hoe kan ik zien welk mobo ik heb (ivm bios update) ik kan het merk op het mobo nievinden en op het boekje staat het ook niet
Dit is dus een ECHT NoName moederbord!!!!!!! 
Tuurlijk staat het in het boekje, maar ja voor bepaalde mensen blijft lezen moeilijk!!
Tuurlijk staat het in het boekje, maar ja voor bepaalde mensen blijft lezen moeilijk!!
Start je PC opnieuw op, druk tydens het checken van het geheugen op pauze, schrijf dat nummer op dat helemaal onderaan je beeldscherm staat, Ja, dat hele lange, en post het hier, dan helpen we je wel verder ( ik in ieder geval
)
20*350ZO45°
Gebruik anders ff SiSoft Sandra: http://www.tweakers.net/meuktracker/697
Inderdaad, probeer dat eerst, en dan kan je altyd nog dat nummer posten!Op donderdag 05 juli 2001 15:45 schreef Bulldog het volgende:
20*350ZO45°
Dat wou ik nu net zeggen want dan zeg ik tenminste nog wat nuttigs maar jij bent me al weer voor!Op donderdag 05 juli 2001 15:45 schreef Bulldog het volgende:
nou er staat niets anders op dan users manual
en daar onder innovative design qualtity ingineering en asl je kikt bij product information staat er geen merk
zijn er geen proggies die dat kunnen opzoeken
(kan het zijn dat ik niet het orginele boekje heb en dat dynabyte het boekje heeft aangepast)
en daar onder innovative design qualtity ingineering en asl je kikt bij product information staat er geen merk
(kan het zijn dat ik niet het orginele boekje heb en dat dynabyte het boekje heeft aangepast)
Ik zei het al eens, lezen blijft moeilijkOp donderdag 05 juli 2001 15:47 schreef webdevil het volgende:
nou er staat niets anders op dan users manual
Nu blijkbaar weer hier boven wordt zo'n progje genoemd
Doe a.u.b. ff normaal, er zijn ZAT moederbord boekjes waarbij je OF nauwelijks kunt zien dat het om een moederbord boekje gaat (okee, echte tweakers kunnen dat wel) OF het merk staat er echt niet op (Jetway, PCChips (en alle afgeleiden), oude DFI borden, etc.etc.)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
echt ik zweer dat er geen merk opstaat k heb hem helemal doorgekeken maar het nummer is
07/28/1999-i1440bx-w83977-2a69ktgbc-00
07/28/1999-i1440bx-w83977-2a69ktgbc-00
Oftewel een Tekram Technology Co., Ltd.P6BX-An
Award Modular BIOS v4.51PG, TRM-P6BX-A-V1.03, 07/28/1999-i440BX-W83977-2A69KTGBC-00
Edit:
Plaatje:
20*350ZO45°
Verwijderd
Ik weet het, een beetje ouwe powercows uit de sloot halen, maar ik (wij) zijn al de hele tijd aan het zoeken naar de naam van een behoorlijk oud mobo'tje, zodat we op zoek kunnen gaan naar de handleiding die met de noorderzon is vertrokken.
nummer bios:
sis5598-w83877-2a5iia1aC-6j
Ik zal even kijken of ik nog een plaatje van het bord kan maken... maar ik kan niets beloven, want ik zal het er dan waarschijnlijk uit moeten schroeven, en onder de scanner duwen, weet niet of dat mooi word...
als er iemand is die mij hierbij verder kan helpen? graag
een paar specs:
-socket7
-72pin sloten 4x
-vga onboard, sis5598
-4 pci sloten
-3 isa sloten
-award bios (langwerpige chip) type:4.51pg
nummer bios:
Ik zal even kijken of ik nog een plaatje van het bord kan maken... maar ik kan niets beloven, want ik zal het er dan waarschijnlijk uit moeten schroeven, en onder de scanner duwen, weet niet of dat mooi word...
een paar specs:
-socket7
-72pin sloten 4x
-vga onboard, sis5598
-4 pci sloten
-3 isa sloten
Welke info heb je nodig om te kunnen vinden welk mobo je hebt?
