Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Surface Pro 4 - i7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Mijn vraag
...

Is het nog verstandig om deze surface pro aan te schaffen ?
Of zal ik beter gaan wachten op de SP5 ?
Gebruik op dit moment een MacBook pro 2009 model, deze is zeer zwaar aan vervanging toe :)

Ik zal deze vooral gaan gebruiken voor Cinema 4D en Blender (3D Modeling)

Het gaat hier om de:
Microsoft Surface Pro 4 - i7 - 8 GB - 256 GB
Die me €1485.- gaat kosten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Cinema 4D
Blender
After effects

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 14% gewijzigd door Fantasio7 op 12-05-2017 12:46 ]

Beste antwoord (via Fantasio7 op 17-05-2017 02:28)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Is een Dell XPS 13/15 of HP spectre etc dan niet meer value dan een Surface Pro?

Ik heb reeds 2 jaar een Surface pro 3 (i5-8GB-256GB SSD) en dat is geweldig als tablet om te surfen en wat netflix enz, maar zie dat niet echt als werkmachine. Begint ook vrij hard te blazen als je hem belast.
Ik heb mijne wel gratis van het werk, maar persoonlijk prefereer ik een echte laptop om op te werken.

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Kort door de bocht, als het bloed kruipt waar het niet kruipen kan, dan koop je met een surface een degelijke laptop/tablet. Let echter wel dat Microsoft 31 mei een aankondiging gaat doen. Het loont soms om te wachten daarop.

Maar goed, dat terzijde: naast de 8GB RAM die wat aan de lage kant is, zal ik voor het werk wat je wilt gaan doen zeker iets met een dedicated GPU gaan zoeken, hoe degelijk Intel IGP's ook zijn geworden. En een dedicated GPU zit helaas niet in de Surface-serie. Misschien is een andere laptop beter voor je...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48

Swerfer

Hmm...

De Surface Pro 4 is een goede koop als je een convertible prevereert. Met de Surface Dock kan je nog een paar externe schermen aansluiten en heb je genoeg USB aansluitingen en een netwerk aansluiting om de Surface Pro 4 een volwaardige desktop te maken.

Ik heb zelf ongeveer 2 jaar een Surface Pro 3 gehad in zo'n configuratie en heb nu een Surface Book met dock en ben er zeer tevreden mee.
Umbrah schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:48:
En een dedicated GPU zit helaas niet in de Surface-serie. Misschien is een andere laptop beter voor je...
Wel in een aantal Surface Book modellen wat ook een prima alternatief kan zijn, alleen een stuk duurder in dat geval...

[ Voor 29% gewijzigd door Swerfer op 12-05-2017 12:50 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn SP4. Werk er minstens 8-10u per dag mee. Zelf zou ik denk ik als ik er nu nog eentje moest kopen, even wachten. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel je een nieuwe laptop wilt hebben.

En ik weet ook niet of voor modeling een Surface nou zo geschikt is. Als ik een paar VM's tegelijkertijd aan heb staan hoor je de Surface al redelijk hard blazen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Swerfer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:48:

[...]
Wel in een aantal Surface Book modellen wat ook een prima alternatief kan zijn, alleen een stuk duurder in dat geval...
Yup, maar die is gelijk een stuk duurder (en hoewel hij zal volstaan is de leeftijd van de GPU mij wel een doorn in het oog, blijf bij mijn punt: wacht op de aankondiging).

Ik zal persoonlijk ook gráág een Surface pro willen. Maar goed, met mijn werk, is het meest mobiele wat ik kan krijgen een HP Z-Book 17.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Denk dat de 8gb je op den duur gaat opbreken...
Even wachten wat Microsoft gaat aankondigen en wellicht dan je keuze heroverwegen..

...

Acties:
  • Beste antwoord

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Is een Dell XPS 13/15 of HP spectre etc dan niet meer value dan een Surface Pro?

Ik heb reeds 2 jaar een Surface pro 3 (i5-8GB-256GB SSD) en dat is geweldig als tablet om te surfen en wat netflix enz, maar zie dat niet echt als werkmachine. Begint ook vrij hard te blazen als je hem belast.
Ik heb mijne wel gratis van het werk, maar persoonlijk prefereer ik een echte laptop om op te werken.
Pagina: 1