Windows 10 Anniversary update hotspot.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Ladies/Gents,

Het volgende is voorgevallen, en ik probeer het nu al een tijdje alleen op te lossen. Zonder enig resultaat.

Voorheen als ik een hotspot verbinding maakte met m'n telefoon (OnePlus3T), waren er geen problemen. Sinds de EDIT: creators update maakt hij nog wel verbinding, maar is de snelheid ZEER beperkt. Vrijwel onbruikbaar om precies te zijn. Ik kom niet over de downloadsnelheid 100 Kpbs heen, waar ik voorheen snelheden behaalde van 20Mbps. Voor de update waren er geen problemen.

Als ik mijn internet tether via USB behaal ik die snelheden weer wel, dat is ook hoe ik de afgelopen ermee heb gewerkt, alleen echt handig is het niet. Dit probleem beperkt zich alleen tot mijn laptop. Andere telefoons, tablets en laptops halen de boven beschreven snelheden. Het is puur mijn eigen laptop die het probleem heeft.

Wifi Adapter: Intel Dual Band AC 8260.

Wat heb ik reeds geprobeerd?

Volledige schone installatie van de drivers, en de bijbehorende updates.

Hotspot verbinding van 5Ghz naar 2.4Ghz gezet.

Hotspot beveiging van WPA2 naar WPA gezet. En volledig zonder beveiliging, dus geen WPA.

Windows firewall & defender uitgezet.

Volledige schone installatie van Windows 10 (Puur uit frustratie).

IPv4 uitgeschakeld en IPv6 aan laten staan, en andersom.

Deze link:

http://www.redmondpie.com...versary-update-heres-how/

Ik ben redelijk "self taught" wat betreft windows en hoe het werkt, en meestal vogel ik het wel alleen uit met veel geduld en irritaties. Maar helaas gaat me deze niet zonder hulp lukken.

EDIT: Anniversary moest creators update zijn.

Suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zelfde probleem bij de creators update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
Reepje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:25:
Zelfde probleem bij de creators update?
Ja die bedoelde ik, excuus. Was ff verward, ik heb momenteel de creators update er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Greymane schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:04:
...Ik ben redelijk "self taught" wat betreft windows en hoe het werkt...
Maar dan weet je toch dat je met device manager naar de eigenschappen van de netwerkkaart kunt gaan en daar pak 'm beet 20 instellingen kunt verknoeien? Waarom lees ik daar niks over in je topicstart?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:31:
[...]

Maar dan weet je toch dat je met device manager naar de eigenschappen van de netwerkkaart kunt gaan en daar pak 'm beet 20 instellingen kunt verknoeien? Waarom lees ik daar niks over in je topicstart?
Vrij simpel, daar heb ik al in zitten kloten. Alle opties stapsgewijs aan en uit gevinkt om te kijken of er wat werkt. Ipv4 uit, Ipv6 aan. Andersom. Etc. Niets werkte, daarom heb ik voor de zekerheid maar weer een netwerk reset gedaan middels windows, om alle standaard instellingen te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

OK. Om een andere variabele te kunnen skippen: hoe doet je laptop het op een ander wifi-netwerk?
Net zo slecht? Beter? Nog slechter?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Is het misschien een metered verbinding geworden?
https://support.microsoft...connections-in-windows-10

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
Alles werkt prima, behalve mijn hotspot. Wifi werkt snel. Kabel werkt snel. Usb tethering werkt snel. Hotspot op andere apparaten werkt snel. Het is puur de hotspot naar mn laptop dat de snelheden langzaam zijn.
Pagina: 1