Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo accespoint

Pagina: 1
Acties:

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 11:05
Hallo medetweakers,

Sinds kort heb ik een Ziggo accespoint aangeschaft om wifi boven mogelijk te maken. Dit werkte heel erg goed, totdat mijn onderburen ook beneden op de router zijn aangesloten. Die zijn allemaal via een kabel aangesloten en ik ben de enige die via mijn wifi accespoint wifi gebruikt. Sinds deze mensen zijn aangesloten lijkt de verbinding soms weg te vallen en heb ik geen wifi meer op mijn laptop en telefoon. Op mijn gewone computer die bekabeld is aangesloten heb ik geen enkel probleem. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? Volgens Ziggo ligt dit aan het feit dat er meerdere mensen (die internet amper gebruiken) op mijn verbinding ook zitten. Ik dacht zelf misschien aan een IP conflict, maar ik kan het ip adres van het accespoint ook niet veranderen in het menu van de router. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Sjoerd

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kijk eens eerst met bijv inSSIDer hoe het WiFi spectrum er uit ziet bij je ? Wellicht is er een stoorzender of ander WiFi netwerken die jou signaal wegdrukken ?

Daarnaast is het ook wel handig om even te melden welke Ziggo modem/router en Access point je hebt icm een ipconfig /all op je WiFi en een keertje bedraad.

p.s: niet toevallig DHCP aanstaan op je Acess Point ?

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 11-05-2017 12:33 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Beavbusi
Het is een archer c7 .

Er zit een Ziggo mod op zodat ik niet alles kan instellen.. DHCP kan ik bijvoorbeeld ook niet aan zitten. Op mijn huidige PC heb ik geen wifi alleen en draad. De laptop is een macbook. Is er een programma voor de mac ook voor?

PS: Voordat de onderburen waren in geplugd in de router beneden was er niets aan de hand.

[ Voor 15% gewijzigd door Beavbusi op 11-05-2017 15:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, dat zit dicht genoeg getimmerd dat het niet aan de IP-instellingen zal liggen.

Wat wel?

Aangezien je vaste PC wel nog goede verbinding heeft, moet het in de WiFi zitten. Wat hebben die benedenburen exact op de router aangesloten? Klinkt bijna alsof ze zelf ook een AP ingezet hebben en die fors stoort met jouw AP.

Hamvraag is hoe je de WiFi-instellingen gedaan hebt. Iirc heeft dat ding out-of-the-box zelfde SSID voor 2.4GHz en 5GHz. Dat is handig als je clients slim zijn, maar dat zijn ze zelden. Zou zomaar kunnen dat het probleem in de 2.4GHz zit maar je clients daarmee verbonden blijven ondanks schoner signaal op 5GHz. Probeer anders de 2.4GHz SSID eens te veranderen. Dan dwing je je clients om met 5GHz te verbinden.

3 mogelijkheden:

1) Ze verliezen verbinding en die komt niet meer terug -> Clients ondersteunen alleen 2.4GHz. Legacy prut...
2) Ze krijgen snel weer verbinding en die is goed -> 2.4GHz is brak, maar 5GHz is schoon en je probleem is opgelost :)
3) Ze krijgen snel weer verbinding en die is even slecht -> goede vraag, geef dat ding eens een factory reset ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

• Beavbusi
Zijn twee verschillende namen die ik zelf heb ingesteld. Ik verlies geen verbinding, maar internet stopt met werken voor een aantal seconden waarnaar het wel weer werkt. Ook krijg ik via speedtest tussen de 40 en 50 mbit, terwijl dit eerst rond de 150 zat. Ik snap er niks van. Ook al verschillende kanalen geprobeerd.

Ze hebben beneden een soort apparaat waar ze 1 ethernet kabel insteken en er twee uitkomen. Geen switch of ap. Zag er uit als een splitter. (geen idee of die er überhaupt zijn of dat het gewoon een kleine switch is).

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

JdM

Humbled

dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:32:
Goed, dat zit dicht genoeg getimmerd dat het niet aan de IP-instellingen zal liggen.

[...]
De onderburen kunnen gerust nog een apparaat eraan hebben waar DHCP ook aan staat?
Is het een groot probleem om in overleg met de buren een uurtje te testen met hun kabel niet aangesloten? Dan weet je sowieso al meer.

[ Voor 20% gewijzigd door JdM op 11-05-2017 18:50 ]

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 21:20

B4tman_DH

To the Bat.....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beavbusi schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:30:
Zijn twee verschillende namen die ik zelf heb ingesteld. Ik verlies geen verbinding, maar internet stopt met werken voor een aantal seconden waarnaar het wel weer werkt. Ook krijg ik via speedtest tussen de 40 en 50 mbit, terwijl dit eerst rond de 150 zat. Ik snap er niks van. Ook al verschillende kanalen geprobeerd.

Ze hebben beneden een soort apparaat waar ze 1 ethernet kabel insteken en er twee uitkomen. Geen switch of ap. Zag er uit als een splitter. (geen idee of die er überhaupt zijn of dat het gewoon een kleine switch is).
Trek eens op moment dat zij er niet actief gebruik van maken dat apparaat eruit. Kijk wat dan gebeurt. En zoek op wat het exact is.

Oslik blyat! Oslik!

• Beavbusi
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:51:
[...]

Trek eens op moment dat zij er niet actief gebruik van maken dat apparaat eruit. Kijk wat dan gebeurt. En zoek op wat het exact is.
Dat maakt geen verschil.
https://www.allekabels.nl...bV2QqU0LFE-kMPhoCrmDw_wcB Het is zo'n ding

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

JdM

Humbled

Zou deze zin
"Dit product kan niet worden gebruikt om één netwerk poort te splitten, Kijk voor alle toepassingen naar de afbeelding hieronder:"
Wellicht het probleem kunnen beschrijven?
Je kunt op een LAN poort van een switch/router deze kabel niet aansluiten lijkt me? Wat is dat "soort apparaat" waar je het over hebt, dan precies voor apparaat?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat de buren aan hun kant ook een router hebben geplaatst ( en misschien zelfs een TPlink )
Die pakt misschien ook het ipadres wat ook jouw accespoint in gebruik heeft.

Zo krijg je 2 devices op hetzelfde adres, dat werkt niet zo héél lekker

Waarom pak je het niet gelijk goed aan, zet een switch ertussen van 20€ en zet één kabel naar de buren, en de andere naar je eigen netwerk.
Laat je buren meebetalen ( of hun eigen internetoplossing aanschaffen )
Dat ding wat jij toont is geen oplossing voor lange termijn

Het staat zelfs in de omschrijving :|
Het is een splitter voor ISDN, zodat je 2 modems kan aansluiten op de NT1

[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 11-05-2017 22:16 ]

• Beavbusi
Jullie hebben denk ik gelijk. Ik moet gewoon even bij ze langs om te kijken wat het is, maar het is een bedrijf dus die zijn er vaak alleen als ik ook aan het werk ben.

Volgens mij kan ik het ip adres van het AP van ziggo niet veranderen, tenzij ik de originele software weer flash? Kon het niet vinden in het menu van de route helaas.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even? Manier waarop je topic begon klonk het alsof het een studentenhuis was waar iedereen el-cheapo een internetlijntje deelden.

Nu gaat het om een bedrijf? Die desondanks ultiem houtje-touwtje dingen doet?

- wat voor (Ziggo) verbinding hebben jullie exact?
- wie betaalt ervoor? En aan wie?

Als jullie rechtstreeks aan Ziggo betalen en de benedenburen 'meeliften' zou ik ze eraf knikkeren tot ze zelf met een fatsoenlijke oplossing komen.
Als zij rechtstreeks aan Ziggo betalen en jij meelift, mag je dankbaar zijn dat je iets krijgt en zou je een eigen verbinding kunnen overwegen.
Als jullie beide aan een huisbaas oid betalen, mag hij zorgen dat hij een goedwerkend product voor het geld wat jij aan hem betaalt oplevert. Geldt ook als het bedrijf/eigenaar ervan jouw huisbaas is.

Oslik blyat! Oslik!

• Beavbusi
Het is een beetje krom, ik woon boven een bedrijf en die hebben heel slecht internet (gewoon heel provisorisch alles aangesloten) en ik had een eigen ziggo abonnement. Dat brakke internet was van de huisbaas en ik vond dat die niet voldeed dus heb een eigen ziggo aansluiting laten leggen. (wilde ook gewoon normale digitale tv ipv digitenne) Nu kwam het bedrijf bij mij dat ze ook mee wilden doen en dat het bedrijf dan alles ging betalen. Voor mij prima. Gaat om 150 Mbit en ze gaan dit verhogen naar 300.

Nu werkt de wifi niet meer naar behoren bij mij, terwijl dit voorheen gewoon erg goed liep. Alleen snap ik niet dat mijn wifi AP nu soms uitvalt (het signaal valt niet uit, maar er is geen verbinding met internet), terwijl het bekabelde internet dit niet heeft.

Misschien kan ik het beste gewoon voorstellen dat er een professional komt om het allemaal goed aan te sluiten, zodat iedereen gewoon een goede verbinding heeft en niks met elkaar loopt te conflicteren. Allemaal een eigen aansluiting is in mijn appartement sowieso geen optie, omdat we allemaal hetzelfde adres hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Beavbusi op 12-05-2017 12:58 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stel jouw gear in op het 5Ghz deel, of laat hun zelf internet nemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Beavbusi
Zij hebben niks met mijn AP te maken , en op 5 GHz is het probleem er nog steeds helaas.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beavbusi schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:19:
het probleem er nog steeds helaas.
Is het probleem met die ISDN splitter al verholpen? Zo ja, hoe? Met een switch? Zo niet, al een switch geprobeerd als vervanging van die splitter?

• Beavbusi
Verwijderd1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Is het probleem met die ISDN splitter al verholpen? Zo ja, hoe? Met een switch? Zo niet, al een switch geprobeerd als vervanging van die splitter?
Ik dacht dat het een splitter achtig ding was, na wat onderzoek kan dit het niet zijn. Ik ben nu gewoon aan het werk dus ik kan niet kijken wat het nu precies wel is.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals ik al aangaf zal die ISDN splitter niet werken.
Staat het modem bij jou of bij hen ?

Die 2weg splitter moet ertussenuit, en op die plek een (goedkope) switch, zie linkje pricewatch, die zijn er vanaf 15/25€ en hoger )
Dan werkt alles weer zoals het behoort.

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:12
Dag allemaal,

Sorry, fout topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Boomster op 28-08-2017 07:28 ]

Pagina: 1