NCSC waarschuwt Nederland na internationale ransomware-aanva

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Als het in het verkeerde topic staat, mijn excuus,

Op diverse nieuws-sites kom ik dit soort koppen: "NCSC waarschuwt Nederland na internationale ransomware-aanvallen" tegen. Tevens heb ik net een mail ontvangen van mijn werkgever dat voorlopig bepaalde zaken en mogelijkheden zijn uitgeschakeld omdat er een dreiging is. Ik vroeg me af of dit bij meerdere bedrijven speelt en hoe jullie daar mee omgaan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Gri77ie op 12-05-2017 22:22 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Ik werk op een servicedesk en wij bedienen diverse kleine en middelgrote bedrijven (hosting, cloud en on-prem)
McAfee heeft al een bulletin uitgestuurd met daarin tips om te voorkomen en te bestrijden. We hebben de agents op de machines nieuwe rules gegeven.
Daarnaast hebben we gecontroleerd of de MS17-010 KB van Microsoft doorgevoerd is.
Verder is het moeilijkste deel; de mensen achter de knoppen waarschuwen. Iedereen is gemaild en we hebben alle klanten gebeld die nog open zijn.

Wij hebben tot nu toe nog geen meldingen ontvangen van besmettingen en hopen dat zo te houden :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Ik vond het verbazingwekkend hoe zwaar dit werd opgepakt bij ons. Mails, Pop-ups, intranet berichten. Vandaar mijn nieuwsgierigheid hoe dit bij andere instellingen en bedrijven wordt opgepakt.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Dit staat al op de FP: nieuws: Wereldwijde ransomwarecampagne legt Engelse ziekenhuizen plat - update

Vandaar een slotje. Anders is de Beveiliging & Virussen wellicht een beter forumdeel. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.