Ik heb hier namelijk ook nog een oud computertje staan zonder manual en ik zou er graag wat geheugen bij doen (tis geen edo ram... geen 60 ns fast page ram.... wat het wel is zal wel in de manual staan maar die heb ik niet
)
Ik heb sisoft gedraaid en die gaf dit:
intel corporation 82434lx/nx mercury/neptune cache/dram controller
pci
256kb asynchronous write-back
60mhz
Tis een 60 mhz pentiummetje (socket 4 staat erop) met 5 isa sloten en 3 pci sloten. (72 pins geheugen)
Made in Ireland <-
Nog een paar getallen combinaties op het mainbord:
AA 634120 - 212
U00878164
PBA 619773-212
Hopelijk kan iemand hier iets mee
Ik heb hier namelijk ook nog een oud computertje staan zonder manual en ik zou er graag wat geheugen bij doen (tis geen edo ram... geen 60 ns fast page ram.... wat het wel is zal wel in de manual staan maar die heb ik niet
Ik heb sisoft gedraaid en die gaf dit:
intel corporation 82434lx/nx mercury/neptune cache/dram controller
pci
256kb asynchronous write-back
60mhz
Tis een 60 mhz pentiummetje (socket 4 staat erop) met 5 isa sloten en 3 pci sloten. (72 pins geheugen)
Made in Ireland <-
Nog een paar getallen combinaties op het mainbord:
AA 634120 - 212
U00878164
PBA 619773-212
Hopelijk kan iemand hier iets mee
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Je heb het bios nummer nodig. Dat ziet er ongeveer als volgt uit: sis5598-w83877-2a5iia1aC-6j (c/p uit Borps post). Daarbij gaat het voornamelijk om de serie van 9 karakters; in dit geval 2a5iia1aC. 2a5ii is de code voor de SiS5598 chipset. a1 is de code voor de fabrikant, Abit in dit geval. aC is de BIOS revisie.Op maandag 10 september 2001 23:11 schreef Marv het volgende:
Welke info heb je nodig om te kunnen vinden welk mobo je hebt?
Deze codes vindt je onderin het POST-scherm.
Op deze site kan je dan opzoeken welke chipset er op het moederbord zit en wie het heeft gemaakt.
Gaat ik dat ff opzoeken dadelijk... na schoolOp dinsdag 11 september 2001 01:45 schreef Selfdefence het volgende:
[..]
Je heb het bios nummer nodig.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
K... ben d'r achter wat voor mobo erin zit:
Premiere/PCI ED (Batman's Revenge)
Batman's revenge... fabrikant was net naar de bioscoop geweest of zo....
Nu moet er volgens de manual dit geheugen in: 70ns, fast page with tin-lead connectors.
Iemand enig idee of die nog te krijgen zijn.... en waar? (had via pricewatch al wat besteld maar dat was 60ns en werkte dus niet (duh
)
Premiere/PCI ED (Batman's Revenge)
Batman's revenge... fabrikant was net naar de bioscoop geweest of zo....
Nu moet er volgens de manual dit geheugen in: 70ns, fast page with tin-lead connectors.
Iemand enig idee of die nog te krijgen zijn.... en waar? (had via pricewatch al wat besteld maar dat was 60ns en werkte dus niet (duh
Een ABIT PD5N; dit is 'm als het goed is:Op maandag 10 september 2001 21:10 schreef Brop het volgende:
Ik weet het, een beetje ouwe powercows uit de sloot halen, maar ik (wij) zijn al de hele tijd aan het zoeken naar de naam van een behoorlijk oud mobo'tje, zodat we op zoek kunnen gaan naar de handleiding die met de noorderzon is vertrokken.
nummer bios:
een paar specs:
-socket7
-72pin sloten 4x
-vga onboard, sis5598
-4 pci sloten
-3 isa sloten
Pagina: 1