Mobiele accu-speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenb_123
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06-2020
Nog even een topic van mij.

Ik heb nu deze speaker:

Behringer Eurolive B115MP3 actieve luidspreker MP3 plus Wireless

https://www.bax-shop.nl/a...ireless#productinformatie

Qua geluid / geluidskwaliteit / bereik ben ik tevreden over deze speaker. Dit voldoet aan wat ik nodig heb. Ik gebruik deze speaker los, zonder extra dingen erbij (zoals mengpaneel of andere speakers).

Qua verschillende aansluitingen / mogelijkheden ben ik er minder tevreden over en dat is de reden dat ik eventueel een nieuwe speaker wil aanschaffen.

Voornamelijk gebruik: stem (geen zang, maar praten) en ook zo nu en dan wat muziek

Momenteel doe ik zalen van 250 man met die Behringer speaker en dat gaat prima. Nu ben ik op zoek naar een vergelijkbare (of betere) speaker qua geluid / bereik / geluidssterkte, maar net met wat meer opties. Wensen:

- Zowel op netstroom als op accu te gebruiken.
- Bluetooth
- Makkelijke aansluiting voor mp3 speler of telefoon (met draad).
- USB
- Microfoon ingang
- Wat simpele equalizer opties / knoppen
- Ook wel handig als er wieltjes onder zitten en een handle. De box moet tevens op een statief te plaatsen zijn.
- Ik wil er later ook nog een draadloze headset op aansluiten, maar ik weet nog niet welke.

Welke "Mobiele accu-speaker" zouden jullie in zo'n situatie aanraden / waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik ben erg benieuwd, alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
Misschien is een speaker van ION iets, zoals de ION Block Rocker iPA76C?
Je kunt er ook twee op elkaar aansluiten

[ Voor 22% gewijzigd door Matthijs_mods op 13-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21

DjVe

Hatsaflats!

Teufel Rockster vokdoet behoorlijk aan je eisen (kan alleen niet op een statief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juist. TS zoekt een PA speaker omdat ie voor 250 man moet spreken en de eerste twee reacties komen aan met thuisgebruik spul.

PA is een vak apart, en zeker voor stem. Als ik TS was zou ik eens bij een Feedback binnen lopen of desnoods Bax shop zelf bellen, kijken wat zij adviseren. Die hebben er meer kijk op :)

Zit ner naar dat ding te kijken: kun je dr niet nog gewoon eentje kijkopen, ben je er dan niet? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:30

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je hebt iets als dit nodig:

https://www.bax-shop.nl/s...-xp150-compact-pa-systeem
https://www.bax-shop.nl/s...xp800-portable-pa-systeem
https://www.bax-shop.nl/s...-pa-systeem-met-bluetooth

Kijk ook gewoon hier rond of er iets is wat voldoet: https://www.bax-shop.nl/speakersets

Of bel ze en vraag om advies. Dat is meestal van hoger advies dan dat van diegene die in home spul aanraden... 8)7

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Allen aangegeven systeemen zijn wel krachtig maar niet te gebruiken op accu. Als je een speaker zoekt op accu.

Zou je kunnen gaan kijken naar roland street cube.

Indien je geen problemen heb om hem alleen op netstroom te gebruiken. Zou je kunnen kijken naar de l1 serie van bose kunnen kijken. En dan vooral de compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21

DjVe

Hatsaflats!

TS vraagt om specifieke zaken als:
- Zowel op netstroom als op accu te gebruiken.
- Bluetooth
- Makkelijke aansluiting voor mp3 speler of telefoon (met draad).
- USB
- Microfoon ingang
- Wat simpele equalizer opties / knoppen
- Ook wel handig als er wieltjes onder zitten en een handle. De box moet tevens op een statief te plaatsen zijn.
- Ik wil er later ook nog een draadloze headset op aansluiten, maar ik weet nog niet welke.
Dat is niet als all-in-one te krijgen in PA wereld, dus ja, dan geef ik het advies om een consumentenapparaat aan te schaffen.Volgens mij is de Teufel hier uitermate geschikt voor. Het is een apparaat met PA-achtige kenmerken (dikke units, flink vermogen, kan tegen een stootje), maar met moderne consumenten snufjes (bluetooth, usb, accu, mixertje/eq). Ik zou niet weten waarom dit niet zou werken. Ook de garantie en bouwkwaliteit van Teufel is dik in orde en bevalt die niet, dan stuur je hem gewoon teug en krijg je het gehele geldbedrag terug.

Zullen we in het vervolg de "ik weet het allemaal wel beter dus 8)7 naar de andere gebruikers" ook achterwege laten? Volgens mij zijn wij hier om onze kennis te delen en niet om elkaar belachelijk te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 14-05-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenb_123
@DjVe Waarschijnlijk dacht "The Eagle" dat je een ion rocker bedoelde en kende hij Teufel niet. Ik heb het n.a.v. je post ook moeten opzoeken. Ziet er wel echt mooi uit alleen 1000 Euro is voor mijn doeleinden net iets teveel. Ik zat aan maximum 500 Euro ofzo te denken. Ook vind ik 'm net iets te groot / zwaar. Ik houd 'm zeker in m'n achterhoofd voor eventueel in de toekomst,

@Matthijs_mods De "ION Block Rocker iPA76C" is 50 Watt en waarschijnlijk heb ik wel minimaal 100 / 200 Watt nodig voor 200 / 250 man.

