USB apparaten snel kunnen wisselen tussen notebook en pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02 11:02
Mijn vraag
...
Ik zoek een product om mijn muis, toetsenbord, LAN kabel en eventueel audio apparaat aan te sluiten op mijn pc maar dat ik maar één stekker hoef uit te trekken en deze in mijn notebook kan prikken. Is hier een doodnormale USB HUB voldoende voor met een LAN poort en eventueel audio? Of zijn er speciale voorwerpen hiervoor?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech Z623€ 134,50€ 134,50
1Steelseries Apex M500 (Qwerty)€ 99,-€ 99,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 79,90€ 79,90
1Logitech G230 Stereo Gaming Headset€ 52,86€ 52,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,26

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-bc035nd€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX Master Wireless Mouse Zwart€ 64,99€ 64,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,99

Zonder de Logitech MX Master muis, aangezien ik deze alleen uit de tas haal om op school mee te werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Deze: pricewatch: j5create USB Type-C Gigabit Ethernet Hub Multi Adapter (JCH471) Alleen is deze met een USB Type C, terwijl ik geen poort heb op mijn notebook. Dus LAN valt dan af?

Aangezien er dan alleen een USB hubs overblijven, moet ik dan voor deze gaan of hebben anderen nog tips?

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Enige waar ik nu aan kan denken, zijn de USB docking stations van Dell. Alleen die zijn wel stevig aan de prijs.
Voor LAN zou je evt nog kunnen kijken naar een LAN-USB adapter. Dan zit je alleen nog met de audio, maar ook die zijn wel los te krijgen. Dat alles op een USB hub en dan ben je compleet.

En daarnaast... Vind je het de prijs waard, die paar seconde tijdbesparing per dag?

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02 11:02
ShitHappens schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:48:
Enige waar ik nu aan kan denken, zijn de USB docking stations van Dell. Alleen die zijn wel stevig aan de prijs.
Voor LAN zou je evt nog kunnen kijken naar een LAN-USB adapter. Dan zit je alleen nog met de audio, maar ook die zijn wel los te krijgen. Dat alles op een USB hub en dan ben je compleet.

En daarnaast... Vind je het de prijs waard, die paar seconde tijdbesparing per dag?
Ik vind het wel irritant eerlijk gezegd om elke keer al die stekkers eruit te trekken en daarna weer in te steken in plaats van één stekker. Aangezien ik ook maar 3 poorten heb op mijn notebook waarvan één al is gebruikt en de ander kapot is. Dus ik moet ook elke keer de dongle eruit halen van de MX Master muis. Maar als ik dus elke keer met adaptertjes moet werken zie ik het niet zitten. Ik heb wel vaker problemen gehad met die daisy chain dingen en dat uiteindelijk zo'n chaos werd daarvan.