USB kapot

Pagina: 1
Acties:

• ItzWilliam
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb een USB die niet meer werd herkend.
Nu dacht ik laat ik eens een nieuw USB kopje erop zetten. Maar ik kom dit (zie foto) tegen!
Is er nog een kans van reparatie? zodat ik de bestanden terug krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Drw14rCp2MoAEMt9JczZAJfM/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ItzWilliam op 12-05-2017 19:44 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:16
Wat bedoel je precies ? dat bruine spul ? volgens mij is dat lak, en kan dat geen kwaad.

• ItzWilliam
Dat bedoel ik inderdaad.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik denk eigenlijk dat het overblijfsel van Flux is, vloeimiddel voor het solderen.

• ItzWilliam
Oke, ik dacht al.
Het hecht namelijk niet zo goed meer.

Verwijderd

8)7
je pads liggen eraf; geen wonder dat het niet hecht.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:15
makkelijk te fixen voor iemand met wat soldeer skill, Er is vast nog wel ergens een stukje printbaan schoon te schrapen voorzichtig

[ Voor 43% gewijzigd door popie op 12-05-2017 21:42 . Reden: . ]

Verwijderd

Die printbanen zijn zo fijn dat het onbegonnen werk is om dit te herstellen, prijstechnisch ook totaal niet rendabel, kun je 10 andere USB sticks voor kopen.

Met een multimeter de printbanen volgen en directe soldeerverbindingen leggen met een draadje oid.
Daarna al je data kopiëren en de USB stick in de kliko mikken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 21:55 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 19:23
GND en VCC zijn nog wel bruikbaar, gaat alleen om D+ en D-. Even tracen, solderen klaar :)

My favorite programming language is solder.

• ItzWilliam
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:52:
Die printbanen zijn zo fijn dat het onbegonnen werk is om dit te herstellen, prijstechnisch ook totaal niet rendabel, kun je 10 andere USB sticks voor kopen.

Met een multimeter de printbanen volgen en directe soldeerverbindingen leggen met een draadje oid.
Daarna al je data kopiëren en de USB stick in de kliko mikken ;)
Lijkt me een strak plan, ik ga even op youtube zoeken hoe ik dat het best aan kan pakken.

• ItzWilliam
Dus als ik het goed heb moet ik hieraan 2 draadjes aansluiten en de andere kant van die draadjes aan de 2 middelste stukjes van de usb connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aHeWtLoPxIEU7iMVDx16QPiM/full.jpg

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:55

rdejongjr

Gnome

ik zelf vind het makkelijker om de sporen die naar de pads heen liepen iets kaal te schrapen en daar kleine jumpers op te solderen, deze jumpers(stukjes lak/magneetdraad) kun je weer aan een usb connector/kabel solderen en je data redden.

Als je direct op de pinnen zelf wilt solderen moet je geluk hebben dat de soldeer niet omhoog kruipt tussen de pootjes.

Wanneer je zelf niet heel ervaren er mee bent en de data erg belangrijk is kan het een optie zijn om een mede-tweaker om hulp te vragen (sebas is af en toe wel te porren hiervoor).

[ Voor 4% gewijzigd door rdejongjr op 12-05-2017 23:49 ]

• ItzWilliam
rdejongjr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:49:
ik zelf vind het makkelijker om de sporen die naar de pads heen liepen iets kaal te schrapen en daar kleine jumpers op te solderen, deze jumpers(stukjes lak/magneetdraad) kun je weer aan een usb connector/kabel solderen en je data redden.

Als je direct op de pinnen zelf wilt solderen moet je geluk hebben dat de soldeer niet omhoog kruipt tussen de pootjes.

Wanneer je zelf niet heel ervaren er mee bent en de data erg belangrijk is kan het een optie zijn om een mede-tweaker om hulp te vragen (sebas is af en toe wel te porren hiervoor).
Jumpers zijn inderdaad ook wel handig, maar dan moet je dus op die 2 hele dunne paden 2 soort hoopjes maken?
Hoe ga ik er voor zorgen dat ze niet op beide paden komen dan?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:55

rdejongjr

Gnome

Op verschillende stukjes kaal schrapen niet te dicht bij elkaar in de buurt.
Op de lak blijft de soldeer toch niet zitten

• ItzWilliam
Ik moet dus alleen de middelste 2 sporen hebben voor de data.
Pagina: 1