Samsung 65Q7F of Sony 65XE9305?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Hallo vrienden van het forum😃.

Na enkele Philips tv's gehad te hebben die veel te snel kapot zijn gegaan (laatste 65pus7601 na 4 maanden (!)) is het tijd voor een nieuwe tv.

Weken heb ik gezocht, en na veel wikken en wegen beslist om voor de OLED65C7V te gaan. Ondanks ik momenteel zonder tv zit in de woonkamer de tv besteld (normaal koop ik enkel wat onmiddellijk mee naar huis kan) 3 weken geleden.
De tv zou eerst worden geleverd eind april, dan begin mei, dan deze week, en nu heeft LG laten weten dat het nog zeker een maand zal duren door leveringsproblemen😡.

Omdat ik al zo lang zonder tv zit en omdat ik gewoon geen zin meer heb om nog eens minstens een maand te wachten wordt het dus een ander model.

Even getwijfeld om de 55C7V te kopen, aangezien deze gewoon op voorraad is, maar ik had een 65" en ben bang hier echt spijt van te hebben.

Daarom (eindelijk😉) mijn vraag:

Wat zouden jullie aanbevelen?

Samsung 65Q7F of Sony 65XE9305?

Heb verschillende reviews gelezen.

Samsung heeft voor mij als plus:
- past op mijn huidige muurbeugel
- zeer mooie kleuren
- zeer goede motion flow
- zeer dunne randen en mooi ontwerp
- snel tizen os, start zeer snel op
- box om aansluitingen te doen

Als min:
- ook al is het een goede tv, beeld is beter bij Sony volgens reviews
- minder goede local dimming (of tenminste, Sony heeft een goede local dimming)
- kijkhoek minder dan beloofd

Sony heeft voor mij als plus:
- zeer goede helderheid (beste volgens rtings)
- zeer goede motion flow
- mooi ontwerp
- iets beter geluid
- goede local dimming

Als min:
- ik moet een nieuwe muurbeugel kopen wegens hoge gewicht (38kg!)
- kijkhoek wordt bij reviews als min opgegeven
- besturingssysteem Android (traag)

Welke zaken ben ik vergeten in mijn overweging en welke tv zouden jullie me aanraden?

Ik hoop morgennamiddag de knoop door te hakken en een tv uit stock te kunnen halen:-).

Thanx voor de input!

Beste antwoord (via stevenleemans op 13-05-2017 14:11)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dolby Vision op de Sony vergeten (wanneer de update er is tenminste) en de Smooth Gradation die color banding weg kan werken. Samsung heeft nog de Moth Eye anti-reflectie filter die schijnbaar vrij aardig z'n werk doet ...
Oja, ook nog geen Youtube HDR ondersteuning op de app in de Sony (op de nieuwe UHD speler al wel).

Misschien is dit filmpje nog van nut (ahem) wat betreft de bediening YouTube: Uitpakparty: OLED versus QLED, de nieuwste tv's van Sony en Samsung

De update naar Android 7 is mogelijk ook hier nabij die nog het een en ander aan het uiterlijk van het menu aanpast maar wat exact allemaal heb ik nog niet gezien (pas 2 dagen beschikbaar in Amerika).

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 12-05-2017 22:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dolby Vision op de Sony vergeten (wanneer de update er is tenminste) en de Smooth Gradation die color banding weg kan werken. Samsung heeft nog de Moth Eye anti-reflectie filter die schijnbaar vrij aardig z'n werk doet ...
Oja, ook nog geen Youtube HDR ondersteuning op de app in de Sony (op de nieuwe UHD speler al wel).

Misschien is dit filmpje nog van nut (ahem) wat betreft de bediening YouTube: Uitpakparty: OLED versus QLED, de nieuwste tv's van Sony en Samsung

De update naar Android 7 is mogelijk ook hier nabij die nog het een en ander aan het uiterlijk van het menu aanpast maar wat exact allemaal heb ik nog niet gezien (pas 2 dagen beschikbaar in Amerika).

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 12-05-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
apis29 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:30:

Thanx voor je reactie. Heb al bijna de hele avond en ochtend vergelijkingen gezocht en net nog eens naar de winkel geweest. Heb alle positieve en negatieve zaken een score gegeven en ik kom uit op een gelijkstand😂.

Ik wil er vanavond nog om naar de winkel maar niet gemakkelijk:-s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Succes met je keuze, beide prachtige tv's :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zou zeggen dat de Samsung de veilige keuze is maar persoonlijk zou ik er het wel op durven wagen met Android TV (hooguit zou ik van Kodi gebruik maken wat betreft de interne apps); tv gaat ook via settop box.

edit: kwam toevallig dit vergelijk nog tegen http://www.consumerreport...sony-xbr-top-tier-4k-tvs/ (wel niveau Consumentenbond / Test Aankoop)

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 15-05-2017 23:44 ]