Nvidia Shield 2017 geeft geen 4K HDR op Loewe One 55

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 11:51
Na het nodige geklooi met diverse Chinese Androidboxjes me eens het deftige werk aangeschaft: de Nvidia Shield 2017. Doet alles wat ik ervan verlang. Ik gebruik hem enkel als uitgebreide mediaplayer wat ik doe via de laatst beschikbare SPMC app.
Nu kreeg ik onlangs op mijn Loewe One 55 een software-update dewelke HDR vrijschakelt. Zowel HLG als HDR10 zijn nu ondersteund.

Ik bezit een demofilmpje in HDR10. Het filmpje afspelen in HDR of niet HDR is dag en nacht verschil. Steek ik de betreffende stick in de Nvidia shield, krijg ik langs geen kanten HDR in mijn scherm. Het OSD van de tv geeft ook aan dat er wel een "Ultra HD" signaal binnenkomt, maar geen HDR. Beeldkwaliteit laat dit ook duidelijk zien dat het SDR beeld is.

Hetzelfde filmpje op dezelfde USB stick rechtstreeks in de tv laat meteen een mooi HDR beeld zien.
Sluit ik één van die Chinese kastjes (HiMedia Q5) aan met de HDMI kabel en dezelfde ingang als de Shield, laat met dat filmpje evengoed HDR zien. (De tv zegt HDR10 in het OSD en de beeldkwaliteit spreekt voor zich) Dit laatste bewijst dat de tv effectief in staat is om HDR via de HDMI poort weer te geven.

De Shield staat ingesteld op 4K59,9 (recommended) en dynamic range op full. De kleursettings krijg ik enkel maar op 4.2.0 Rec709. Dit is ook mijn setting in de HiMedia dewelke op die manier wel HDR doorgeeft.

Hoe krijg ik ins hemelsnaam HDR uit die Shield?

Bedankt,
Gert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Welk app gebruik jij op de Nvidia om het af te spelen?
Zelf gebruik ik Plex en die geeft HDR weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Zowel met Kodi als SPMC lukt het niet. Plex onbruikbaar wegens het missen van bepaalde addons die in Kodi/SPMC wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik neem aan dat je de laatste update van je Shield TV hebt?
En heeft je TV ook HDMI met HDCP 2.2
Dan zou het moeten werken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Dat mijn tv HDCP2.2 heeft weet ik niet zeker.
Mocht hij het niet hebben, waarom lukt HDR10 dan wel op die andere Chinese kastjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Check de specs... zo moeilijk zijn die niet te vinden ;) https://www.loewe.tv/one/product_sheet_one_40_55_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik was niet snel genoeg, Derice, je kan zowat op alle sites vinden dat die tv effectief HDCP 2.2 ondersteunt.

Vreemd dus waarom het niet werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een issue met mijn Intel NUC, daarin zit een bug in de firmware / driver waardoor ik geen 3D beeld op mijn tv te zien krijg. Wellicht speelt er ook zoiets bij shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Moet nu ook wel toegeven dat die Shield al aan 3 tv's heeft gehangen inmiddels. Hopelijk schrijft hij niets weg van de vorigen dewelke geen HDR hadden...

Een herinstallatie/fabrieksinstellingen is zo'n werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Box wel op de hdmi 2.0 port aangesloten? als ik het goed heb is dat hdmi4(heb zelf de uhd connect) dat is dan ook gelijk de eenigste port die hdcp 2.2 heeft, rest is hdmi 1.4b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
devil-strike schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:37:
Box wel op de hdmi 2.0 port aangesloten? als ik het goed heb is dat hdmi4(heb zelf de uhd connect) dat is dan ook gelijk de eenigste port die hdcp 2.2 heeft, rest is hdmi 1.4b.
Jep inderdaad, hij is op de HDMI4 aangesloten.
Volgens wat ik hier en ginder al gelezen heb zou bij het SL412 chassis die in de latere One's en Connects geplaatst is icm de laatste software niet uitmaken welke HDMI poort je gebruikt.
Maar goed, ik heb maar één bron die 4K HDR zou moeten uitgeven, zijnde de Shield.

(Inmiddels de Shield eens een factory reset gegeven, maar geen verschil.)

Gebruik jij trouwens die Shield met HDR, devil-strike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Longshot, maar andere kabel al geprobeerd? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Beeldbuisje schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Jep inderdaad, hij is op de HDMI4 aangesloten.
Volgens wat ik hier en ginder al gelezen heb zou bij het SL412 chassis die in de latere One's en Connects geplaatst is icm de laatste software niet uitmaken welke HDMI poort je gebruikt.
Maar goed, ik heb maar één bron die 4K HDR zou moeten uitgeven, zijnde de Shield.

(Inmiddels de Shield eens een factory reset gegeven, maar geen verschil.)

Gebruik jij trouwens die Shield met HDR, devil-strike?
Nee heb zelf geen shield, dacht meld het gewoon even :) heb trouwens ook sl4xx board erin zitten en na mijn idee is alleen hdmi4 2.0 met hdcp 2.2 iig op achterkant tv staat bij hdmi4 dat dat 2.0 is.

hdr zou na mijn idee wel moeten werken athans via sat en via interne player van de tv werkt het prima.

Trouwens al gekeken of hdmi compatible mode aan/uit staat voor hdmi.

[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 19-05-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
@The Eagle Ja, al twee andere kabels getest; één speciaal voor HDR hangt er nu aan en geeft HDR met andere mediaplayer
@devil-strike met de poorten kan ik desnoods later nog spelen. In alle geval met de HiMedia mediaplayer heeft het gewerkt op HDMI4.
Via sat en interne player werkt het hier ook prima die HDR. Zowel de melding in het OSD als de beeldkwaliteit zijn niet tegen te spreken.
Maar goed, ook na factory reset geen HDR met de Shield :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Zo, ik ben eruit, het werkt.
Er kwam enkele dagen geleden op het Loewe forum (Loewe-friends) een bijdrage dat, in tegenstelling tot wat in de handleiding staat en wat je bij de betreffende poort kan vinden, HDMI 4 juist geen HDR ondersteunt. HDMI 1 & 2 doen dat wel.
Vanmiddag de Shield even op HDMI 2 aangesloten. Volgens dat topic zou je op 1 & 2 maar max 4K30 hebben, echter het OSD van de tv en de instellingen van de Shield laten de zaak toch netjes naar 4K60 gaan en Rec2020 kan nu ook geselecteerd worden in het setup menu van de Shield.
HDR zoveel ik wil nu :-). Me happy...

Alleen niet te begrijpen waarom dat Chinese boxje op HDMI 4 wel HDR gaf. In Alle geval probleem opgelost :-)
Pagina: 1