Mensen, na jarenlang vasthouden aan ontspiegelde schermen (G4 Al --> MBP early 2008 --> MBP 2011 non glare) zit ik nu dus met laatstgenoemde computer. Ondertussen alweer 5 jaar oud, maar volledig gemaxt (16 GB, 1TB SSD, 2.5Ghz i7, BT4.0 wireless kaart erin gezet, 6770m, onder garantie vervangen dus ik hoop geen nieuwe display issues) komt hij nog prima mee. En zoals je uit de titel wel kan raden: ik kan slecht tegen spiegelende schermen. Ik vind het vervelend om mezelf te zien (moeders mooiste enzo) en vooral in de trein (waar ik toch wel 10-15 uur per week in zit) is het gewoon lastig. Maar ondertussen zit ik wel met een behoorlijk verouderde PC, waarvan vooral de gebrekkige resolutie en accuduur me beginnen tegen te staan (first world problems).
Nu heb ik via mijn werk sinds kort een MBP Retina 2015, en ik heb toch maar eens de proef op de som genomen. Helaas krijg ik toch echt na 5 minuten al de neiging het ding uit het raam te gooien. Ik zit er nu een dag op te werken, en hoewel ik zeer blij word van de accuduur en de topresolutie, kom ik echt niet over dat spiegelende scherm heen.
De vraag is, wat is nu wijsheid?
1. Nog even aanzien, het gaat vanzelf wel over/wordt beter (ervaringen iemand?)
2. Een folie eroverheen plakken. Zo ja, hoe zorg je dat dat er niet afschuwelijk uit gaat zien?
3. Een MBP 2016 kopen. Maar volgens mij heeft die net zoveel last van glare
4. De hele handel wegdoen en een XXX kopen
5. Iets anders
Uiteraard heb ik gezocht, maar gek genoeg lees ik er tegenwoordig helemaal niets meer over. Het meeste geklaag over de Retinaschermen is uit 2012, dus wie weet went het ofzo?
Nu heb ik via mijn werk sinds kort een MBP Retina 2015, en ik heb toch maar eens de proef op de som genomen. Helaas krijg ik toch echt na 5 minuten al de neiging het ding uit het raam te gooien. Ik zit er nu een dag op te werken, en hoewel ik zeer blij word van de accuduur en de topresolutie, kom ik echt niet over dat spiegelende scherm heen.
De vraag is, wat is nu wijsheid?
1. Nog even aanzien, het gaat vanzelf wel over/wordt beter (ervaringen iemand?)
2. Een folie eroverheen plakken. Zo ja, hoe zorg je dat dat er niet afschuwelijk uit gaat zien?
3. Een MBP 2016 kopen. Maar volgens mij heeft die net zoveel last van glare
4. De hele handel wegdoen en een XXX kopen
5. Iets anders
Uiteraard heb ik gezocht, maar gek genoeg lees ik er tegenwoordig helemaal niets meer over. Het meeste geklaag over de Retinaschermen is uit 2012, dus wie weet went het ofzo?