Hallo vrienden van het forum😃.
Na enkele Philips tv's gehad te hebben die veel te snel kapot zijn gegaan (laatste 65pus7601 na 4 maanden (!)) is het tijd voor een nieuwe tv.
Weken heb ik gezocht, en na veel wikken en wegen beslist om voor de OLED65C7V te gaan. Ondanks ik momenteel zonder tv zit in de woonkamer de tv besteld (normaal koop ik enkel wat onmiddellijk mee naar huis kan) 3 weken geleden.
De tv zou eerst worden geleverd eind april, dan begin mei, dan deze week, en nu heeft LG laten weten dat het nog zeker een maand zal duren door leveringsproblemen😡.
Omdat ik al zo lang zonder tv zit en omdat ik gewoon geen zin meer heb om nog eens minstens een maand te wachten wordt het dus een ander model.
Even getwijfeld om de 55C7V te kopen, aangezien deze gewoon op voorraad is, maar ik had een 65" en ben bang hier echt spijt van te hebben.
Daarom (eindelijk😉) mijn vraag:
Wat zouden jullie aanbevelen?
Samsung 65Q7F of Sony 65XE9305?
Heb verschillende reviews gelezen.
Samsung heeft voor mij als plus:
- past op mijn huidige muurbeugel
- zeer mooie kleuren
- zeer goede motion flow
- zeer dunne randen en mooi ontwerp
- snel tizen os, start zeer snel op
- box om aansluitingen te doen
Als min:
- ook al is het een goede tv, beeld is beter bij Sony volgens reviews
- minder goede local dimming (of tenminste, Sony heeft een goede local dimming)
- kijkhoek minder dan beloofd
Sony heeft voor mij als plus:
- zeer goede helderheid (beste volgens rtings)
- zeer goede motion flow
- mooi ontwerp
- iets beter geluid
- goede local dimming
Als min:
- ik moet een nieuwe muurbeugel kopen wegens hoge gewicht (38kg!)
- kijkhoek wordt bij reviews als min opgegeven
- besturingssysteem Android (traag)
Welke zaken ben ik vergeten in mijn overweging en welke tv zouden jullie me aanraden?
Ik hoop morgennamiddag de knoop door te hakken en een tv uit stock te kunnen halen:-).
Thanx voor de input!
Na enkele Philips tv's gehad te hebben die veel te snel kapot zijn gegaan (laatste 65pus7601 na 4 maanden (!)) is het tijd voor een nieuwe tv.
Weken heb ik gezocht, en na veel wikken en wegen beslist om voor de OLED65C7V te gaan. Ondanks ik momenteel zonder tv zit in de woonkamer de tv besteld (normaal koop ik enkel wat onmiddellijk mee naar huis kan) 3 weken geleden.
De tv zou eerst worden geleverd eind april, dan begin mei, dan deze week, en nu heeft LG laten weten dat het nog zeker een maand zal duren door leveringsproblemen😡.
Omdat ik al zo lang zonder tv zit en omdat ik gewoon geen zin meer heb om nog eens minstens een maand te wachten wordt het dus een ander model.
Even getwijfeld om de 55C7V te kopen, aangezien deze gewoon op voorraad is, maar ik had een 65" en ben bang hier echt spijt van te hebben.
Daarom (eindelijk😉) mijn vraag:
Wat zouden jullie aanbevelen?
Samsung 65Q7F of Sony 65XE9305?
Heb verschillende reviews gelezen.
Samsung heeft voor mij als plus:
- past op mijn huidige muurbeugel
- zeer mooie kleuren
- zeer goede motion flow
- zeer dunne randen en mooi ontwerp
- snel tizen os, start zeer snel op
- box om aansluitingen te doen
Als min:
- ook al is het een goede tv, beeld is beter bij Sony volgens reviews
- minder goede local dimming (of tenminste, Sony heeft een goede local dimming)
- kijkhoek minder dan beloofd
Sony heeft voor mij als plus:
- zeer goede helderheid (beste volgens rtings)
- zeer goede motion flow
- mooi ontwerp
- iets beter geluid
- goede local dimming
Als min:
- ik moet een nieuwe muurbeugel kopen wegens hoge gewicht (38kg!)
- kijkhoek wordt bij reviews als min opgegeven
- besturingssysteem Android (traag)
Welke zaken ben ik vergeten in mijn overweging en welke tv zouden jullie me aanraden?
Ik hoop morgennamiddag de knoop door te hakken en een tv uit stock te kunnen halen:-).
Thanx voor de input!