Kom niet meer bij inlogscherm (startfoto verschijnt slechts)

Pagina: 1
Acties:
  • 34.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921335

Topicstarter
Als ik windows 10 opstart, verschijnt de startfoto met de datum en de tijd. Normaal druk ik dan op een toets en dan verschijnt het inlogscherm. Nu lukt dat niet meer, op welke toets ik ook druk, de startfoto blijft stil staan en het inlogmenu verschijnt niet.

Ik heb de computer diverse keren opnieuw opgestart in de hoop dat er dan iets zou veranderen, maar helaas.

Via F11 kwam ik wel in een bootmenu maar daar kon ik helaas ook niet veel mee.

De mogelijke oplossingen die ik op internet vond gingen er allemaal vanuit dat op zijn minst de startprompt te benaderen was, maar daar kom ik dus ook niet bij.

Vanochtend ging het opstarten nog prima, weet iemand wat ik eraan kan doen om weer te kunnen opstarten?

Groeten, Sylvia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:01
Iets meer info over het systeem zou prettig zijn. Welk toetsenbord wordt er gebruikt, en wat gebeurt er wel? klapt het startscherm helemaal niet weg of verdwijnt er wel iets?

Als je met de muis drukt, is het dan hetzelfde?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
Even in hele simpele oplossingen denkend, zit je toetsenbord wel goed aangesloten / batterijen erin / werkt goed onder windows?

Met je muis klikken werkt wel? Kun je dan wel inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit is exact wat mijn schoonvader vorige week had en na wat zoekwerk mijnerzijds was de beste oplossing opnieuw een verse installatie.
Je komt wel wat meer issues als deze tegen van voornamelijk 2017. Het is via via te omzeilen door in een safe modus te komen en daarin van alles aan te passen, maar lijkt ook dan een terugkerend probleem.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mar.tin schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:32:
Even in hele simpele oplossingen denkend, zit je toetsenbord wel goed aangesloten / batterijen erin / werkt goed onder windows?

Met je muis klikken werkt wel? Kun je dan wel inloggen?
Ik ga even uit van wel, aangezien ze via F11 wel de bios in komt.
Als je pc opgestart is en je haalt je toetsenbord los en plugt hem weer in, gaat numlock dan branden?

Ik lees bij Windows 10 wel vaker dat bij het opstarten er geen login scherm komt.
Schijnbaar helpt 3 keer achter elkaar herstarten soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 12:44
Ik heb het 1 keer gehad met een laptop en toen was 1 of 2 keer herstarten voldoende. Daarna niet meer voorgekomen, dus ik weet ook de oorzaak niet en ben daar wel benieuwd naar voor als het nogmaals gebeurt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The tueman2, ik gebruik een draadloos toetsenbord en muis van Rapoo, en mvdam, de batterijen heb ik gisteren vervangen omdat ik eerst dacht dat het daar misschien aan lag, een ASR Rock moederbord. Met de muis kom ik wel in F11, die doet het dus wel maar dan kan ik kiezen voor Configuration of Boot Default. Als ik op Configuration druk zie ik 277 Pro3 P1.60 en bovenaan een menu met main, OC Tweakers, Advanced, H/W monitor, Boot, Security, Exit. Ik heb op Boot geklikt net en dan zie ik Fast boot diasabled, boor from onboard Lan disabled. Moet ik daar misschien iets in veranderen (ik heb er helaas te weinig verstand van om dat zelf te kunnen beslissen). Bootup numlock staat op On. Is dat misschien iets dat ik moet veranderen?
Het startscherm blijft rustig en stabiel staan en na een minuut of vijf wordt het scherm zwart. Dan zet ik de computer maar weer uit en aan, maar dan herhaalt het vervelende verhaal zich weer.
Rubman, ik weet niet hoe ik vers zou kunnen installeren en ik weet ook niet hoe in de veilige modus kan komen (ik heb er lang naar gezocht op internet maar begrijp het blijkbaar niet).
Viper, er brandt geen Numlock en ik heb al diverse keren weer opnieuw opgestart, echt heel vaak, maar ik kom niet door dat startsscherm heen.
Hebben jullie nu iets meer informatie waar je me misschien mee kunt helpen en al vast heel erg bedankt voor het meedenken.
NB, het is een desktop, ik schrijf nu met een laptop dit bericht.
Sylvia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Een sleepbeweging maken met je muis (LMK ingedrukt). Dat werkte bij mij.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo technomania, ik heb met de muis met de linkermuisknop ingedrukt, zoals je schreef, maar er gebeurt niets, ik zie de cursus ook niet verschijnen op het startscherm (de muis doet het wel want ik kan via F11 in dat configuratiemenu komen en doorklikken).

Wanneer sleep je met de muis, als het startscherm verschijnt?

