Marantz SR7011 geluid Netflix via tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 19:22
Hallo

Ik heb sinds 2 dagen mijn marantz receiver en ben er nog flink mee aan het stoeien.

Maar waar ik op het moment niet uitkomt is als ik de marantz op tv audio heb en via mijn tv netflix open en het geluid dus via de hdmi van de tv krijg heb ik dan wel 5.1

Want de tv samsung ue65js9000 staat ingesteld op bitstream en dan dolby.

Of moet ik een optische erbij leggen voor als ik netflix met 5.1 kijk?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 23:20

DarkSide

theres no place like ::1

Netflix stuurt gewoon 5.1 uit over HDMI.
Daarvoor ARC op je TV aanzetten en op je marantz

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

martijnuitoss schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:19:

Of moet ik een optische erbij leggen voor als ik netflix met 5.1 kijk?
HDMI ARC en S/PDIF Out hebben nu nog dezelfde beperkingen, dus maximaal DTS 5.1 (mits de TV dit door kan sturen). Omdat HDMI in principe hogere bitrates aan kan zal er in een komende standaard wel HD Audio over HDMI ARC gestuurd kunnen worden. Voor nu maalt het geen verschil.

Je kan in de Marantz toch kijken welk signaal er binnen komt? Er is vast wel een info-knopje op de remote of anders in het menu van de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Alles is aangesloten via arc en staat ook ingeschakeld.
Op het display laat hij stereo speakers zien en geen 5.1 terwijl ik op de marantz kies voor auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
laat de receiver stereo zien op het OSD (on screen display, dus als je op info drukt van de afstandsbediening)? Of op het schermpje van de receiver zelf?

Je moet via je AB nog wel dolby surround selecteren via bijvoorbeeld de "movie" knop. Als dat op stereo staat, geeft je receiver stereo door.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Hey is inmiddels gelukt. Vraag me niet hoe.
Inmiddels nog steeds aan het vogelen aangezien ik de speakers niet eens echt hard vind gaan en er weinig bas inzit.
Wat ze zeggen over bose klopt, je mist tonen.

Ik zou ook niet weten welke waarde ik in moet stellen voor de speakers.
En als het goed is kan ik ohm instellen op de receiver maar heb dat nog niet gedaan aangezien deze speakers 2-8 ohm zijn als ik me niet vergis.
Denk dat ik toch maar op zoek moet gaan naar een ander merk want ik had er meer van verwacht.

Iemand tips.ik heb weinig kaas gegeten van audio vandaar.

[ Voor 25% gewijzigd door martijnuitoss op 12-05-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

martijnuitoss schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:56:
Inmiddels nog steeds aan het vogelen aangezien ik de speakers niet eens echt hard vind gaan en er weinig bas inzit.

Ik zou ook niet weten welke waarde ik in moet stellen voor de speakers.
Welke speakers hebben we het hier over? Welke instellingen heb je in de receiver staan qua crossover? Zo wordt het wel erg gokken en gissen voor ons.
En als het goed is kan ik ohm instellen op de receiver maar heb dat nog niet gedaan aangezien deze speakers 2-8 ohm zijn als ik me niet vergis.
Lekker op 8 Ohm laten staan. Instellen op een lagere waarde heeft geen effect op meer output/vermogen, het is meer dat je de receiver begrenst om niet over zijn nek te gaan.

2 Ohm is overigens wel erg laag voor een beetje speaker. Al zie je het wel veel bij kleine satelliet speakers. Maar de weerstand is niet direct het issue dat je geen laag hebt. Dat zal eerder liggen aan de instellingen (crossover) en de positie van de speakers in de ruimte (akoestiek!).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Het punt is 2 actieve systemen en nu blijkt dat dat niet goed samengaat.
De speakers gaan Mp op, de marantz mag blijven.
Pagina: 1