17inch laptop voor huis tuin en keuken gebruik (veel Excel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Allereerst even een profielschets, de laptop is voor mijn moeder (in de 50) en momenteel heeft ze een 14" laptop van ongeveer 2 jaar oud. Over het algemeen voldoet deze nog maar hij word iet wat trager maar het grootste probleem is (zie hieronder waarvoor de laptop gebruikt word) te klein (en een los scherm is geen optie want ze heeft geen dedicated bureau).

Wat ga je met je laptop doen?
Word voornamelijk gebruikt voor huis/tuin/keuken dingen (surfen/mail/administratie) maar ook voor thuiswerken. Voor thuiswerken veel en grote Excel sheets (zo maar 5 tot 10 tegelijk open). Vanwege grote hoeveelheid Excel werk ook een 17" (liefst met FullHD). En verder doet ze er soms een internet spelletje op, niets schokkends.

Wat is je budget?
800-900 euro (iets er boven zou kunnen, maar liever in die reeks of lager)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet tot nauwelijks, gewicht is ook geen groot probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen speficieke merken, maar het moet wel degelijk zijn. Zelf (in het verleden) goede ervaringen met Dell/HP/Asus gehad. Medion wil ik compleet mijden.

Wat verder nog (aan wensen)?
• graag een SSD zodat opstarten en gebruik snel is. Opslag capaciteit is niet het grote ramp want voor thuiswerken staat alles in de cloud. En voor prive heeft ze een externe HDD waar alles (foto's / documenten / ebooks) op staat.
• geen fancy kleurtjes en verlichting onder het toetsenbord (mits niet uit te zetten) want daar zit mn moeder niet op te wachten
• wel een DVD drive, want ze speelt nog cd's af of ript haar cd's voor de MP3's
• niet zelf een SSD inbouwen, voor mijzelf heb ik dat wel gedaan maar voor mijn moeder moet het plug and play zijn

Wat zelf al gevonden?
• Dell levert niets van 17" met een SSD
• Ook een ASUS te zien maar die zijn dan weer niet leverbaar, en dat is lastig filteren in de Pricewatch

https://tweakers.net/pric...491;726715;718453;588463/
• de HP heeft alles wat nodig is, zelfs een M.2 SSD maar ik weet niet of er zelf (in de toekomst) nog een hdd in gezet kan worden. (zelfs een IPS paneel)
• de Acer E5-774G-5660 heeft een i5, maar ook dat moet ruim voldoende zijn. Alleen de SSD is aan de 'krappere' kant in vergelijking met de HP. Maar wellicht is 128GB genoeg voor OS en software. (TN paneel)

Zelf neig ik een beetje naar die HP maar ik weet niet of ik nog dingen over het hoofd heb gezien die jullie wel op jullie netvlies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, jammer dat je de Medions niets vindt. Zelf had ik een tijdje de P6661 en de bouwkwaliteit was beter dan die van mijn Lenovo of Asus.

Ik kreeg o.a. deze 3 uit mijn filters: https://tweakers.net/pric...are/560985;554281;716491/

Dus dan blijft alleen die HP over die jij ook al had gevonden. Zelf heb ik liever een Nvidia kaart dan een AMD, maar goed, dat is persoonlijk (ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met AMD, vandaar).

Enne, wat let je om de HDD uit de Dell http://www.dell.com/nl/p/...-5767-laptop/pd?ref=PD_OC te halen en er zelf een SSD van 275GB van 93 euro in te zetten? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De 17" laptops zijn eigenlijk niets wat het tegenwoordig was voor consumentenspul. Het is plastic, je komt totaal niet meer bij de HDD want je moet, zoals laatst, meer dan 20 schroefjes los maken! Of de hele laptop bijna uit elkaar halen.

Er zijn nog wel de HP 470 probook op de markt. Hier kan je zo bij de HDD, dus je kan dan meteen een SSD erin zetten. Dit zijn ook FHD versies volgens mij. Kwalitatief zijn dit volgens mij nog stevige en goede laptops. Je kan ze krijgen met een I5-6xxx en I7-6xxx. Deze zijn voor de zakelijke markt dus kwalitatief al beter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:39:
Hey, jammer dat je de Medions niets vindt. Zelf had ik een tijdje de P6661 en de bouwkwaliteit was beter dan die van mijn Lenovo
Idd, beter dan Lenovo (vooral IdeaPad 700 is erg slap). Behalve de Y700, dat is wel stevig en vooral erg zwaar door aluminium. :+
Ik heb zelf een 15,6 inch X6601, dat is eigenlijk een Clevo, maar dat zegt meeste mensen buiten Tweakers om toch niets. :)

En verder lees ff goed, TS wil niet achteraf voor zijn moeder een SSD inbouwen. Ik kan zijn situatie wel begrijpen, het klinkt een beetje grof.

[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 11-05-2017 23:59 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Consumentenlaptops zijn meestal wat zwakker gebouwd maar dat hoeft geen probleem te zijn als je de laptop thuis gebruikt.

Mijn laptop staat meestal in de kast en als ik die nodig heb haal ik die uit. Die is sinds ik hem heb (Januari) nog nooit buiten het huis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:53:
[...]
En verder lees ff goed, TS wil niet achteraf voor zijn moeder een SSD inbouwen. Ik kan zijn situatie wel begrijpen, het klinkt een beetje grof.
Ja, ik had het gelezen, maar ik snap het gewoon niet. Het is 4 schroefjes loshalen en erin klikken, maar goed.

In zijn lijst zie je 3 Acers van 900 tot 980 euro staan, allemaal met slechts een 128GB SSD. En waarom wel Acer en niet Medion, of een Lenovo? Nou ja, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:43
Zou dit niets voor je moeder zijn?
pricewatch: HP 17-x146nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Ja, ik had het gelezen, maar ik snap het gewoon niet. Het is 4 schroefjes loshalen en erin klikken, maar goed.

In zijn lijst zie je 3 Acers van 900 tot 980 euro staan, allemaal met slechts een 128GB SSD. En waarom wel Acer en niet Medion, of een Lenovo? Nou ja, succes ermee.
Het is niet dat ik het niet kan / wil... maar vooral om alles gewoon makkelijk te houden (qua garantie etc) voor mijn moeder.
Waarom geen medion, geen goede ervaringen mee. Waarom geen lenovo... ik zag ze niet met SSD in mijn prijs gebied.
Die stond al op de short list en die gaat het denk ik ook voor haar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Het is niet dat ik het niet kan / wil... maar vooral om alles gewoon makkelijk te houden (qua garantie etc) voor mijn moeder.
Waarom geen medion, geen goede ervaringen mee. Waarom geen lenovo... ik zag ze niet met SSD in mijn prijs gebied.

[...]

Die stond al op de short list en die gaat het denk ik ook voor haar worden.
Okeeej. :) Ja, die HP blijft telkens terugkomen. Die had ik ook al gevonden in mijn lijstje met 3 laptops hier. :)
Pagina: 1