Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASUS RT-AC5300] 2.4ghz zit opeens op de 5ghz band?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een ASUS RT-AC5300 en na de initiële setup heb ik deze van de Merlin firmware voorzien, de meest recente versie (380.65_4).

Gisteren was alles prima, maar vandaag is er iets raars gebeurd... het WiFi-netwerk dat ik op de 2.4ghz band had zitten, is er niet meer. Die zit nu opeens op de 5ghz band! Bij de instellingen kan ik ook alleen maar kiezen uit de kanalen 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60 en 64. Dat zijn kanalen van de 5ghz band dus....

Een herstart van de router mocht niet baten.

Ook zie ik dat m'n twee 5ghz netwerken wel aan staan, maar ik zie ze nergens...

Komt iemand anders dit bekend voor?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heb je, na het installeren van Merlin-mod, een fabrieksreset uitgevoerd?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:59:
Heb je, na het installeren van Merlin-mod, een fabrieksreset uitgevoerd?
Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan. Had eerste de meest recente officiële ASUS firmware geïnstalleerd, daarna factory reset gedaan, toen de meest recente Merlin firmware en ook daarna weer een factory reset.

Het heeft ook een dagje goed gewerkt maar het is nu dweilen met de kraan open... onder de 2.4ghz instellingen krijg ik nu alleen maar kanaalnummers uit de 5ghz band te zien. Echt maf. En beide "echte" 5ghz netwerken staan aan, maar zijn nergens zichtbaar.

Ik heb er genoeg van... de eerste RT-AC5300 deed bijna helemaal niets, dit was al een omruil. En ook deze nieuwe heeft al weer stapels issues.

Ik mik de officiële firmware er weer op, factory reset hem en dan gaat 'ie retour. Ik kachel voorlopig wel door op m'n vorige router, de RT-AC87... deze nieuwe kwam er eigenlijk gewoon als diehard tweakers vernieuwingsdrang, maar in dit geval schuif ik die drang maar terzijde en hou ik het op wat ik had. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe