Onterechte review van een tweaker.

Pagina: 1
Acties:
  • 902 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Waarom doen mensen dit nou... dit is nu de tweede keer dat ik een onterechte review krijg, omdat mensen boos worden op hun acties.

Tweaker https://tweakers.net/gallery/729549/ a.k.a. RickvB08 had een advertentie geplaats voor een controller. https://tweakers.net/aanb...k-4-controller-zwart.html

Ik heb een bod gedaan, maar kreeg geen antwoord terug. Iets langer dan een week later, stuurde ik een nog een bericht dat ik een negatieve review zal plaatsen ALS ik geen reactie krijg waarom ik geen bericht terug heb gekregen. Ik heb 24 uur gewacht en geen antwoord terug, dus ik heb de review geplaatst.

Helaas is deze Tweaker snel op zijn tenen getrapt, en plaats bij mij een slechte review waar in staat "Blijkbaar mankeert er wat aan je ogen, advertentie stond op verkocht. Ciao.".

Voor de duidelijkheid, de advertentie stond NIET op verkocht of gereserveerd, anders had ik ook geen bericht gedaan.

Ter bewijs heb ik de data van mijn eerste bericht en zijn laatste wijziging van de advertentie:
Mijn eerste bericht: zondag 30 april 2017 19:31
Laatste wijziging: Laatste wijziging op maandag 8 mei 2017 17:00

Nu kan die laatste wijziging ook een typfout(geen idee waarom je dat zou veranderen als hij al is verkocht) zijn, maar ik heb in de week dat ik geen reactie heb gekregen af en toe gekeken of de controller al verkocht was of niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:57
Het kan aan mij liggen maar is het niet een beetje uitlokken en wat overdreven om bij geen reactie gelijk te "dreigen" met een negatieve review?

[ Voor 1% gewijzigd door rickie19 op 11-05-2017 12:52 . Reden: Reactie veranderd naar review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Volgens mij is het alleen de bedoeling een review te plaatsen als er een overeenkomst is geweest. En die is er niet dus een onterechte negatieve review lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door PixelJunkie op 11-05-2017 12:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
De regel is zolang er geen overeenkomst is mag je geen review plaatsen. Dit geld dus ook voor jou als eventuele koper.

Dus dreigen met een negatieve review is uit den boze. Aan de hand hiervan zou ik dus al geen zaken meer met jou willen doen.

Gezien je VA beoordelingen is het niet de eerste keer dat mensen "op hun tenen getrapt zijn" door jouw manier van communicatie/handelen.

Misschien zou je je hand in eigen boezem moeten steken....

[ Voor 39% gewijzigd door Quadradial op 11-05-2017 12:58 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 08:32
Het is inderdaad iets wat kinderachtig naar mijn idee, maar je kan wel de communicatie beoordelen van een verkoper, of het gebrek hier aan zoals hier boven het geval.

Dat hij een negatieve review terug geeft en dat je daar vervolgens gepikeerd over bent vind ik dan wel weer vreemd, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten toch ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
iinsane schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:45:
Waarom doen mensen dit nou... dit is nu de tweede keer dat ik een onterechte review krijg, omdat mensen boos worden op hun acties.
Sorry hoor op hun acties? Ik vind het van de zotte dat je gaat dreigen met een negatieve review terwijl er nog geen transactie of correspondentie is geweest. Ik denk dat je dit echt bij jezelf moet gaan zoeken. Ik zou in ieder geval geen zaken met je willen doen op deze manier.

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 11-05-2017 13:08 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt het niet zo.

Welkom op het internet, waar fatsoen helaas niet altijd mogelijk is.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 20:08

Tweaker https://tweakers.net/gallery/729549/ a.k.a. RickvB08 had een advertentie geplaats voor een controller. https://tweakers.net/aanb...k-4-controller-zwart.html

Ik heb een bod gedaan, maar kreeg geen antwoord terug. Iets langer dan een week later, stuurde ik een nog een bericht dat ik een negatieve review zal plaatsen ALS ik geen reactie krijg waarom ik geen bericht terug heb gekregen. Ik heb 24 uur gewacht en geen antwoord terug, dus ik heb de review geplaatst.

Helaas is deze Tweaker snel op zijn tenen getrapt, en plaats bij mij een slechte review waar in staat "Blijkbaar mankeert er wat aan je ogen, advertentie stond op verkocht. Ciao.".

Voor de duidelijkheid, de advertentie stond NIET op verkocht of gereserveerd, anders had ik ook geen bericht gedaan.

