Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen Game-PC €800

Pagina: 1
Acties:

• Beurd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11 13:49
Nieuwe game pc
Ik heb mijn game laptop verkocht en kan eindelijk mijn eerste game-pc gaan bouwen! Ik heb de afgelopen 6 weken veel research gedaan. Nu denk ik toch een redelijke build samengesteld te hebben maar hoor ik graag van ervaren tweakers hoe ik het beste uit mijn budget haal.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p met High/Very High settings. Denk aan spellen als GTA 5/Witcher 3/Fallout 4/Far cry 4 en andere grote titels.Ik speel voornamelijk FPS, RTS en RPG,s. Ik wil de pc ook graag makkelijk kunnen upgraden in de toekomst zodat ik 1440p kan gamen of i.i.g. games in 2018/2019 nog op high kan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een pc samengesteld voor net onder €800. Ik wil mijn budget oprekken naar €850 maar weet niet goed waar die extra €50 het best besteed kan worden. €850 is wel de maximumprijs inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al, budget gaat puur om de PC zelf. Om kosten te besparen wil ik een 500 GB HDD 7200 RPM HDD gebruiken uit een oude pre-build pc die ik nog heb staan. Dat scheelt weer €50. Het is deze geloof ik

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD5000AACS, 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Deze HDD plus een nog te kopen SSD is voorlopig genoeg ruimte.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

• Naast de basis componenten heb ik helaas een netwerkkaart of dongle nodig omdat een netwerkkabel naar mijn PC trekken geen optie is.
• In mijn build staat nu slechts 8 GB RAM, dit is voorlopig genoeg en scheelt in het budget. Het MOBO moet dan wel 4 ram slots hebben om later naar 16 GB te upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Na heel veel onderzoek lijkt mij een ryzen processor gecombineerd met een rx 480/570/580 de beste combi voor dit budget. Met een AM4 MOBO kan ik ook nog lang vooruit.
Ik sta open voor alle merken zolang ze aan mijn wensen voldoen en niet slecht bekendstaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De NZXT 340 wordt het in ieder geval, daar wil ik niet op besparen. Ik wil met de NZXT 340 red/black een zwart/rood thema dat je ook terugziet door het raam in de kast. Geluid of stroomverbruik zijn geen prioriteit maar wel mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Ja, ik heb er nog geen ervaring mee maar wil dit rustig gaan proberen.

Wat verwacht je van ons?
  • Ik wil graag advies over waar ik eventueel nog kan besparen en hoe ik mijn budget nog beter kan besteden.
  • Ik weet bijvoorbeeld dat een ryzen 1600 the sweet spot is maar kan ik als gamer niet beter mijn budget in een goede RX 580 steken?
  • Aangezien dit mijn eerste build wordt hoor ik ook graag of ik compatibiliteit fouten heb gemaakt zoals een niet voldoende krachtige voeding.
Mijn huidige build ziet er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 172,49€ 172,49
1Asus PRIME B350-PLUS€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 195,50€ 195,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1TP-Link Archer T9E€ 40,38€ 40,38
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 77,95€ 77,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,18

Alvast bedankt!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:54

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gezien de games die je speelt en de toekomstwensen die je hebt lijkt een upgrade naar een RX580 met 8GB wel de moeite waard. Dat zorgt er wel voor dat je build ongeveer 75 euro meer gaat kosten. Zie verder ook niet punten waar grote besparingen te behalen zijn. Iets goedkoper moederbord misschien, goedkopere kast, bekabelde internetverbinding mogelijk?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Persoonlijk zie ik de meerwaarde van 8 GB echt niet. Een 480/580 4 GB is opzich nog wel een zinnige besteding. Qua SSD zou ik eerder voor 500 GB gaan: 250 GB zit erg snel vol tegenwoordig (een hoop games zijn alweer 50+ GB). Meer dan enkele games op een SSD kwijt kunnen heb je relatief meer plezier van.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
goedkopere kast, bekabelde internetverbinding mogelijk?
Qua SSD zou ik eerder voor 500 GB gaan: 250 GB zit erg snel vol tegenwoordig
Lees het bericht eens helemaal. ;)

Als je het systeem nog eens wil upgraden, zou ik toch gaan voor de pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler, omdat je dan met een latere upgrade hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe processor nodig hebt, maar alleen een nieuwe videokaart, meer geheugen en misschien opslag.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
voor 1080p gamen is een (overgeklokte) 1400 ruim voldoende, zie niet echt mogelijkheden verder te besparen, hoogstens kun je gaan voor een iets goedkopere 5ghz pcie wifikaart (al heb ik op dit vlak geen suggesties). Zie bijv YouTube: Ryzen 5 1400 Review: AMD R5 1400 vs. Intel i5-7400 voor wat relevante vergelijkingen.
1600(x) wordt pas nuttig bij 1440p.
rx580 kan de moeite waard zijn, al kun je ook over 1-2j overstappen op een apu, dx12/vulkan biedt veel betere ondersteuning voor multi-gpu configuraties.
Die Asus prime plus is iig het beste b350 mobo, en zou zonder meer toekomstbestendig moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door foppe-jan op 11-05-2017 20:27 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Menno02 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:56:
[...]

