12:13
Ik gebruik regelmatig driverpack solution, wat op zich een goed pakket is, maar je moet er wel geheel bewust mee om van, voor je het weet heb je Opera als standaard browser, en Amazon als gesponsorde zoekmachine, maar als je genoeg gewaarschuwd bent: https://drp.su/en/foradmin

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 27-05 20:16
Anoniem: 262853 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:09:
[...]

DB en soort gelijke programma's zullen best hun werk doen, alleen het feit dat de kans bestaat dat een driver van één of andere wazige site wordt getrokken doet bij de meeste de wenkbrauwen als fronzen. Bij mij in ieder geval wel en daarom gebruik ik het niet.
Valt mij op dat dit soort programma's vaak gebruikt worden door gebruikers die (naast altijd voor ieder stuk hardware de laatste driver willen hebben) constant bezig zijn met event viewer, temperatuur, ram gebruik beperken, reg cleaners, etc.
Je zou verwachten dat dat soort gebruikers juist beter zouden weten.
Driver Booster heeft dan ook de optie om enkel drivers te downloaden en installeren die zijn goedgekeurd. :) Gelukkig ben ik niet iemand die constant bezig is met de dingen die je opnoemde. Heb wel betere dingen te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dus we zijn eruit? Het is aan wie je het vraagt welk antwoord je krijgt :)
Er zijn blijkbaar 2 kampen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelsluis
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01-2024
Zo te zien alle adviezen zijn: 'Niks mee doen!' Maar niemand die uitlegt: 1. waar komen die door Windows genegeerde updates dan vandaan? Zijn dat dan soort v fake dingen? 2. als je Windows de boel laat regelen krijg je wel de 'echte' maar daar zitten dus ongewenste tussen dus moet je die service ook niet gebruiken 3. hoe ga je vaststellen dat een optredende malfunction te herleiden is op een driver?

Mijn reden om er mee bezig te zijn:
* USB gedoe (device not migrated due to partial or ambiguous match. Alle 'oplossingen' geprobeerd)
* netwerk (ethernet verbinding gaat er random uit, 'kabel niet verbonden', 'standaard gateway niet beschikbaar' kortom onduidelijk, fluctueert in snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik had een notebook dat speciaal voor Windows XP kwam, maar nergens drivers verkrijgbaar waren voor W7. Met zo'n licentie op zo'n drivertool had ik de notebook wel bruikbaar gekregen met Windows 7 en echt alle drivers waren gevonden / geinstalleerd.

Handig voor oudere OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opinie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04 17:29
Dit is een topic dat al een tijdje stil ligt :Z maar ik plaats er toch maar even iets.
Begin mei 2021 kreeg ik plots regelmatig een BSOD.
Updates via W10 en Intel waren up-to-date. Diverse oplossingen geprobeerd maar het bleef.

Toen vond ik dit topic en las over Driver Booster. Met een herstelpunt klaar heb ik het geprobeerd en het gaf een 12-tal hits.
Eerst keek ik de gegevens na zoals datum en versie want de reclame pop-up van AVG Tune Up gaf vaak een nieuwe versie zoals:
Nieuw: 1.8.23
U heeft: 1.10.14
AVG las de nummers fout dus.
Dit probleem zag ik in DB niet.

Nu 2 maanden nadien kan ik zeggen dat de update via DB een goede zaak was. Tot nu toe, geen BSOD meer gehad. Ik heb opzettelijk een tijdje gewacht zodat ik niet te vroeg juichte *O* om even later "Oh, k**" -O- te zeggen.

Natuurlijk laat DB nu regelmatig weten dat de betaalversie nog meer kan doen maar alles werkt goed dus "Daag" ;w

Het algemene probleem met deze producten is dat je ze niet voor de lol moet gebruiken. Als alles goed werkt, moet je het niet willen repareren. De kans is groot dat het uiteindelijk meer kwaad dan goed doet. Zo lokken ze de leken in de val.
Echter als er iets duidelijk fout gaat, dan kan zulk product weer nuttig zijn. Wel, nadat je de traditionele oplossingen uitgeput hebt. Updates en niet te vergeten: "Did you try rebooting it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06

TheVMaster

Moderator WOS
opinie schreef op Friday 2 July 2021 @ 11:30:
Dit is een topic dat al een tijdje stil ligt :Z maar ik plaats er toch maar even iets.
Begin mei 2021 kreeg ik plots regelmatig een BSOD.
Updates via W10 en Intel waren up-to-date. Diverse oplossingen geprobeerd maar het bleef.

Toen vond ik dit topic en las over Driver Booster. Met een herstelpunt klaar heb ik het geprobeerd en het gaf een 12-tal hits.
Eerst keek ik de gegevens na zoals datum en versie want de reclame pop-up van AVG Tune Up gaf vaak een nieuwe versie zoals:
Nieuw: 1.8.23
U heeft: 1.10.14
AVG las de nummers fout dus.
Dit probleem zag ik in DB niet.

Nu 2 maanden nadien kan ik zeggen dat de update via DB een goede zaak was. Tot nu toe, geen BSOD meer gehad. Ik heb opzettelijk een tijdje gewacht zodat ik niet te vroeg juichte *O* om even later "Oh, k**" -O- te zeggen.

Natuurlijk laat DB nu regelmatig weten dat de betaalversie nog meer kan doen maar alles werkt goed dus "Daag" ;w

Het algemene probleem met deze producten is dat je ze niet voor de lol moet gebruiken. Als alles goed werkt, moet je het niet willen repareren. De kans is groot dat het uiteindelijk meer kwaad dan goed doet. Zo lokken ze de leken in de val.
Echter als er iets duidelijk fout gaat, dan kan zulk product weer nuttig zijn. Wel, nadat je de traditionele oplossingen uitgeput hebt. Updates en niet te vergeten: "Did you try rebooting it?"
Niet echt nodig om een heel oud topic uit de sloot te halen lijkt mij? Als je hierover een topic wilt beginnen ben je daar natuurlijk vrij in, maar deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.