Celeron 400 overclocken, hoe? Ik weet echt totaal niet hoe je dat moet aanpakken, weet iemand hoe of een site waar het goed staat uitgelegd?
Ligt aan je moederbord, als je mazzel hebt kan je het in je bios doen, gewoon je busspeed evrhogen, bij 83MHZ bus draait hij op 500MHz, heb ik nu ook op m'n Abit BX6-II
Het kan zijn dat ie in de eerste instantie de 83 nog niet trekt, begin met 75 ofzo en kijk of je het voltage misschien iets omhoog moet krikken 2,05V of 2,1V. Ik heb dual celly's 400@500 met 2,1V draaien op een bp6.
Verwijderd
=heretic=
wat doe jij moeilijk? ga met de bp6 naar de 92 of 93, pcibus gaat dan naar 1/3 en agp op 2/3 zetten. Ok,ok de pci en agp bus draaien dan een beetje onder hun kloksnelheid maar de celly's gaan als een raket. RC5 doet bij mij 3 mkeys/s. de mijne lopen stabiel met 2.05 volt en blijven ook lekker koel....
wat doe jij moeilijk? ga met de bp6 naar de 92 of 93, pcibus gaat dan naar 1/3 en agp op 2/3 zetten. Ok,ok de pci en agp bus draaien dan een beetje onder hun kloksnelheid maar de celly's gaan als een raket. RC5 doet bij mij 3 mkeys/s. de mijne lopen stabiel met 2.05 volt en blijven ook lekker koel....
Verwijderd
heb zelf ook cel400 @ 600 vcore 2,4 dit loopt echter niet stabiel. loopt vast na de bios tijdesn windows scherm. op 500mhz loopt ie wel stabiel. heb een gewone coolmaster cooler. Moet ik een betere cooler halen of licht het daar niet aan?
gebruik een Chaintech 6btm moederplank.
gebruik een Chaintech 6btm moederplank.