Wat is er met mijn GTX670 aan de hand (code 43) ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Mijn vraag
Mijn videokaart, een GTX670, is er recent mee opgehouden. Ik was aan het gamen, ineens deed het scherm raar en daarna weet ik niet precies meer. Nu is het in elk geval zo dat mijn scherm niet de hele monitor opvult, er zit nog een zwarte rand omheen terwijl alles via beeldscherminstellingen wel op 1920x1080 staat. Het ergste vind ik echter dat het lijkt alsof mijn GPU het leven heeft gelaten. Hij wordt wel herkent, apparaatbeheer (geeft dus tevens aan dat ie een ''code 43'' heeft) en speccy herkent hem ook (alhoewel speccy geen temperatuur meer aan kan geven).
Nu is het al een lange tijd geleden sinds ik voor het laatste me echt in computers en componenten verdiept heb maar ik weet echt niet hoe ik dit zou kunnen fixen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Nvidea Geforce experience
Speccy

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- ik heb al wat voor de monitor geprobeerd, passend maken, resolutie aanpassen etc; helpt niet, nog steeds wordt de monitor niet gevuld door het hele scherm
- ik heb al de stuurprogrammas geupdatet. In hoeverre dit helpt weet ik ook niet zeker want geforce experience laat me telkens dezelfde opnieuw downloaden.
- de pc helemaal schoongemaakt
- probleemoplossing gedaan
- het apparaat 'uitgeschakeld'
- gecontroleerd of het apparaat nog aan gaat; ja als de pc aan staat draait de fan van de kaart

[ Voor 3% gewijzigd door TacticalRooster op 12-05-2017 16:15 ]

Beste antwoord (via TacticalRooster op 12-05-2017 22:23)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Er zijn een aantal vervolgstappen die je nog kan doen om e.e.a. uit te sluiten of te bevestigen.

1. DDU draaien in veilige modus om je Nvidia driver en alle bijbehorende meuk weg te donderen. Download vervolgens de nieuwste drivers van nvidia.com en kijk of de situatie verbetert.
2. Test de videokaart in een andere computer (vraag desnoods een vriend of computerzaak in de buurt). Doet-ie daar hetzelfde is het een hardwareprobleem en kan je de begrafenis gaan regelen.

Edit:

Dat kader om je bureaublad komt door het feit dat je driver niet geladen wordt omdat het apparaat daarmee storing veroorzaakt waardoor het besturingssysteem zou kunnen crashen. Dat kan zowel softwarematig als hardwarematig zijn. Zie daarvoor optie 1 en 2.

[ Voor 22% gewijzigd door nelizmastr op 12-05-2017 17:21 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Er zijn een aantal vervolgstappen die je nog kan doen om e.e.a. uit te sluiten of te bevestigen.

1. DDU draaien in veilige modus om je Nvidia driver en alle bijbehorende meuk weg te donderen. Download vervolgens de nieuwste drivers van nvidia.com en kijk of de situatie verbetert.
2. Test de videokaart in een andere computer (vraag desnoods een vriend of computerzaak in de buurt). Doet-ie daar hetzelfde is het een hardwareprobleem en kan je de begrafenis gaan regelen.

Edit:

Dat kader om je bureaublad komt door het feit dat je driver niet geladen wordt omdat het apparaat daarmee storing veroorzaakt waardoor het besturingssysteem zou kunnen crashen. Dat kan zowel softwarematig als hardwarematig zijn. Zie daarvoor optie 1 en 2.

[ Voor 22% gewijzigd door nelizmastr op 12-05-2017 17:21 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
nelizmastr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:19:

Edit:

Ik heb optie 1 geprobeerd, heeft helaas niks uitgehaald. Ik zal de videokaart helaas niet in een andere computer kunnen testen hier. Wel bedankt voor je hulp, maar na veelvuldige testjes denk ik dat ik de videokaart inderdaad maar als verloren moet beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Een andere optie is Windows in zijn geheel er af gooien. Of oudere drivers instaleren na een DDU swipe. En als je in de buurt van Almere woont kan ik je wel even helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door loki504 op 13-05-2017 06:40 ]