Ter bewijs heb ik de data van mijn eerste bericht en zijn laatste wijziging van de advertentie:

Nu kan die laatste wijziging ook een typfout(geen idee waarom je dat zou veranderen als hij al is verkocht) zijn, maar ik heb in de week dat ik geen reactie heb gekregen af en toe gekeken of de controller al verkocht was of niet.
Volledig terecht die tegenreview.
Jij bent gewoon zelf fout met je dreiging dat je een neg review gaat plaatsen en dat vervolgens ook nog eens doet

Overigens mogen reviews pas bij een daadwerkelijke transactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens is het ook wel een fout in het reviewsysteem, want je zou het niet eens moeten mogen als er geen transactie is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:30
KirovAir schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Sorry hoor op hun acties? Ik van de zotte dat je gaat dreigen met een negatieve review terwijl er nog geen transactie of correspondentie is geweest. Ik denk dat je dit echt bij jezelf moet gaan zoeken. Ik zou in ieder geval geen zaken met je willen doen op deze manier.
Eens. Als ik een week niet reageer krijg je zeker negatieve review haha. Moet toch niet gekker worden! Afgezien van het feit dat het wel zo netjes is om binnen een X tijd te reageren moet je in zo'n situatie eerder denken van "ok, dan niet, your loss". Op marktplaats word je anders ook compleet gestoord.

Ik ga er altijd vanuit dat ik geen reacties krijg, dan valt het meestal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk alleen wel dat je met zo'n actie juist meer weerstand creëert, dus ik weet niet of je daarmee iets gaat bereiken. Misschien moet je jezelf afvragen of het de toon is die je zelf zou waarderen als je in de situatie zat van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Haha vent, check je eigen reviews eens. Meermalen ben jij degene die niks meer laat horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
Lijkt me idd een onterechte review, maar misschien mag hij toch blijven staan omdat je zelf met een onterechte review hebt zitten dreigen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al geopperd, ga je zelf de fout in door aan te nemen dat een review op zijn plaats is als er nog niet eens gecommuniceerd is. En reacties zijn niet af te dwingen - soms krijgen mensen ladingen biedingen die niet aansluiten.
Gillded schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:53:
Het is inderdaad iets wat kinderachtig naar mijn idee, maar je kan wel de communicatie beoordelen van een verkoper, of het gebrek hier aan zoals hier boven het geval.

Dat hij een negatieve review terug geeft en dat je daar vervolgens gepikeerd over bent vind ik dan wel weer vreemd, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten toch ?
Nee dus - als je om eigenlijk helemaal geen ervaring al reviews gaat plaatsen, dan is de waarde van reviews weg. Vandaar dat er toch wel concreet een overleg moet zijn geweest.

https://tweakers.net/info/faq/va/#ur-schr
Geef alleen een score op de onderdelen waar je daadwerkelijk een afgeronde ervaring mee hebt.
In het algemeen nemen we de vraag of er een overeenkomst tot stand kwam als maat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zelf wel een onterechte beoordeling plaatsen, maar als een ander het bij jou doet ben jij onschuldig?

Niet iedereen is elke dag op Tweakers. Als de deal al gemaakt is, heb jij daar weinig over te zeggen aangezien de verkoper bepaald aan wie hij/zij het verkoopt. Het is wel netjes als je een bericht terug ontvangt, maar is niet verplicht en het kan ook zijn dat iemand daar gewoon niet aan toe komt (of het vergeet). Misschien was je nou net te laat, dat weet je niet. Als je geen reactie krijgt, gewoon lekker doorgaan met het leven en niet zomaar een negatieve beoordeling plaatsen. Vind het echt kinderachtig.

Bovendien zou ik sowieso geen bericht terugsturen als je gaat lopen dreigen met negatieve reviews. Ik zou als ik jou was even de regels hier doornemen, dan kom je namelijk zelf achter wie hier fout heeft gehandeld. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MysticX op 11-05-2017 13:32 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:00:
Ergens is het ook wel een fout in het reviewsysteem, want je zou het niet eens moeten mogen als er geen transactie is geweest.
Alleen zou dat betekenen dat Tweakers een database aanlegt van transacties tussen specifieke gebruikers. Het zou fijn zijn als je het zou kunnen forceren, maar de data die je daarvoor nodig hebt is onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikpro schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Alleen zou dat betekenen dat Tweakers een database aanlegt van transacties tussen specifieke gebruikers. Het zou fijn zijn als je het zou kunnen forceren, maar de data die je daarvoor nodig hebt is onnodig.
Die database is er al impliciet, door de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikpro schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Het kan alleen als je mensen ernstig in hun vrijheid en het proces beperkt, en dat is het kind met het badwater weggooien. Dan moeten mensen wederzijds verplicht elkaar als partij aanwijzen voor je verder kan gaan overleggen. Niet realistisch. De een wil reageren per DM, de ander per e-mail, de volgende belt liever.

Je weet wie de advertentie plaatste. Niet wie daadwerkelijk de wederpartij was.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Het kan alleen als je mensen ernstig in hun vrijheid en het proces beperkt, en dat is het kind met het badwater weggooien. Dan moeten mensen wederzijds verplicht elkaar als partij aanwijzen voor je verder kan gaan overleggen. Niet realistisch. De een wil reageren per DM, de ander per e-mail, de volgende belt liever.

Je weet wie de advertentie plaatste. Niet wie daadwerkelijk de wederpartij was.
Dat inderdaad ook ja.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.