Wat voor mediaspeler moet ik nemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Halloo,

Ik merk dat ik toch veel meer netflix/ kodi gebruik om mijn series en films te kijken,
Alleen wil ik het kodi gebeuren op mijn TV kunnen afspelen ipv desktop. Ik had altijd het idee gehad om een ITX PC neer te zetten zodat ik ook wat MOBA's en evt. online games kan spelen op me tv. dat zie ik echter niet zo snel gebeuren...

Dus ik wil een apparaat waar ik snel en vlot netflix en kodi op kan draaien om mijn films en series te kijken.
Ik heb een glasvezel abo en het mediaspelertje wordt bedraad aangesloten, dus kwa snelheid zit het wel goed.
wat zijn opties die ik kan gebruiken. die ook niet de wereld kosten. Een NUC zie ik niet zo zitten, voor dat geld kan ik met wat oude pc spullen een prima itx build maken.

Ik hoor van jullie

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Chromecast voor Netflix, Raspberry pi 3 voor Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
spokje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:04:
Chromecast voor Netflix, Raspberry pi 3 voor Kodi
Lijkt inderdaad het meest logische. Netflix en Kodi wil (nog) niet lekker integreren met elkaar. Voordeel van de Pi is weer goedkoop en CEC ondersteuning. Zal in 99% van de gevallen volstaan verwacht ik. Hou wel rekening ermee dat je wel je content vanaf het netwerk zal moeten gaan betrekken, of een USB-schijfje eraan moet hangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Lig aan het budget maar de Shield TV loopt erg soepel en is toekomstbestendig.
Daarnaast is er de mogelijkheid om mee te gamen, wat je even noemt.

[ Voor 30% gewijzigd door Purehz op 11-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
ik heb mijn ps4 voor netflix wat super goed werkt. dus netflix hoeft niet per se op dat ding.
dus een Pi zou het beste zijn, en het is vlot genoeg? Weet niet of ik dit hier mag zeggen, vanwege de illegale content maar binnen kodi kan je natuurlijk apps erop zetten zoals * knip *, wat content streamt. zou dat dan ook kunnen?

Velen weten wat je bedoeld maar dit gaan we op het forum niet promoten.

[ Voor 14% gewijzigd door S1NN3D op 11-05-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
bart0099 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:00:
ik heb mijn ps4 voor netflix wat super goed werkt. dus netflix hoeft niet per se op dat ding.
dus een Pi zou het beste zijn, en het is vlot genoeg? Weet niet of ik dit hier mag zeggen, vanwege de illegale content maar binnen kodi kan je natuurlijk apps erop zetten zoals * knip *, wat content streamt. zou dat dan ook kunnen?
ja, dat kan

[ Voor 2% gewijzigd door S1NN3D op 11-05-2017 22:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De beste mediaspeler van dit moment is de Nvidia Shield TV, die werkt perfect!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Mijn excuus voor het ''promoten''
Ik vindt de nvidia shield wel echt aan de prijs, voor het zelfde geld kan ik een leuke NUC/ zelfbouw itx maken. weet niet of dat dan allemaal 4k ready is hoor maar goed. 230 euro voor een mediaspelertje :P kan aan mij liggen.
Toch maar eens naar die Minix dingen kijken, hopen dat ze beetje toekomst proef zijn ivm 4K etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Goedkopere NUC's zullen niet voldoen omdat deze waarsschijnlijk geen 4k @ 60Hz en HDR af kunnen spelen (HDMI 2.0a). Volgens mij doen alleen de i3/i5/i7 modellen dit en die starten kaal al bij €300.

Puur voor Kodi functies is een Nvidia Shield volgens mij onverslaanbaar.
Pagina: 1