Toon posts:

NZBGet en Interne SSD - Levensduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje, ik download regelmatig wel eens wat via usenet, en gebruik daar NZBGet voor. Nu valt het me op, hoe trager de harddisk is, hoe trager het downloaden gaat.
Als ik nu download via NZBGet, de temporary bestanden op mijn (surface pro 4) ssd plaats, en ze dus ook op die ssd laat unrarren, en ze daarna verplaatst naar een grote hd, heeft dat veel invloed op de levensduur van mijn ssd?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schrijven op een SSD heeft altijd invloed op de levensduur, elke cel kan maar een x-aantal keer worden beschreven tot hij er mee stopt, of eigenlijk die cel stopt en niet meer zal gebruiken. In de praktijk echter zal jij het einde van z'n levensduur amper gaan merken, er zijn al testen geweest waar terabytes heen en weer werden geschreven, dan praat je met 'zwaar' gebruik nog steeds over groot aantal jaren.

Kan me herinneren dat onze buren HWI toen een test deze die tot 30GB/dag ging, zelfs daarmee zou een SSD nog rustig 10 jaar meekunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2017 17:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.