Ik heb ongeveer een maand geleden een splinternieuwe acer nitro vn7-593G-74FW gekocht. Tot nu toe niet echt problemen mee gehad, tot nu dus. Ik had hem de eerste week een twee keer op batterij gebruikt en dat werkte prima. Vandaag (een week of drie verder) deed ik dit opnieuw en merkte ik vrij snel op dat de batterij steeds op 98% bleef staan. Ook in hwinfo ging er niks van de capaciteit af. Ik ben wat beginnen zoeken en vrij snel kwam ik er ook achter dat op batterij de processor (i7-7700hq) thermal throttle krijgt bij 40 graden en vastgezet wordt op 0,8 Ghz en 0,580V. Van zodra ik de stroomkabel insteek, werkt alles perfect zoals het hoort, de batterij wordt niet opgeladen en springt meteen naar 100%. Heeft er iemand al eens soortgelijke problemen gehad of een suggestie van hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de undervolt die ik had gezet er ook afgehaald (100mV CPU en 75mV iGPU). Verder alle combinaties van netstroom-batterij opstarten en afsluiten geprobeerd (opvallend: bij afsluiten en opstarten op batterij bleef de cpu runtime teller gewoon doorgaan, ook al stond de laptop duidelijk af). Alle hulp is welkom, meer info kan ik altijd bezorgen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt