Windows 10 installeren op tweede SSD MacBook Pro 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoi, ik heb hier een macbook pro iit 2011 met een 128 gig hardeschijf.

Aangezien ik inventor en cnc besturing moet gebruiken ben ik windows nodig en wil dus de cd drive uit de macbook halen en dan een extra ssd monteren dmv een hdd caddy.

Alleen nu kan ik op internet niet best vinden op welke wijze ik op die secondaire ssd windows 10 kan installeren, De ene zegt bootcamp maar daar kan je volgensmij niet de tweede schijf selecteren?

Hoe pak ik dit aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

KRAI.7

Bwoah...

Als je de handleiding van Bootcamp eerst even helemaal doorneemt weet je het antwoord op je eigen vraag.

Het is niet mogelijk om een tweede schijf in je MacBook Pro te zetten. Wat je moet doen is de schijf partitioneren zodat Windows een plekje krijgt om zich te kunnen installeren.

De Boot Camp-assistent zal je door dit hele proces heen leiden. Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT201468

Wanneer je een partitie hebt aangemaakt met de Boot Camp-assistent kan je die selecteren om er vervolgens Windows 10 op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Ah oke,

Dus al die verhalen wat in op internet lees is dus niet mogelijk?

Ssd is maar 128 gb vandaar dat ik er een extra in wou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:37

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Als je macbook een CD/DVD drive heeft is dit zeker wel mogelijk, maar aangezien je zelf zegt dat je macbook uit 2015 komt heeft ie dat sowieso niet. Bootcamp met 1 SSD is dus je enige reële optie.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:11

CaDje

Framedrops for life

Je kunt windows 10 op een externe schijf installeren en er vanaf booten. Ik heb dit zelf met m'n macbook pro 2013 gedaan, werkt prima.

http://bleeptobleep.blogs...s-7-or-8-on-external.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

KRAI.7

Bwoah...

@Webstarr Dit kan niet inderdaad, je kan geen extra schijf erbij zetten omdat er simpelweg geen plek meer over is voor een tweede schijf.

Wat je wel zou kunnen proberen is virtualisatie van Windows 10 (bijv. met VirtualBox, VMWare Fusion of Parallels), alleen heb ik geen idee hoeveel power de programma's die jij wil gebruiken vereisen. Als je virtualiseert kan je de hosts bijvoorbeeld op een externe HDD (of SSD, sneller) zetten.

Volgens mij is het ook mogelijk om Windows te installeren op een externe schijf (Thunderbolt of USB) met een omweg. Het makkelijkste is echter gewoon om je SSD via de standaardmanier in tweeën te splitsen en op de tweede partitie Windows (10) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Ik zie dat in het jaartal helemaal verkeerd heb, hij komt uit 2011, typ foutje, wat ik dus wil doen is de cd drive weghalen. Daar een hdd caddy instoppen voor een ssd waar ik windows op wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Webstarr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:34:
Ik zie dat in het jaartal helemaal verkeerd heb, hij komt uit 2011, typ foutje, wat ik dus wil doen is de cd drive weghalen. Daar een hdd caddy instoppen voor een ssd waar ik windows op wil zetten
perfect mogelijk en helemaal niet moeilijk mits je de juiste tools hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
Kwestie van ssd installeren, bootable usb maken daarmee windows installeren op de ssd. En vervolgens de drivers van bootcamp installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Webstarr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:31:
Kwestie van ssd installeren, bootable usb maken daarmee windows installeren op de ssd. En vervolgens de drivers van bootcamp installeren?
inderdaad, en je kan de bootable usb ook via bootcamp laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Klein detail, maar Macs die geleverd zijn met een DVD drive kunnen geen Windows booten van USB, let daar even op. Mocht macOS daar niet moeilijk om doen omdat de DVD drive niet meer gedetecteerd kan worden dan zal het waarschijnlijk wel lukken, dat heb ik nooit getest.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 12-05-2017 18:53 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

titlefix zodat het wat beter de lading dekt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1