Geschikte PSU voor freenas opstelling 60TB 20hdd's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01 10:18
Mijn vraag:
Ik heb een freenas file server draaiend op een asrock C2750D4I. dankzij de HBA kaart kan ik 20 sata schijven aansluiten. Momenteel heb ik er 15 op zitten maar wil binnenkort de laatste 5 plekken ook vullen met schijven.
Ik heb momenteel een be-queit PSU inhangen, (dacht 450w)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Freenas

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb nog niet de nieuwe 5 schijven aangeschaft dus kan niet testen of het werkt. Daarnaast vraag ik me af of testen niet in kan houden dat ik m opblaas en dan weet dat hij het niet trekt.

Iemand advies?
Voorkeur gaat wel uit naar be-queit gezien ik hier al kabels voor heb die langer zijn dan normaal.

Alle reacties

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
450W zou genoeg moeten zijn bij normaal gebruik, hooguit niet bij opstarten; ik had 15 jaar geleden al "slechts" een 450W voeding in een storage bak met 24 schijven en twee CPU's (Opterons...) en componenten gebruiken steeds minder stroom.

Wordt er van staggered spin up gebruik gemaakt? Als je de boel aan zet, hoor je dan de schijven dan achter elkaar opstarten / opspinnen of is het één massieve opspin-actie?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• spawn666
volgens mij hoor ik je achter elkaar opspinnen. weet niet of dit vanuit het mobo of de psu geregeld.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Een combinatie. De HBA moet het commando geven om op te spinnen, de harddisk moet wachten met opspinnen tot deze dat commando krijgt en sommige (alle?) schijven laten dit afhangen van pin 11 in de voedingsstekker.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Welke hardeschijven gebruik je allemaal?
Welke voeding heb je?
Hoe heb je alle HDD's aangesloten?

• spawn666
momenteel heb ik x15 WD Red 3 TB schijven aangesloten en wil uitbreiden met nog is 5 schijven maar die heb ik nog niet aangeschaft. Volgens mij zit er nu een 350w of 450w be quiet voeding in die het prima doet.
Pagina: 1