@
Diminish Thanks! Hier word ik wel wat wijzer van. Wat "we" eigenlijk willen is:
Links en rechts (stereo) komen ergens aan. Dan wil je eigenlijk:
verschil tussen links en rechts + links (of rechts) = goed mono signaal
Dan heb je hetzelfde volume van normaal een koptelefoon. Alleen dan een mono signaal. Er bestaat dus niet iets die dat doet? Lijkt me eigenlijk ook niet, want kabels kunnen geen verschillen gaan bepalen et cetera.
Die laatste opmerking kan ik niet volgen, omdat ik niet weet wat een originele / onbewerkte stekker precies doet (van wat, naar wat).
Het gaat hier trouwens om:
https://www.bax-shop.nl/a...spreker-mp3-plus-wireless
Een input gebruik ik dus voor een microfoon (met draad). De ander wilde ik gebruiken om een mp3 speler / telefoon aan te sluiten. Beetje raar dat zoiets niet kan. Er zit nog wel een usb media player ingebouwd, dus misschien dat ik via die weg een mp3 spelers (zonder bluetooth) / telefoon kan verbinden (3,5 mm stereo naar usb ofzo)?
Aan een splitter / combiner heb ik ook gedacht. Stel ik gebruik: "Verloopkabel stereo mini Jack - 2x Jack" en vervolgens combineer ik die twee stekkers weer doormiddel van de splitter / combiner. In dat geval worden de signalen waarschijnlijk wel bij elkaar opgeteld, dus dat zou betekenen dat ALS er verschil is tussen RIGHT/LEFT -> dat het dan zachter te horen is (de helft minder goed te horen).
Een andere oplossing zou zijn om geen splitter te gebruiken, maar "Verloopkabel stereo mini Jack - 2x Jack" beide in een ingang te steken. Dit is echter niet praktisch, omdat ik dan beide volumes hetzelfde moet hebben en dan kan ik m'n microfoon niet gelijktijdig een ander volume geven.
Even voor mijn begrip. Hoeveel verschil in rechts en links zit er eigenlijk in nummers / muziek? Stel je luistert bijvoorbeeld de top40 via Youtube...heb je dan veel te maken met stereo (verschil links en rechts)?
p.s. Ik heb de box een tijd geleden bij Bax-shop.nl gekocht, maar zij geven me telkens verkeerde / tegenstrijdige adviezen. Ook spreken de werknemers elkaar tegen. Zij hebben mij die box nota bene geadviseerd en ze wisten dat ik de speaker wilde gebruiken in combinatie met: microfoon (met draad) EN los aan te sluiten mp3 speler / telefoon.
Ik hoor wel goede dingen over bax-shop.nl en vandaar dat ik daar ben gaan kopen, maar ik heb erg slechte ervaringen met ze. Ze weten ook totaal niet waar ze het over hebben. Inmiddels heb ik me dus zelf maar ingelezen in de materie om het zelf proberen op te lossen.