Toon posts:

Hoe DVD afspelen via tv-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD afspeel op mijn pc, gaat dat zonder problemen, zolang ik de film afspeel op de monitor. Maakt niet uit wat voor software decoder: windvd, powerdvd, freedvd, creative soft-DVD.

Maar ik wil de DVD graag op de tv bekijken, via de tv-out van mijn Geforce2 MX200 videokaart. Zodra ik de s-video stekker in de tv-out steek en de tv-aansluit, detecteert TwinView de tv zonder problemen. Ik krijg gewoon de desktop op tv te zien, kan mpeg-video's afspelen op de tv etc. No problemo. Maar zodra ik dan een DVD wil afspelen ontstaan de problemen. Vrijwel alle software decoders geven errormeldingen en spelen de DVD niet af. De error-meldingen zeggen 'current display mode is not supported'. Maakt niet uit of ik mijn scherm resolutie verlaag naar 800x600 of 640x480, ofdat ik het aantal kleuren naar 256 breng, ofdat ik de refresh rate naar 60Hz breng.

Iemand enig idee waar deze problemen door veroorzaakt worden? Hoe kan ik de DVD op de tv krijgen? Moet ergens instellingen veranderen? Of ligt het aan de software decoders?

Vreemd genoeg laat WinDVD 2.2 deze problemen niet zien, maar daarvan heb ik alleen een trial versie. Kan misschien wel ergens wat vandaan halen, maar ik wil graag weten wat de achtergrond van het probleem is.
Ik gebruik trouwens Win 2K.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik weet het niet zeker hoor, maar kan het niet een PAL/NTSC probleem zijn?
Probeer je een regio 1 dvd te kijken terwijl je tv-out op PAL staat bijvoorbeeld? Volgens mij zou hij het dan nog steed moeten doen maar je weet het nooit. Ik heb bijvoorbeeld een dvd decoder gehad die regio 1 dvd's alleen in zwart wit op mijn tv afspeelde.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
Er zit in de nvidia drivers ook een tool die bepaalde films e.d. fullscreen maakt of op een andere display knalt. Heb wel eens wat met die opties moeten rommelen.

Pak anders een tv uit tool van http://come.to/tvout

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou je niet meer willen Crossposten?
[topic=177360]

Die andere heb ik maar dichtgegooid.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het probleem ligt aan de pal-instelling, het gaat om regio-2 films (legaal :-)). En ik stel de tv-out op pal-G in. Dus dat zou goed moeten gaan.

Ik zal even kijken bij die tv-tools.

Ik denk zelf dat het aan de decoder ligt, al weet ik dat niet zeker.

BTW, sorry voor de cross-posting JvS, ik wist niet welke rubriek het meest geschikt was.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Uhm, ik heb een hercules GF 2 MX ddv, pioneer 106s en speel af met windvd.
Gebruik TVtool 5.0 om mijn TV-out te gebruiken (sorry dat ik het zeg, maar nvidia driver gedoe is slecht, geeft slechter beeld ook) en het werkt perfect...
Ik heb een een composiet naar scart kabel (met verloopstukje tussen vidcard en die composiet aansluiting en een speciale audiodraad zodat ik ook audio door die scartplug doorgeef) TVtool zegt dat ie een svhs verbinding heeft en ik kan alles kijken wat ik wil, van divx tot DVD... werkt prima
Pagina: 1