Toon posts:

Van Win10 home naar Win10 pro (USB installatie)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week een PC overgenomen, daar zit Windows 10 home (64 bit) op, alleen is deze niet geactiveerd omdat de vorige gebruiker zijn licentie heeft gehouden. Nu heb ik woensdag zelf een USB gekocht met Windows 10 pro (32/64 bit). Ik wil dus Windows 10 pro installeren en de oude Windows 10 home verwijderen. Nu zie alleen op internet verhalen over het aanpassen van de BIOS? Ik heb wel eens van BIOS gehoord, maar meer ook niet. Kunnen jullie mij vertellen of dit nodig is? Zo ja, hoe? (Oh ja, er zit ook een brief bij met de productkey). (bestanden van ssd heb ik niet meer nodig)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 16:25 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2017 23:11)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat de vorige eigenaar er gewoon een verse windows heeft opgezet.

Bij twijfel kan je toch gewoon je usb stick gebruiken? In de bios moet dan wel ingesteld staan first boot device usb.
Stick erin, opstarten, en windows wordt erop gezet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 23:37

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Je kan ook de installatie starten vanuit Windows als je de USB aansluit en setup.exe uitvoert.
Bij het opnieuw installeren moet je kiezen voor 'Aangepaste installatie'. Vervolgens verwijder je elke partitie die je ziet zodat je uiteindelijk iets ziet staan van:
Schijf 0 - Vrije ruimte xxxxxKB

Edit:

Let er trouwens wel op dat je de partities van de juiste schijf wist als je meerdere disks hebt aangesloten. Was ik even vergeten te zeggen :X
Het veiligst is om tijdelijk alleen de SSD die leeg mag aan te sluiten, dan weet je zeker dat je niet per ongeluk je data van een andere disk wist.

[ Voor 34% gewijzigd door The GUI op 12-05-2017 16:58 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49

rdejongjr

Gnome

Als je kiest voor licentiecode aanpassen zal Windows vanzelf pro herkennen en upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft uitermate weinig met (Overige) Hardware te maken. Voor vragen over Windows clients hebben we... Windows Clients :o

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een USB gekocht met Windows 10 Pro ?

Waar heb je die vandaan als in vragen mag ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 18:28
rdejongjr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:59:
Als je kiest voor licentiecode aanpassen zal Windows vanzelf pro herkennen en upgraden
Is dat nieuw? Tot nu toe moest je home met een speciale code (VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T) omzetten naar Pro en daarna pas de Pro activeren met je gekochte code. Anders kreeg je dan een melding dat je Home hebt, maar de code voor Pro is.

Edit: Ja, dat staat er wel (sept 2016 aangepast)
https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro

Als je nu een UEFI PC hebt, betwijfel ik overigens dat je de verborgen partities met het Windows installatieprogramma kunt wissen. Volgens mij kan dat alleen met Diskparts Clean commando. Voor gevorderden. En daarna Windows 10 Pro vanaf USB installeren. Als de PC überhaupt boot vanaf deze USB. Anders een Windows 10 installatie DVD maken, als de PC tenminste een DVD speler aan boord heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door TanteBeth op 12-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Breezers schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:05:

Sinds Windows 10 kun je die gewoon officieel van Microsoft krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
je hoeft alleen maar naar key in te voeren bij Instellingen>systeem te gaan van de huidige home en dan zal het naar pro omgezet worden.

Je kan ook gewoon een clean install uitvoeren met je usb. In de bios kan/hoef je niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TanteBeth schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:19:
[...]

Is dat nieuw? Tot nu toe moest je home met een speciale code (VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T) omzetten naar Pro en daarna pas de Pro activeren met je gekochte code. Anders kreeg je dan een melding dat je Home hebt, maar de code voor Pro is.

Edit: Ja, dat staat er wel (sept 2016 aangepast)
https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro

Als je nu een UEFI PC hebt, betwijfel ik overigens dat je de verborgen partities met het Windows installatieprogramma kunt wissen. Volgens mij kan dat alleen met Diskparts Clean commando. Voor gevorderden. En daarna Windows 10 Pro vanaf USB installeren. Als de PC überhaupt boot vanaf deze USB. Anders een Windows 10 installatie DVD maken, als de PC tenminste een DVD speler aan boord heeft.
Sorry maar dit is voor mij Chinees en Russisch door elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:05:

Bedrijf op marktplaats

@JGoeij @rdejongjr @Breezers @dion_b @Reepje ik heb ondertussen al even contact opgenomen met de Windows contact chat, daar werd mij verteld dat ik de code indd kan invoeren in de Windows 10 home (van nu) maar dat ik wel zeker moest zijn dat ik niet het oude account van de vorige gebruiker activeer. Dus ik moet er gwn voor zorgen dat er geen Microsoft account staat ingelogd?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 20:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik denk dat de vorige eigenaar er gewoon een verse windows heeft opgezet.

Bij twijfel kan je toch gewoon je usb stick gebruiken? In de bios moet dan wel ingesteld staan first boot device usb.
Stick erin, opstarten, en windows wordt erop gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 18:28
Может лучше сделать выглядеть более знающего человека к
也許更好的讓看起來更懂行的人來

Het is toch verstandig om de PC door een deskundiger persoon te laten bekijken. Iemand die het hier beschrevene kan plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door TanteBeth op 12-05-2017 22:29 ]

Pagina: 1