@The Eagle Eentje bijkopen, is geen optie omdat ik soms ook trappen op moet de de speaker, dus qua ruimte / grootte / gewicht moet ie ook vergelijkbaar zijn als wat ik had. En anders moet ik elke keer twee speakers klaarzetten en "opruimen". Bax shop heb ik gebeld, maar zij hebben meer een beetje aangegeven wat voor merken okay zijn voor mijn doeleinden / prijs klasse (Alto Pro, Behringer, Samson eventueel). Niet echt dat ze een bepaalde speaker konden aanraden.

@T.Kreeftmeijer Voor mij zijn jouw suggesties niet heel erg praktisch, omdat ik er ook soms trappen mee op en af moet. Ook wil ik alles zo snel mogelijk klaar kunnen zetten en 1 speaker gaat toch een stuk sneller dan twee. Toch bedankt in ieder geval!

@Robbie521 Bose is iets te hoog gegrepen voor mijn doeleinden. Dan heb ik liever iets goedkopers en net een wat andere kwaliteit segment. De roland street cube is net wat te klein en weinig Watt...daarmee red ik 200 / 250 waarschijnlijk niet.

Het is toch lastiger dan ik dacht. Eventueel zou ik er ook eentje zonder bluetooth kunnen nemen als er ook een usb aansluiten bij zit (dan kan ik altijd los een bluatooth dongle kopen). En misschien dat ik nu ook neig naar geen accu, omdat de keuzemogelijkheden met accu wel beperkt zijn...of ze zijn direct een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wat je je budget?

Kijk dan hier als je één speaker wilt: https://www.bax-shop.nl/speakers/actieve-fullrange

Verder zijn jouw eisen niet iets wat je snel op pro audio spul vindt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenb_123
@T.Kreeftmeijer Had ik gekeken inderdaad. Wel echt jammer / stom dat Behringer niet gewoon een RCA ingang heeft bij bijvoorbeeld de box die ik nu van ze heb (Behringer Eurolive B115MP). Dan kun je gewoon een microfoon en mp3 speler / telefoon aansluiten. Dan zouden ze een hele nieuwe markt aanboren (mensen die gewoon 1 speaker willen gebruiken, maar wel gewoon met net wat meer mogelijkheden qua ingangen)...en dat allemaal door middel van 1 extra redelijk basis ingang. Nu kan ik geen mic en mp3 speler / telefoon tegelijk gebruiken.

@FeaR AUD > CEA ?? Als ik het in Google tik, kom ik uit op Tweakers waar iemand anders dat ook zegt...geen idee wat dat inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

maartenb_123 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:
@FeaR AUD > CEA ?? Als ik het in Google tik, kom ik uit op Tweakers waar iemand anders dat ook zegt...geen idee wat dat inhoudt?
Je had het topic in Audio en HiFi (AUD) geopend waar we voor aankoopadvies binnen Consumentenelektronica een speciaal subforum hebben namelijk Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA). Dus "AUD > CEA" is kort dat het topic is verplaatst van subforum Audio en HiFi naar Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@maartenb_123
Wat je zoekt bestaat in zekere zin wel. Dat is dan vaak wel lagere kwaliteit. Maar voor een stem op zich prima. In de pro gebruiken we geen BT en hebben we genoeg aan 1 input. De rest gebeurd met de mixer.

https://www.maxiaxi.com/s...iele-geluidsinstallaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenb_123
@FeaR Ah okay, prima. Ik dacht dat ik juist net wat meer nodig had vergeleken met consumentenelektronica (zie dit topic). Maar ik vind alles best ;).

@T.Kreeftmeijer Thanks! Ik zal daar ook eens kijken. Ik gebruik ook muziek, maar meer af en toe erbij en dat is zeker niet het belangrijkste.

Is SkyTec trouwens echt zo slecht als sommigen beweren?

[ Voor 9% gewijzigd door maartenb_123 op 16-05-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
@maartenb_123 Skytec licht aan je budget. Maar de ervaringen die ik ermee had toen ik net begon met geluid waren niet erg goed. Als je de mogelijkheid heb om iets meer uit te geven zou ik dat zeker doen.

En de bose is inderdaad aan de prijs alleen voor dit soort doeleinde wel super goed in zetbaar. Alleen zonder Accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenb_123
Dank! Ja misschien dat ik maar gewoon die Behringer houd voor nu, want ik gebruik nu:

https://www.bax-shop.nl/x...mm-male-2x-xlr-male-1-5-m

En dan plug ik in: 1 xlr male (alleen links of alleen rechts). Qua "schade" valt het volgens mij mee. Ik draai voornamelijk top 40...waarschijnlijk zit daar weinig verschil tussen links en rechts?

Bestaat er trouwens niet een klein apparaatje op netstroom die die 2x xlr weer samenvoegen tot een wel goed mono xlr signaal. Het hoeft niet per se 2x xlr te zijn het kan ook 2x rca zijn. Als het maar links en rechts samenvoegt op de juiste manier. En als output moet het een gebalanceerd mono signaal geven (xlr of jack).

Ben benieuwd.
Pagina: 1