Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:33
Hallo,

Ik heb op 14-12-2015 een sony MDR XB950BT gekocht bij DGMoutlet voor een leuke prijs.
Nu heb ik echter het probleem dat de headset net meer oplaad.
Hierdoor kan ik de bluetooth functie ook niet meer gebruiken en dus enkel met kabel.
Ik heb nog de originele doos van de headset.
Nu wou ik een garantieclaim doen bij DGMoutlet omdat de headset kapot is alleen dit verloopt een beetje moeizaam.
In eerste instantie kreeg ik dit bericht van DGMoutlet:
Beste G. Esch, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te horen dat het artikel niet meer naar behoren werkt. U kunt het artikel ter reparatie aanmelden bij een van de aangesloten reparatie services van Sony. Zij zullen naar uw aankoopbewijs vragen en de reparatie verder met u afhandelen. Aan de hand van het artikel zullen zij kijken of het defect binnen de garantie valt. Buiten garantie hanteren zij een prijsopgave systeem. Zij zullen na ontvangst van uw product u vooraf informeren omtrent de eventuele kosten voor uw herstelling. Een van de aangesloten service partners van Sony is Tech Repair: https://portal.techrepair.nl/ Met vriendelijke groet, DGM Outlet
Dus ik een account aangemaakt bij techrepair en met hun contact gehad over de kwestie. Echter kreeg ik als reactie dat het moest lopen via DGMoutlet en niet via techrepair in verband met eventuele creditatie zoals te zien in onderstaande bericht:
Zojuist heb ik u via de chat geïnformeerd om uw product via de winkel aan te bieden ter reparatie.
Dit omdat deze producten wel eens gecrediteerd worden, dit proces kan niet via een eindgebruiker verlopen.

Verder kunnen Sony producten niet kosteloos verzonden worden naar ons.

Hopelijk hebben we u voldoende geïnformeerd, mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag van u.
Dus opnieuw contact gehad met DGMoutlet over dat de garantie dus wel via hun moet verlopen en hierop kreeg ik het volgende antwoord terug:
Goedemiddag, Onze service partner is Electronica Service RIjnmond, Fermiweg 26, 3208 KT te Spijkenisse. Hier kunt u het artikel heen sturen met een copie van de faktuur en een omschrijving van de klacht. Zij zullen de reparatie verder afhandelen. Met vriendelijke groet DGM Outlet
Dus ook met dit bedrijf contact op genomen maar weer is het contact matig. Sowieso lijkt het erop dat ik moet opdraaien voor de verzendkosten en op de site staat vermeld dat er kosten in rekening worden gebracht bij garantie?
Wat kan ik het beste in deze situatie doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 14:40

WCA

Aangeven dat zij wettelijk verantwoordelijk zijn voor de afhandeling, want dat zijn ze ook.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:30
Met ^

Geef bij de winkel aan dat je met hun een overeenkomst hebt en niet met een reparateur. De shop moet garantie geven en niemand anders. Geef ook aan dat dit wettelijk zo geregeld is (veel shopmedewerkers blinken niet uit in kennis van garantieregels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:33
Dankjulliewel voor de snelle reacties ik heb het aangekaart bij de webshop en wacht nu weer op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Yep. Tevens mag een garantie claim je uiteindelijk geen geld kosten(wel mogen ze redelijkewijs verwachten dat je de verzendkosten even voorschiet. Maar dat moet de winkel crediteren aan jou. Mochten ze de koop ontbinden dan heb je recht op het volledige bedrag Inc verzendkosten. Van zowel de thuisbezorgend als de kosten om het terug naar hun te sturen.