Ervaring met warmtepomp en stookprotocol vloerverwarming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning een warmtepomp waar mijn vloerverwarming op is aangesloten. Werkt allemaal prima en naar behoren ware het niet dat ik nu een stookprotocol moet toepassen op mijn PVC vloer. De PVC legger zegt per dag de watertemp met 5 graad omhoog. Maar dat kan dus niet met de warmtepomp....

Hebben jullie ervaringen? Ik zelf zit nu te denken om de ruimte maar elke dag met 1 graad hoger op de thermostaat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

bvbal79 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:46:
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning een warmtepomp waar mijn vloerverwarming op is aangesloten. Werkt allemaal prima en naar behoren ware het niet dat ik nu een stookprotocol moet toepassen op mijn PVC vloer. De PVC legger zegt per dag 5 graad omhoog. Maar dat kan dus niet met de warmtepomp....

Hebben jullie ervaringen? Ik zelf zit nu te denken om de ruimte maar elke dag met 1 graad hoger op de thermostaat in te stellen.
Uh dat protocol is gewoon dat je max je thermostaat 5 graden per dag omhoog gooit, en dus niet meteen na het leggen je thermostaat van uit naar 21 zet

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Bokkie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Uh dat protocol is gewoon dat je max je thermostaat 5 graden per dag omhoog gooit, en dus niet meteen na het leggen je thermostaat van uit naar 21 zet
nee de watertemperatuur 5 graden omhoog, dus niet de thermostaat (heb het aangepast in de eerste post). En het gaat dus om een PVC vloer .

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 11-05-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 13:38
Dat protocol is voor de vloerverwarming, in de aanvoer vanaf de warmtepomp naar de vloerverwarming verdeler zit een maximaal thermostaat, deze is meestal in te stellen tussen 20-60 graden.
Deze dient zeg maar elke dag 5 graden hoger gezet te worden tot 40-45 graden maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 21:47
Een close-in boiler aansluiten op het leidingwerk, en die dagelijks een tandje hoger draaien. Zie ook hier.