Tsja, ach. Dat iemands besluit vast staat hoeft nog niet te betekenen dat ik het een goed idee vind. Zeker als het budget toch enigszins beperkt is denk ik gewoon niet dat je voor uiterlijk moet gaan. Eerste prioriteit moet bij de grafische kaart, CPU,geheugen en moederbord liggen. In die volgorde.

Wat betreft die WiFi kaart weet ik ook wel dat de meeste gebruikers die dingen aanschaffen omdat er echt geen andere optie is, maar wat mij betreft is het in ieder geval geen aanrader dus vraag ik het toch maar voor de zekerheid.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:40
Valt weinig op aan te merken binnen de 800,- grens

Enkel mijn persoonlijke voorkeur. Liever ram los aanschaffen dan in kit-vorm
Stel 1 van 4GB geheugen bankjes heeft kuren.
De winkel/fabrikant accepteer product alleen wanneer het compleet word aangeleverd (2x4GB)

Als je het ram los koopt, heb je die ellende niet.
Kan je tenminste je systeem blijven gebruiken terwijl de brakke 4GB bankje voor RMA gaat.

(*Heb al relatief vaak gehad bij DDR3&4 dat het defect binnenkwam. Dit jaar alleen al 3 setjes, voor mijn gevoel gebeurd dit aanzienlijk vaker dan voorheen met DDR1&2)

[ Voor 3% gewijzigd door osmosis op 11-05-2017 19:46 ]

• Beurd
Menno02 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:56:

Als je het systeem nog eens wil upgraden, zou ik toch gaan voor de pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler, omdat je dan met een latere upgrade hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe processor nodig hebt, maar alleen een nieuwe videokaart, meer geheugen en misschien opslag.
Als ik mijn budget naar €850 zou brengen lijkt mij dit toch echt de enige goede keuze. De vraag is echter of het nodig is. Foppje-Jan heeft volgens mij gelijk dat voor 1080p gamen met een rx570 een ryzen 1400 voldoende is. Eerlijk gezegd denk ik dat er nu een grote hype rondom de 1600 is waardoor word vergeten dat de 1400 ook genoeg presteert. Echter is het naar de toekomst toekijkend wel een goede investering want de 1600 gaat wel langer mee dan de 1400.
Tribits schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:31:
[...]

Tsja, ach. Dat iemands besluit vast staat hoeft nog niet te betekenen dat ik het een goed idee vind. Zeker als het budget toch enigszins beperkt is denk ik gewoon niet dat je voor uiterlijk moet gaan. Eerste prioriteit moet bij de grafische kaart, CPU,geheugen en moederbord liggen. In die volgorde.

Wat betreft die WiFi kaart weet ik ook wel dat de meeste gebruikers die dingen aanschaffen omdat er echt geen andere optie is, maar wat mij betreft is het in ieder geval geen aanrader dus vraag ik het toch maar voor de zekerheid.
Ik ga toch ook voor uiterlijk omdat de PC in de woonkamer komt te staan. Dan heb ik liever geen goedkope en lelijke "sharkoon" case. Ik moet er wel 4-5 jaar naar kijken!
De wifi kaart is inderdaad uit noodzaak, kabel kan ik niet kwijt zonder dat hij zichtbaar midden door mijn hele appartement loopt. Dat is op een enkele LAN avond na geen doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Beurd op 11-05-2017 20:00 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Beurd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Ik ga toch ook voor uiterlijk omdat de PC in de woonkamer komt te staan. Dan heb ik liever geen goedkope en lelijke "sharkoon" case. Ik moet er wel 4-5 jaar naar kijken!
Als het systeem echt vol in het zicht staat is het zijn geld wel waard, zoveel meerprijs is het aan de andere kant ook niet. Zoals hierboven door Ardjee aangegeven is het verschil tussen 4GB en 8GB op dit moment in ieder geval vrij klein. Met een euro of 30 extra zou je wel naar een 4GB RX580 kunnen. Lijkt me nog wel de moeite waard.

• Beurd
Tribits schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Als het systeem echt vol in het zicht staat is het zijn geld wel waard, zoveel meerprijs is het aan de andere kant ook niet. Zoals hierboven door Ardjee aangegeven is het verschil tussen 4GB en 8GB op dit moment in ieder geval vrij klein. Met een euro of 30 extra zou je wel naar een 4GB RX580 kunnen. Lijkt me nog wel de moeite waard.
Dan kom ik op deze kaart terecht. Ik kan geen benchmarks vinden van deze specifieke kaart. Ik denk dat ik er dan 5-10% op vooruit ga in vergelijking met de 570. Ik moet nog even kijken of ik daar mijn budget nog voor gebruik of om van een ryzen 1400 naar een 1600 te gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 219,95€ 219,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,95

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Blijkbaar speciaal voor jou gemaakt ;) : YouTube: Ryzen 5 1400 vs. R5 1600: 4-core vs. 6-core!

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 12-05-2017 09:28 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Beurd
Bedankt voor de link! Mooi dat word aangegeven dat het inderdaad een moeilijke keus is voor gamers op een budget. Ik pak denk ik toch de ryzen 1600, dan ben ik iets meer futureproof. De videokaart vervang ik toch wel binnen 2 jaar. Mocht ik nog een goede deal voor een RX 580 vinden dan probeer ik dat ook nog in mijn budget te passen maar de ryzen 1600 lijkt me nu de beste investering.
Pagina: 1