NB, ik heb de computer ook tien minuten van de stroom afgehaald en er weer aan gezet en de losse harde schijf verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 921335 op 13-05-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Anoniem: 921335 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:11:
Hallo technomania, ik heb met de muis met de linkermuisknop ingedrukt, zoals je schreef, maar er gebeurt niets, ik zie de cursus ook niet verschijnen op het startscherm (de muis doet het wel want ik kan via F11 in dat configuratiemenu komen en doorklikken).

Wanneer sleep je met de muis, als het startscherm verschijnt?
In het startscherm. Van beneden naar boven (belangrijk detail) zodat je het startscherm wegswiped

(en anders weet ik het niet)

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel, technomania, dat werkt ook niet (ik zie de cursus niet, dus weet niet waar ik van boven naar beneden aan het slepen ben). Ik ga proberen om de startfoto niet het hele scherm te laten bedekken, ik zag in de Configuratie iets in de trant van full screen logo enabled en disdabled, daar kan ik iets in veranderen, misschien bedekt de startfoto dan niet het hele scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
https://www.pc-helpforum....rm-win10-verschijnt-niet/

https://answers.microsoft...ee-4b25-884d-8d0ee95427d7

https://www.nlcomputerforum.nl/index.php?topic=4576.0

Wat is Google anno 2017 toch heerlijk he, gewoon je klacht op Google intikken en er verschijnen verschillende oplossing woehoeee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd de usb van tobo/muis in een andere usb poort te doen.
Zit er misschien een knopje op de ontvanger/muis/tobo om weer contact te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lopende vogel, dank je wel voor de linken, de eerste twee had ik gisteren ook gevonden (start nog eens op in de veilige modus. Klik met de rechter muisknop op het starticoon en kies Opdrachtprompt(Administrator) en dat zou ik graag willen doen als ik bij het starticoon zou kunnen komen en zou begrijpen hoe ik in de veilige modus kan starten, maar dat weet ik helaas niet. Het zal wel stuntelig zijn van mij maar ik weet niet hoe in die veilige modus kan starten (droevig).

En Reepje, de muis is draadloos, ik heb de batterijen vervangen en het aan en uit knopje weer aan en uit gezeg. Maar.....ik heb de muis van de laptop, die ook draadloos is, net bij de desktop gebruikt en de tip van technomania met slepen van de muis gebruikt. Toen verscheen wel het inlogscherm, kreeg ik de optie om pin in te tikken en het toetsenbord reageert helemaal niet (de muis van de laptop dus wel). Ik denk nu dat er iets met het toetsenbord is, wat weet ik nog niet, maar ik kom dus een klein stapje verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb een ander draadloos muis/tobo, maar die heeft een ontvanger, en daarop zitten de knopjes om contact te maken als het eens een keer misgaat. Wellicht heeft jouw ding geen knopjes daarvoor.

windows opstarten in veilige modus als het tobo niet werkt is niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje! Ik heb de usb ontvanger in een andere usb poort gedaan, de sleeptruc van techmnomania gebruikt en ik ben ingelogd! Het is een een vreemde route maar het is gelukt om in windows te komen. Toetsenbord werkt ook weer en de muis ook!

Bedankt allemaal, voor jullie hulp!

Sylvia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Anoniem: 921335 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:47:
Reepje! Ik heb de usb ontvanger in een andere usb poort gedaan, de sleeptruc van techmnomania gebruikt en ik ben ingelogd! Het is een een vreemde route maar het is gelukt om in windows te komen. Toetsenbord werkt ook weer en de muis ook!

Bedankt allemaal, voor jullie hulp!

Sylvia
En nu weer terug in de oude USB-poort. Als het dan wéér niet werkt weet je dat het hardware-matig is. Als het wel werkt is het een (tijdelijk) Software-foutje (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Technomania, dat heb ik net gedaan en het werkt nu ook weer in de oude poort, dan is het een foutje in de software geweest. Slepen met de muis hoeft ook niet meer, het inlogscherm verschijnt meteen zoals vanouds.
Ik ga die sleeptruc wel onthouden, wie weet heb ik hem ooit nog nodig :-)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1054265

Techomania, de truck van het slepen heeft mijn probleem in enkele seconden opgelost. :)
Kon ook niet meer inloggen in windows 10. Heb de sleeptruck uitgevoerd, al wat op het scherm stond is langs boven verdwenen. Laptop uitgedaan en terug opgestart. Probleem opgelost.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1082641

Heb een fabrieksherstel toegepast op mijn laptop na aanhoudende vastlopers en blauwe pagina,s. Maar na herstel komt deze gelijk op het aanmeldscherm waar andere gebruiker staat en mijn oude inloggegevens niet werken. Wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om een oud topic te kapen, start svp even een eigen (nieuw) topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.