Samsung krijgt Amerikaans patent op ontwerp 'audio device'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
nieuws: Samsung krijgt Amerikaans patent op ontwerp 'audio device'
"Samsung heeft in de Verenigde Staten een patent op een ontwerp voor een 'audio device' toegewezen gekregen."
Het artikel in 1 zin samengevat.

Niet flauw bedoeld, maar dit 'nieuwsitem' is een en al speculaties / giswerk. Verder wordt informatie getoond van slimme speakers, gebaseerd op de speculatie dat dit er ook een is.
Bron: nieuws: Samsung krijgt Amerikaans patent op ontwerp 'audio device'?showReaction=9982697#r_9982697

"Het ontwerp, dat op de afbeeldingen doet denken aan een monitor, laat wellicht een slimme speaker zien."

"Het apparaat lijkt ruimte te hebben voor een scherm."

"Patently Mobile hint erop dat het zou kunnen gaan om een speaker met Bixby, de digitale assistent die Samsung introduceerde met de Galaxy S8."

"Steeds meer grote bedrijven lijken in de markt voor speakers te stappen."

"Bovendien gaat al enige tijd het gerucht dat Apple aan een Siri-speaker werkt en brengt Harman Kardon dit najaar een speaker uit die integratie biedt met Microsofts digitale assistent Cortana."

Serieus? En hier staat niet het woord 'gerucht' in de titel? :X
Dat het patent toegewezen is zie ik, dat is een feit. In tegenstelling tot de rest van de vaagheden die in dit artikel staan.. :(

Kan hier aub wat aan gedaan worden? Dit is gewoon tergend :o

Veel liefs though :>

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
Dank, en veel liefs terug ;)

Ik zie niet precies in wat ik eraan kan doen of waarom ik dat zou willen. Er gaat geen gerucht in de titel, want het is een feit. Ik ga de speculaties in het artikel niet als feit presenteren, want het zijn speculaties. Dus ik laat het zo staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 19:46
Wat wel zou kunnen, is de titel aanpassen en het woord "patent" daar door "modelregistratie" te vervangen. Dan zou het namelijk opeens correct zijn. Hoewel in de US samenstelling "design patent" het Nederlandse woord "patent" te vinden is, is een US "design patent" vergelijkbaar met een modelregistratie. Een US "utility patent" is een octrooi, oftewel wat bij ons vaak patent wordt genoemd. Op deze manier is de titel op zijn minst misleidend, en waarschijnlijk gewoon fout.

Een groot deel van de reacties gaat over "wat een onzin dat ze daar patent voor krijgen" terwijl een modelregistratie misschien niet zo beklaagd zou worden. Er zijn enkele roependen in de woestijn die proberen uit te leggen wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Modelregistratie vind ik een goede suggestie. Aangepast :)