Afgelopen weekend heb ik van een medetweaker een upgradeset gekocht.
Deal was snel gemaakt en ik heb meteen het geld overgemaakt.
Maandag heeft de verkoper de spullen op de post gedaan middels verzekerde verzending.
Ik heb dezelfde maandag ook de t&t link van postnl ontvangen, pakket zou dinsdag bezorgd worden.
Vanaf donderdag staat de status helaas op onbekend.
Postnl is het pakketje kwijt.
Nu is mijn vraag hoe de verkoper en ik dit nu correct af gaan handelen.
Postnl gaat een onderzoek instellen maar dat gaat 2 a 3 maanden duren.
Ik heb gewoon goed contact met de verkoper en wil dit ook zo houden.
Mijn voorstel is om eenzelfde set bij de verkoper op te halen in afwachting op postnl. Verkoper heeft eenzelfde set al appart liggen voor me.
De pc van mijn pa is kapot en ik heb de spullen zo snel mogelijk nodig.
Verkoper zegt echter dat hij niet verantwoordelijk is voor de bezorging en/of eventuele kwijtgeraakte spullen en wil afwachten. Hij is bang dat postnl niet uit zal keren omdat er geen facturen zijn.
Echter had verzekerd verzenden dan ook geen zin gehad lijkt me?
Hij heeft wel al aangeboden om 50/50 te doen als de spullen niet meer terecht komen en postnl ook niet uit wil keren.
Ik ben echter van mening dat de verkoper welzeker verantwoordelijk is en dat hij het verder af moet handelen met postnl, ik mag daar niet de dupe van zijn.
In de advertentie stond duidelijk dat de spullen alleen verzonden konden worden en volgens de wet is de verkoper dan verantwoordelijk voor eventueel verloren spullen.
Zie ook deze link.
https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/
Moet ik nu toch die 3 maanden wachten of is het redelijk dat ik alvast die nieuwe set ophaal als er niet binnen een paar dagen een update komt vanuit postnl?
Verkoper krijgt uiteindelijk toch zijn geld terug van postnl.
En mocht het pakket alsnog bezorgd worden dan krijg de verkoper dat uiteraard terug van mij.
Nogmaals, we hebben gewoon goed contact en dat wil ik ook zo houden.
Dit is de link naar de advertentie en ik heb de verkoper gevraagd of ik een topic mocht openen voor advies.
V&A aangeboden: Kabylake upgradeset i7 7700K Z270 gaming Pro 16GB 2666Mhz
Deal was snel gemaakt en ik heb meteen het geld overgemaakt.
Maandag heeft de verkoper de spullen op de post gedaan middels verzekerde verzending.
Ik heb dezelfde maandag ook de t&t link van postnl ontvangen, pakket zou dinsdag bezorgd worden.
Vanaf donderdag staat de status helaas op onbekend.
Postnl is het pakketje kwijt.
Nu is mijn vraag hoe de verkoper en ik dit nu correct af gaan handelen.
Postnl gaat een onderzoek instellen maar dat gaat 2 a 3 maanden duren.
Ik heb gewoon goed contact met de verkoper en wil dit ook zo houden.
Mijn voorstel is om eenzelfde set bij de verkoper op te halen in afwachting op postnl. Verkoper heeft eenzelfde set al appart liggen voor me.
De pc van mijn pa is kapot en ik heb de spullen zo snel mogelijk nodig.
Verkoper zegt echter dat hij niet verantwoordelijk is voor de bezorging en/of eventuele kwijtgeraakte spullen en wil afwachten. Hij is bang dat postnl niet uit zal keren omdat er geen facturen zijn.
Echter had verzekerd verzenden dan ook geen zin gehad lijkt me?
Hij heeft wel al aangeboden om 50/50 te doen als de spullen niet meer terecht komen en postnl ook niet uit wil keren.
Ik ben echter van mening dat de verkoper welzeker verantwoordelijk is en dat hij het verder af moet handelen met postnl, ik mag daar niet de dupe van zijn.
In de advertentie stond duidelijk dat de spullen alleen verzonden konden worden en volgens de wet is de verkoper dan verantwoordelijk voor eventueel verloren spullen.
Zie ook deze link.
https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/
Moet ik nu toch die 3 maanden wachten of is het redelijk dat ik alvast die nieuwe set ophaal als er niet binnen een paar dagen een update komt vanuit postnl?
Verkoper krijgt uiteindelijk toch zijn geld terug van postnl.
En mocht het pakket alsnog bezorgd worden dan krijg de verkoper dat uiteraard terug van mij.
Nogmaals, we hebben gewoon goed contact en dat wil ik ook zo houden.
Dit is de link naar de advertentie en ik heb de verkoper gevraagd of ik een topic mocht openen voor advies.
V&A aangeboden: Kabylake upgradeset i7 7700K Z270 gaming Pro 16GB 2666Mhz