Muziek verdwijnt zomaar maar structureel van iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:33
Mijn vraag
Al een tijd merk ik dat muziek die ik handmatig via de iTunes library op mijn iPhone heb gezet (mp3/m4a's dus, geen streaming) na een tijdje van mijn iPhone verdwijnen. Op dit moment heb ik een boel albums die normaal uit 10-15 nummers bestaan waar er nog maar 3-4 van over zijn. In het verleden is bijna al mijn muziek verwijderd geweest op een aantal losse nummers na.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- iPhone 6S Plus 64GB
- iOS 10.2.1
- Nieuwste versie iTunes

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Los van dat ik erg veel bullshit oplossingen heb gevonden, zoals "weet je zeker dat niet iemand anders het heeft verwijderd", "zet je telefoon aan en uit" en "zet je muziek er opnieuw op" heb ik al eens iOS geupdate, iTunes geupdate en alle muziek opnieuw erop gezet. Al twee-drie maal heb ik alle muziek van mijn iPhone verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd, om er vervolgens na een tijdje achter te komen dat al mijn muziek weer langzaam aan het verdwijnen is

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen, of wat ik eraan kan doen? Het enige dat ik mij kan bedenken is dat mijn iPhone dit doet om ruimte vrij te maken, aangezien hij bijna altijd vol is. Echter heb ik meestal wel enkele honderden MB's tot soms 2GB vrij. Ik gebruik mijn muziek app te weinig om hier een correlatie in te ontdekken. Plus, dit zou toch niet moeten kunnen lijkt me, dat mijn telefoon voor mij gaat bepalen wat er wel of niet op mag blijven staan..

Het frustreert me in ieder geval intens om die ene keer een bepaald album op te zetten en erachter te komen dat er nog maar drie nummers van op mijn telefoon staan, of net dat ene nummer waar ik iemand over verteld heb. Dit terwijl ik elke keer na het synchroniseren vanuit iTunes controleer dat alles erop staat. En elke x aantal weken alle muziek verwijderen en opnieuw synchroniseren lijkt me ook geen echte oplossing..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:48
Ik heb dit eens gehad op mij iPod. De library op de iPod was corrupt en dus verwijderde hij deze uit de database. De daadwerkelijke nummers bleven wel flash ruimte innemen.

Ik heb het toen opgelost door bij "instellingen -> algemeen -> opslag 2x -> muziek" alles te verwijderen en opnieuw te synchroniseren.
Ik vermoed dat het kwam door unpluggen tijdens synchronisatie.(ook wifi)

ik heb even wat mogelijke aandachtspunten gemarkeerd

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 12-05-2017 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
Dit kan wel wat vriendelijker. Iemand neemt de moeite om te reageren op je probleem, dan ga je daar niet zo mee om :/

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 13-05-2017 00:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is niet de HK, graag een topic report aanmaken en niet reageren.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 14-05-2017 10:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:48
Graag een topic report maken en niet reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 14-05-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Donstil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 03:57:
[...]

Goed bezig man, met dit toontje hebben wij zeker wel zin jou te helpen.

[afbeelding]
Op Tweakers wordt bij het aanmaken van een topic altijd van je verwacht dat je zelf onderzoek doet naar hetgeen waar je hulp bij nodig hebt en dat je toelicht wat je al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen, of aan te geven welke informatie je tijdens je onderzoek tegen bent gekomen. Bij het starten van een vraagtopic zoals deze, of bijvoorbeeld in het subforum desktop aankoopadvies, wordt je een template aangeboden om gebruik van te maken om zoveel mogelijk informatie aan te kunnen bieden en een zo compleet mogelijk beeld te scheppen van je probleem. Wanneer je dit niet doet wordt je altijd vriendelijk verzocht dit alsnog te doen of wordt je topic gewoon gesloten, aangezien Tweakers geen servicebalie is die voor jou gaat Googlen naar oplossingen.

Dit alles in acht nemende, is het dan te veel gevraagd om van de mensen die zo graag willen reageren te vragen of ze op zijn minst je complete topicstart kunnen lezen die je ook nog eens per se op moet stellen volgens het forumbeleid wil je überhaupt adequaat geholpen worden? Het niveau op Tweakers is mijns inziens te hoog om met antwoorden te komen waarvan letterlijk (en meerdere malen) in de TS staat dat het geen oplossing is. Wordt dat toch gedaan dan vind ik dat daar best enige irritatie over geuit mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaat dit om bepaalde titels, of het eerst gedownloade of , en staat het nog wel in iCloud, of ben je alle bestanden kwijt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Hackus schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:39:
Gaat dit om bepaalde titels, of het eerst gedownloade of , en staat het nog wel in iCloud, of ben je alle bestanden kwijt ?
Muziekbestanden heb ik alleen lokaal en dus niet op iCloud. Het gaat niet om bepaalde titels die verdwijnen, noch zit er structuur in de volgorde waarin ze verdwijnen. Zo heb ik net nog een nummer erop zien staan waarvan ik voorheen opmerkte dat dit een van de eersten was die ik miste. Ook verdwijnt niet album voor album maar verdwijnen er nummers van alle albums op mijn telefoon. Omdat de nummers verspreid over mijn albums verdwijnen en ik pas nog alles verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd is lijkt het er ook niet op dat de eerst overgezette nummers als eerst verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Bedankt! Heb inderdaad erg veel topics en vragen gevonden over dit probleem maar nergens eentje die exact gelijk lijkt te zijn aan mijn omschrijving, en erg veel die met Apple Music en iCloud werken. Tot zover nog geen oplossing gevonden. Dat een "oplossing" is om alles er opnieuw op te zetten is duidelijk, maar het voorkomen dat het gebeurt is dat niet. Spijtig.
Pagina: 1