Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 13:41

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Topicstarter
Hallo,

Ik maak geregeld foto's op (dance) events. Ik weet dat er ooit een topic was voor deze foto's, maar dat is redelijk uitgestorven. Ik hoopte via een testcase wat feedback te verzamelen om mijn foto's naar een hoger niveau te tillen. Onderstaande een paar voorbeelden van recente shoots.
Eigen commentaar: ik vind het niet verrassend genoeg, en ik sta toch wat vaak weer recht voor het podium de lichtshow er zo goed mogelijk op te zetten. Dus tips zijn welkom :)

1)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4183/34539168105_390e56f1e8_c.jpgFairytale Festival 2017 by Stefan Jacobs, on Flickr

2)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/766/33297890361_61d1a9fcd8_c.jpgA State of Trance 800 by Stefan Jacobs, on Flickr

3)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2846/33385864616_98e5757d62_c.jpgA State of Trance 800 by Stefan Jacobs, on Flickr

4)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/647/33426328765_d39e14958e_c.jpgA State of Trance 800 by Stefan Jacobs, on Flickr

5)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2866/33426285565_2133d74fa2_c.jpgReverze 2017 by Stefan Jacobs, on Flickr

6)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4161/33728551123_1217a42c96_c.jpgFairytale Festival 2017 by Stefan Jacobs, on Flickr

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Markofnikoff schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:11:
Eigen commentaar: ik vind het niet verrassend genoeg, en ik sta toch wat vaak weer recht voor het podium de lichtshow er zo goed mogelijk op te zetten. Dus tips zijn welkom :)
Ik denk dat je met je eigen bevinding al in de goede richting zit. Als ik naar de beelden kijk, denk ik. Ja dat zijn inderdaad foto's van een evenement. Op zich prima wat kleur en belichting naar mijn mening, maar niet echt spannend.

Doordat veel foto's vanuit het publiek zijn geschoten zie je op de foto wat je ook als toeschouwer ziet. Doordat je mensen van achteren ziet is er ook niet echt een connectie met het publiek.

Wat me wel een beetje stoort aan met name foto 2 is dat deze scheef staat. Dat komt mij slordig over. Ook vind ik de lichten wat saai, waardoor ik naar het dak ga kijken.

Foto 5 komt door de hoeveelheid lasers wat rommelig over en ook die lijkt scheef te staan.

Mijn tips zouden zijn:
Zorg er in ieder geval voor dat de horizon recht staat (of bewust scheef)
Probeer eens een ander standpunt te vinden, van bovenaf, van de zijkant, van voren of een keer helemaal symmetrisch van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Foto 2 en 3 vind ik mooie sfeerbeelden.
Zoals wouter3 ook aangaf is het jammer dat de stalen contructie er schuin op staat. Waarschijnlijk stond je toch niet helemaal recht voor het podium. Misschien is het met bewerking nog wel recht te trekken.

Wat belichting betreft heb je van de andere foto's de lasers goed op de foto staan, maar dat vind ik persoonlijk niet echt interressant.

Wat is het doel van je foto's? Gewoon voor hobby en de mooie foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 11:04
Als regelmatig bezoeker van muziekfestivals en concerten (ander genre) krijg ik bij foto 2, 3 en 4 zin om daar naar toe te gaan. Vooral nummer 2 vind ik sterk, veel diepte door de constructie en handen en met in het middelpunt de DJ.

Bij 1 mis ik de DJ en een donker rug van iemand vind ik geen goed onderwerp. ;) , Nummer 5 is erg rommelig en bij 6 schieten mijn ogen van links naar rechts en van boven naar beneden.

Wil je er echt een serie maken dan zou ik inderdaad ook het publiek van voren fotograferen, maar dan moet je wel opletten dat ze niet poseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
1 Tip: Pas verschrikkelijk op met lasers!
Met foto's is de kans wat kleiner, maar mocht je willen filmen: niet doen met lasers, hoe gaaf het ook is. Mijn 5D2 heeft al jaren een "watermerk" op iedere foto door het toedoen van een laser in de vorm van een stuk of 30 roze puntjes.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Eerste 4 zijn erg goed en mooi scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 13:41

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Topicstarter
Thanks, ja dat was mijn afdronk inderdaad ook :) al is het op evenementen niet altijd even makkelijk om in posities te komen die een leuke hoek opleveren. Organisaties zijn nogal krampachtig in toegang verlenen (en ik snap het ook wel, er lopen de nodige figuren rond..)
Thanks.
Ik zie het meer als een hobby, maar ik verdien er tegenwoordig ook wat mee bij :)
Thanks. Ja publiek fotograferen is vet, alleen erg lastig met het licht wat vaak beperkt is :)
Universal Creations schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:31:
1 Tip: Pas verschrikkelijk op met lasers!
Met foto's is de kans wat kleiner, maar mocht je willen filmen: niet doen met lasers, hoe gaaf het ook is. Mijn 5D2 heeft al jaren een "watermerk" op iedere foto door het toedoen van een laser in de vorm van een stuk of 30 roze puntjes.
Yup same here, ik ga ook geen foto's van lasershows meer maken tenzij er een dodehoek ingeprogammeerd is.

Anyway, thanks :)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind nummer 4 wel erg mooi en origineel! Mijn favoriet uit de hele serie.
Verder sluit ik me aan bij de rest: enigszins voorspelbaar, wel mooi scherp etc.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1