Nieuwe koeler, toekomstige CPU socket?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigel90
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-03 12:57
Een vraag over compatibility eigenlijk.

Ik wil (eindelijk) graag van mijn stock cooler af en heb nog 2/3 koelers op 't oog, maar ik wil ook graag 'binnekort' mijn CPU en wat er verder bijkomt gaan upgraden. Nu wacht daar ik wel even tot intel met de volgende generatie komt, hoe lang dat ook nog mag duren. Het is nog onzeker of het socket veranderd of hetzelfde blijft.

Mijn vraag is dus; hoe groot is de kans dat een cooler voor de huidige sockets straks niet meer te gebruiken is voor de volgende CPU generatie? Of is daar geen helder antwoord op en niet uit te sluiten?

Bedankt voor de input!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:12
Klein, naar mijn weten gaan cpu koelers lang mee. Soms wordt er zelfs een gratis set uitgegeven om je cpu koeler te kunnen gebruiken met een nieuwe socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigel90
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-03 12:57
Dat zal dan helemaal geen probleem meer zijn :)
Dat idee had ik zelf ook, aangezien zoveel coolers van jaren terug nog te gebruiken zijn.

Bedankt zover iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Mijn Scythe Mugen eerste editie heb ik aangeschaft in 2007 en heb clips bij de scythe dit jaar nog kunnen nabestellen voor de 1150 socket. Let wel, dit geldt niet voor alle cpukoeler fabrikanten. Ik heb laatst geinformeerd voor beugeltjes van een thermaltake spinQ VT uit 2010 voor een 1150socket en die leveren ze niet of bestaan niet meer. Mijn inziens, als je grote fabrikanten pakt die ook veel voorkomen bovenaan in de pricewatch, dan zit je voor de komende 10 jaar wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 13-05-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Intel 8xxx zal weer 14nm worden, en het wordt kabylake refresh genoemd. Ga er dus vanuit voor nu dat dit gewoon socket 1151 blijft.