Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door een verandering onze persoonlijke omstandigheden (we gaan uit elkaar), ben ik op zoek naar een andere manier om in mijn, ons, levensonderhoud te voorzien. Ik ben musicus en werk als free-lancer in allerlei orkesten, door heel Europa. Ik heb wiskunde gestudeerd, maar nooit afgemaakt. Ik schrijf mijn facturen in TeX, programmeer voor m'n plezier (Python vooral, maar ook C, objective C en wat Swift) en lees alles wat ik maar kan vinden over programmeertalen. Programmeren zou een mooie manier kunnen zijn om (extra) inkomsten te genereren. Maar hoe pak ik dat het beste aan? Alsnog informatica gaan studeren? Is een optie. Ik ben benieuwd naar meer/andere ideeën hierover.

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-05-2017 20:14)

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Begin maar eens met een LinkedIn profiel aan te maken of op te poetsen. In elk geval kenbaar maken dat je werk zoekt als ontwikkelaar. Veel netwerken met IT-ers in je eigen omgeving. Profielen van interessante bedrijven bekijken. Artikels lezen en er op reageren. Kans is redelijk groot dat een recruiter je contacteert.

Kijk ook eens op de websites van de grotere consultancybedrijven. Vaak kun je daar wel een masterclass of iets dergelijks doen. Zonder relevante werkervaring moet je wel bereid zijn om met een startersalaris te beginnen natuurlijk. Na 'the basics' uit zo'n training heb je in elk geval al meer aantoonbaar. Dan kun je later alsnog verder kijken. Dus eigenlijk gebruik je zo'n bedrijf als opstapje.

Wat ook vaak als opstapje wordt gebruikt, is een functie als tester. Vooral als je wat programmeerervaring hebt, kun je via functioneel testen en testautomatisering doorgroeien naar ontwikkelaar. Vergt uiteraard wel enige investering in programmeren, maar daar ben je al mee bezig.

Succes!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kunt mijn job wel hebben, wil juist wel uit de IT :+

imho is ervaring en skills belangrijker dan afgeronde studies

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
De arbeidsmarkt voor developers is extreem goed. De vraag is vooral hoe je binnen komt met een (wel zeer relevante) halve opleiding en slechts hobbymatige ervaring. Hoe beschikbaar ben je (naast je rondreizende muzikantenbestaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook vooral mijn vraag, hoe je binnenkomt. Mijn beschikbaarheid is tamelijk goed, ben bereid te switchen. Mijn muzikantenbestaan is erg flexibel, ik kan per klus kiezen of ik die wel of niet aanneem. Bij projecten in Nederland ben ik overdag grotendeels vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Betekent dat je wel beschikbaar bent voor flexwerk, maar niet voor vast werk. Dat kan een issue zijn; een zelfstandige huur je immers niet in op hem te trainen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Begin maar eens met een LinkedIn profiel aan te maken of op te poetsen. In elk geval kenbaar maken dat je werk zoekt als ontwikkelaar. Veel netwerken met IT-ers in je eigen omgeving. Profielen van interessante bedrijven bekijken. Artikels lezen en er op reageren. Kans is redelijk groot dat een recruiter je contacteert.

Kijk ook eens op de websites van de grotere consultancybedrijven. Vaak kun je daar wel een masterclass of iets dergelijks doen. Zonder relevante werkervaring moet je wel bereid zijn om met een startersalaris te beginnen natuurlijk. Na 'the basics' uit zo'n training heb je in elk geval al meer aantoonbaar. Dan kun je later alsnog verder kijken. Dus eigenlijk gebruik je zo'n bedrijf als opstapje.

Wat ook vaak als opstapje wordt gebruikt, is een functie als tester. Vooral als je wat programmeerervaring hebt, kun je via functioneel testen en testautomatisering doorgroeien naar ontwikkelaar. Vergt uiteraard wel enige investering in programmeren, maar daar ben je al mee bezig.

Succes!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik iets mee. Het gaat om de lange adem, dat weet ik.
Pagina: 1