Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestaande rolluiken electrisch en op afstand bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb op dit moment drie rolluiken, waarvan één rolluik met motor. Dit rolluik kan ik via een schakelaar binnen bedienen. De overige twee rolluiken hebben nog een draadje. :)

Ik wil graag alle rolluiken electrisch bedienbaar maken. Aangezien ik net mijn hele huis opnieuw gestuct heb, wil ik daarbij van binnenuit in principe geen hak-/breekwerk doen.

Ik heb wat onderzoek gedaan, waarbij ik denk dat ik met onderstaande setup het gewenste resultaat bereik:
- In de twee handmatige rolluiken wordt een somfy motor geplaatst
- In de drie rolluikkasten koppel ik een KlikaanKlikuit ACM-3000H2 schakelaar aan de motor
- Het rolluik met motor heeft al een stroompunt. Dit stroompunt wordt verlengd naar het tweede en derde rolluik.
- In huis plaats ik de ICS-2000 basisstation en maak ik gebruik van de afstandsbediening AYCT-102

Vervolgens zou ik de afstandsbediening en IOS app zodanig kunnen instellen, dat de rolluiken omhoog en omlaag gaan.

Klopt mijn setup? Of zijn er betere alternatieven, waarbij ik het gewenste resultaat bereik.

Alle reacties

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Die Kaku-schakelaar is wel dubbel uitgevoerd, maar is wel voor wisselstroom. Gebruikt een motor doorgaans niet gelijkstroom? En bovendien, hoe voorkom je met de gekozen setup dat de motor blijft doordraaien als de luiken al geheel gesloten zijn? En andersom? Of, zoals eerder in dit forum geopperd, dat je luiken zich drie weken lang doldraaien als de buren toevallig ook op 433Mhz schakelen en jij op vakantie bent?

Ik vraag me af of er in de aansturing van de Somfy-motor niet al wat denkwerk zit om dit te ondervangen (waarbij het uitlezen huidige stand toch wel noodzaak is). Is er geen bijbehorende afstandsbediening?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je het alleen bij de Somfy-motoren laat, kun je ook een HomeWizard aanschaffen. Die kan ook nog eens KIKA-spullen aansturen als je die later wilt toevoegen.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:32:
Ik heb op dit moment drie rolluiken, waarvan één rolluik met motor. Dit rolluik kan ik via een schakelaar binnen bedienen. De overige twee rolluiken hebben nog een draadje. :)

Ik wil graag alle rolluiken electrisch bedienbaar maken. Aangezien ik net mijn hele huis opnieuw gestuct heb, wil ik daarbij van binnenuit in principe geen hak-/breekwerk doen.

Ik heb wat onderzoek gedaan, waarbij ik denk dat ik met onderstaande setup het gewenste resultaat bereik:
- In de twee handmatige rolluiken wordt een somfy motor geplaatst
- In de drie rolluikkasten koppel ik een KlikaanKlikuit ACM-3000H2 schakelaar aan de motor
- Het rolluik met motor heeft al een stroompunt. Dit stroompunt wordt verlengd naar het tweede en derde rolluik.
- In huis plaats ik de ICS-2000 basisstation en maak ik gebruik van de afstandsbediening AYCT-102

Vervolgens zou ik de afstandsbediening en IOS app zodanig kunnen instellen, dat de rolluiken omhoog en omlaag gaan.

Klopt mijn setup? Of zijn er betere alternatieven, waarbij ik het gewenste resultaat bereik.
Domoticz forum al eens bezocht hier op Tweakers?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een Somfy motor met RTS (draadloze bediening) lijkt me de zekerste oplossing, dan hoef je alleen een voeding naar elk rolluik te trekken.
Met een Somfy Telis 4 remote kan je tot 4 RTS motoren bedienen.
De Somfy motor kent 2 eindstanden en heeft een voorkeurs stand waar hij in een keer heen gaat.
Als je een beetje kan knutselen is Domoticz met een Rfxcom transceiver goedkoper dan een Homewizard.
Kaku is idd vrij makkelijk te bedienen met remotes van anderen die toevallig (bijna) dezelfde code gebruiken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren