Ik ben toe aan een nieuw werkpaardje en het wordt mijn eerste build sinds 10 jaar.
Omdat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor adobe programma's (video bewerking, animatie, webdesign e.d.) en veel programma's tegelijk draai, heb ik mij gericht op de intel core I7 6700k. 4 cores en 8 threads moet genoeg zijn om meerdere programma's soepel te laten lopen.
Ik zal er waarschijnlijk geen games op spelen, maar wellicht in de toekomst wel, dus ik heb rekening gehouden met upgrade mogelijkheid.
Met dat als uitgangspunt heb ik de volgende onderdelen samengesteld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking, animatie, grafisch vormgeven enz.
Weinig tot geen games, maar wellicht in de toekomst wel.
Met het oog op toekomstige upgrades (videokaart) heb ik een wat zwaardere voeding gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1500,- liever iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb de afgelopen tijd op een mac gewerkt. Hoog tijd voor een compleet nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Core I7 6700k
16 GB Ram
SSD van 250GB
(minimaal)
De videokaart hoeft niet heel goed te zijn aangezien ik niet veel zal gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De behuizing (Phanteks Eclipse P400s wit) spreekt mij heel erg aan, ik heb ook een hoop goede recensies gelezen.
Verder denk ik wel tevreden te zijn met het moederbord (ASUS Z170-A) de videokaart (ASUS Geforce GTX 1060 6GB) in combinatie met de CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met goede koeling.
Weet iemand of er een Liquid cooler in deze kast past?
Zo ja, hou je dan genoeg ruimte over voor andere ventilators?
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, wellicht in de toekomst maar ik heb liever een systeem dat lang mee gaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik al heel lang geen systeem meer gebouwd heb, ben ik de draad een beetje kwijt wat betreft CPU cooler en de voeding. Verder hoop ik op goede feedback op alle andere onderdelen. Heeft iemand ervaring met deze case? Hoe is de luchtstroom bijvoorbeeld?
Omdat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor adobe programma's (video bewerking, animatie, webdesign e.d.) en veel programma's tegelijk draai, heb ik mij gericht op de intel core I7 6700k. 4 cores en 8 threads moet genoeg zijn om meerdere programma's soepel te laten lopen.
Ik zal er waarschijnlijk geen games op spelen, maar wellicht in de toekomst wel, dus ik heb rekening gehouden met upgrade mogelijkheid.
Met dat als uitgangspunt heb ik de volgende onderdelen samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 332,85 | € 332,85 |
1 | Asus Z170-A | € 150,95 | € 150,95 |
1 | Asus DUAL-GTX1060-6G | € 285,95 | € 285,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,84 | € 48,84 |
1 | Phanteks Eclipse P400S Wit | € 81,- | € 81,- |
1 | Cryorig H7 | € 35,50 | € 35,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,50 | € 142,50 |
1 | Seasonic Prime Platinum 750W | € 161,- | € 161,- |
1 | Sandisk SSD Plus 240GB | € 85,40 | € 85,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.323,99 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking, animatie, grafisch vormgeven enz.
Weinig tot geen games, maar wellicht in de toekomst wel.
Met het oog op toekomstige upgrades (videokaart) heb ik een wat zwaardere voeding gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1500,- liever iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb de afgelopen tijd op een mac gewerkt. Hoog tijd voor een compleet nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Core I7 6700k
16 GB Ram
SSD van 250GB
(minimaal)
De videokaart hoeft niet heel goed te zijn aangezien ik niet veel zal gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De behuizing (Phanteks Eclipse P400s wit) spreekt mij heel erg aan, ik heb ook een hoop goede recensies gelezen.
Verder denk ik wel tevreden te zijn met het moederbord (ASUS Z170-A) de videokaart (ASUS Geforce GTX 1060 6GB) in combinatie met de CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met goede koeling.
Weet iemand of er een Liquid cooler in deze kast past?
Zo ja, hou je dan genoeg ruimte over voor andere ventilators?
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, wellicht in de toekomst maar ik heb liever een systeem dat lang mee gaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien ik al heel lang geen systeem meer gebouwd heb, ben ik de draad een beetje kwijt wat betreft CPU cooler en de voeding. Verder hoop ik op goede feedback op alle andere onderdelen. Heeft iemand ervaring met deze case? Hoe is de luchtstroom bijvoorbeeld?