Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, vandaag mijn aangeschafte pc binnen gekregen maar loop gelijk tegen een probleem aan (kleine aanpassingen aan het Orgineel )
Na veel testen en gedoe ben ik erachter gekomen dat ik een thermal shutdown heb en de pc niet langer dan 10min kan gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/66FE3
Zoals jullie zien is mijn cpu behoorlijk hoog, en duurt het niet lang voordat ik de 100 haal en de shutdown begint.

Het is een ryzen 5 1600 model, gekoeld door de kraken x42, bedankt voor de hulp.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Welkom op GoT. Graag het template hanteren als je je topic opent. Dus voorzie ons van een aantal zaken:

1. Om welke hardware gaat het?
2. Welke software gebruik je? (o.a. voor de temperaturen, games waarmee je getest hebt etc.)
3. Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd om het op te lossen?

Zo voorkom je dat we onnodige vragen moeten stellen ;)

---

Wat mij direct opvalt is de temperatuur. Is die van de processor of de videokaart en gebeurt het meteen na opstarten al? Als dat zo is mag je de PC terugsturen want dan zit-ie ondeugdelijk in elkaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:20:
Hallo, ik heb recent een nieuwe pc aangeschaft (inelkaar laten zetten via een website).

Ik heb de desbetreffende pc aangesloten via dvi-d & hdmi, in totaal 2x beeld gekregen maar na 10 minuten houd hij er mee op en gaat het scherm into power saving mode.

Na een aantal uren ben ik ten einde raad, wat me wel is opgevallen is :
- toen ik 2x beeld had, brandde de lichtjes op de Rx580 wel.
- tijdens opstarten zit de temp gelijk op 90 graden.

Kunnen jullie mij helpen ?
Nou, niet geheel met deze info. Lees ook even het algemene beleid voor de benodigde inhoud als je een topic start.

Maar goed; temp 90 graden? Dan zou je kunnen controleren of de fans werken en koeling goed gemonteerd is.

Heb je al contact gehad met de toko die het in elkaar heeft gezet? Blijkbaar werkt het niet zoals het hoort :).

Welke componenten zitten erin?

Wat heb je al gedaan?
- met 1 scherm hetzelfde probleem?
- blijft de temp trouwens 90 graden?
- je krijgt geen errors o.i.d.?
- schermen werken wel op een ander systeem?
- gaat je pc uit of alleen het scherm?
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De toko is een eenmans bedrijfje dat meestal pas in de nacht ontwaakt. Dus dacht ik tweakers !
Excuses, in het vervolg zal ik alles goed doorlezen.
De build :
Amd ryzen 5 1600
Rx 580
Ab350m pro4 moederbord asrock
16gb ram
Nog iets wat u wilt weten ?

Na wat testen ben ik er achtergekomen dat het te heet word en de pc zichzelf gewoon in een standby stand zet. Beide schermen werken perfect op andere systemen, en gek genoeg blijven de pc en het scherm aan, alleen geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ik zou, op het moment dat deze pc gebouwd is door een bedrijf, eerder langsgaan bij het bedrijf zelf.
Aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het juist bouwen van de computer

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type voeding?
Pagina: 1