Begin januari had ik een systeem bij elkaar gezocht maar met Ryzen om de hoek had ik besloten om toch nog maar even te wachten. Nu zo'n vier maanden en een iets groter budget later heb ik besloten dat het nu écht tijd wordt voor een nieuwe build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk hier bij aan TW warhammer, civ 6, Battlefield 1, en niet te vergeten (over een paar maanden) Battlefront II.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede GPU en CPU voor 1440p, het scherm zit niet bij de maximum prijs inbegrepen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1440p gamen is het doel, daarnaast wil ik er weer een tijdje, zonder al te grote upgrades, mee kunnen doen
Ga je overklokken?
Ik heb zelf nog nooit eerder aan overklokken gedaan, ik ben het wel van plan en daarom aan het in verdiepen
Wat verwacht je van ons?[i]
Alle tips zijn welkom. Zou graag willen weten wat jullie van deze build denken. Geen bottlenecks? En ik heb nu voor een Ryzen 7 gekozen maar is het eventueel slim om toch voor een Intel CPU te gaan?
Build:
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk hier bij aan TW warhammer, civ 6, Battlefield 1, en niet te vergeten (over een paar maanden) Battlefront II.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is 1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede GPU en CPU voor 1440p, het scherm zit niet bij de maximum prijs inbegrepen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1440p gamen is het doel, daarnaast wil ik er weer een tijdje, zonder al te grote upgrades, mee kunnen doen
Ga je overklokken?
Ik heb zelf nog nooit eerder aan overklokken gedaan, ik ben het wel van plan en daarom aan het in verdiepen
Wat verwacht je van ons?[i]
Alle tips zijn welkom. Zou graag willen weten wat jullie van deze build denken. Geen bottlenecks? En ik heb nu voor een Ryzen 7 gekozen maar is het eventueel slim om toch voor een Intel CPU te gaan?
Build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 331,95 | € 331,95 |
| 1 | MSI B350 Tomahawk | € 116,- | € 116,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 560,- | € 560,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14 | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.449,95 | |
Alvast bedankt!