Toon posts:

Hoelang gaat mijn laptop mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De topic titel is natuurlijk nooit precies te weten, maar ik was benieuwd van hoelang ongeveer mijn laptop mee kan gaan.

Ik heb een ASUS X555L
Core i7
Nvidia Geforce 920m
12gb ram
500gb SSD
Win10

Ik heb verder niet heel veel verstand over specs, maar dit zijn ze. Verder vroeg ik me af wat nou de grootste oorzaken zouden kunnen zijn van dat je laptop het niet meer doet. Kan het bijvoorbeeld kwaad als ik af en toe game (Skyrim, GTA V)? (mijn laptop word dan lichtelijk warm, nooit heet).

Ik heb de laptop sinds Augustus 2015 met bijna dagelijks gebruik.

Mvg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Meh, mijn laptop thuis is 10 jaar oud. Doet het nog prima. Over het algemeen slijt de laptop het hardst door de gebruiker (schade/kapot, of voldoet niet meer aan de eisen). Je accu heeft niet het eeuwige leven, maar is vervangbaar.

En het kan geen kwaad als je PC warm wordt, dan draait de fan maar wat harder. Als hij echt te warm wordt is er nog de oververhittingsbeveiliging.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 12-05-2017 16:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, goed om te weten dan dat gaming geen kwaad kan, aangezien de laptop dan natuurlijk meer geluid maakt en warmer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De accu zal het eerste zijn wat vervangen moet worden waarschijnlijk ja. Verder is het niet echt voorspelbaar, laptops die dagelijks meegenomen worden naar werk/school zullen een stuk eerder kapot zijn als laptops die altijd op dezelfde tafel blijven staan en er is nog een groot verschil in bouwkwaliteit tussen laptops onderling.

Hoe lang gaat een magnetron mee? Mijn eerste 25 jaar, mijn tweede, derde en vierde deden het samen nog geen jaar. Mijn vijfde al weer drie jaar (en nog in gebruik, omgewisseld voor een ander merk ;) ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang kan/gaat een accu mee? En hoe kan je dat überhaupt zien of merken wanneer ie vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Tot hij op is. En je merkt het vanzelf: uiteindelijk heeft hij een batterijduur van 2 seconden :+

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:52:
Hoelang kan/gaat een accu mee? En hoe kan je dat überhaupt zien of merken wanneer ie vervangen moet worden?
Hoe lang gaat een auto mee? Dat is 99,9% afhankelijk hoe je hem gebruikt. Ook accu's hebben een beperkte houdbaarheid van laden en ontladen, eerste waar je gaat merken dat je accu minder wordt is de steeds verder afnemen tijd dat je kan werken op 1 accu lading.

Warmte is in de basis geen probleem, maar in de jaren kan de koelefficiency van de laptop minder worden (stof, koelpasta dat hard wordt), eens in de zoveel tijd een flinke schoonmaak in je laptop zal nooit kwaad doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1