Wifi versterker

Pagina: 1
Acties:

• Rubenslash
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2023
Dag allen,

Situatie: heb router in de living staan. Boven in mjin kamer staat gaming PC, in vogelvlucht ongeveer 10-15 meter. PC heeft geen ingebouwde wifi ontvanger dus heb ik het volgende gekocht:
pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter

moederbord : Asus M5 A97 EVO R.2.0
router is cbn CH6643E

Op zich werkt het voor 99% van de tijd heel goed. Sommige dagen valt de connectie echter om de paar minuten weg voor een 10-tal seconden, wat vervelend is voor online gaming. Ik zoek dus nog een versterker die ik mijn kamer kan plaatsen. Kabels zijn er niet en dit is een huurwoning dus ik ga ook geen kabel leggen.

Iemand tips om mijn internet 100% in orde te krijgen?

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:08
Als je op zoek bent naar een Wifi versterker zou ik persoonlijk niet voor een WiFi Repeater gaan maar gewoon voor een Acces Point.

Wellicht is zo'n powerline adapter iets via het stroom netwerk ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een Wi-Fi versterker is leuk voor instagram op je toilet, niet om online via te gamen. Kijk dan ajb naar andere oplossingen: router positie, andere router, antenne positie, powerline, of evt toch een kabel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Online gaming vraagt om lage latencies. Alle alternatieven voor een simpele, goedkope Ethernetkabel verhogen latencies, kosten meer, zijn minder performante en minder betrouwbaar.

Dat je in een huurhuis woont maakt daarbij niet uit - het is nog steeds jouw huis waar je aanpassingen in mag doen. Enige eis die een verhuurder mag stellen is dat je alles achteraf in originele toestand brengt. Die paar gaten in muren en vloeren kun je stopverf in doen en klaar.

Kun/wil je dat niet zelf? Iemand via werkspot.nl inhuren om het voor je te doen is nog steeds goedkoper dan de meeste enigszins redelijk presterende alternatieven (betere PLC, MoCA, laat staan al die veel te dure "mesh"-zooi dat zo in de mode is)

Oslik blyat! Oslik!

• Rubenslash
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2023
bedankt voor het antwoord. Ik ga voor de powerline gaan, aangezien ik niet van plan ben om hier nog jaren te blijven wonen ;)