Surface Book Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Jelle, dank voor deze heldere review. Als gebruiker ben ik het er grotendeels mee eens. Wel vielen mij 2 dingen op die mogelijk niet helemaal juist zijn. Verder wil ik nog een suggestie meegegeven.

1. Op de pagina waarover het gaat over de accu staat deze tekst
Bij gebruik van beide delen van de Surface Book wordt eerst de accu in het dock leeggetrokken, zodat je nog een volle tablet hebt op het moment dat je die loshaalt.
Dat is bij mij in ieder geval niet juist. Bij normaal gebruik worden de dock en tablet accu keurig gelijktijdig leeggetrokken (relatief). Dus bij het afsluiten gisteravond stonden beide accu's op 75%.

2. Dan staat er op de eerste pagina nog de volgende quote.
Wat wel tegenvalt, is de uiterste kijkhoek. De Surface Book laat zich niet echt ver openklappen, waardoor het scherm soms te rechtop staat, zodat je niet recht, maar enigszins van boven op het scherm kijkt.
Bij mijn exemplaar is dat ook het geval, maar door (iets) meer kracht te gebruiken kan het scherm bij mij nog een stukje verder naar achteren, waardoor je daarvan geen last meer hebt. ik vroeg mij af of je dat nog eens kan testen (als het reviewexemplaar nog beschikbaar is).

Tot slot een suggestie. Graag zou ik nog zien dat wat real life (game) tests worden toegevoegd. Bij alle reivews van de SB wordt 3D markt gedraaid, maar gametests ontbreken bijna overal. Alleen notebookcheck heeft er een aantal gedraaid Zie bijvoorbeeld deze link: https://www.notebookcheck...ible-Review.216890.0.html
De games geven een wat representatiever beeld van de GPU. De 965M heeft bijvoorbeeld in 2016 nog een refresh gehad en die variant is normaal gesproken ongeveer even snel als de 1050 (non Ti) bij een min-of-meer gelijke TDP.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Dank voor je feedback @dirkjesdirk :)

Jelle geniet op dit moment van zijn vakantie en helaas hebben we het testexemplaar van de Surface Book weer in moeten leveren :( Het verder openklappen kan ik dus niet verder testen helaas en meer benchmarks draaien gaat ook niet lukken.

Er is een gamebenchmark gedraaid (Grid Autosport), die vind je bij de benchmarks op de specificatietab van het product: pricewatch: Microsoft Surface Book Core i7,16GB 1T SSD (Performance Base)

Hoe de accu gebruikt wordt kan ik nu ook niet meer checken, bij andere publicaties vind ik daar eigenlijk ook geen duidelijkheid over. Is dit iets wat altijd voorkomt? Dus ook bij bijvoorbeeld 25 procent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het verder openklappen kan ik bevestigen, dat doet die van mij hier hetzelfde. Wat de accu betreft heb ik geen idee, ik gebruik hem ook vaak puur als tablet en dan gaat die vlieger niet op. Ze zijn inderdaad ook bij ongelijke lading wanneer gekoppeld wel beiden in gebruik.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ok, dank. Als de review unit niet meer beschikbaar is wordt het lastig. Misschien kunnen andere gebruiker reageren.

Dat accugebruik zal ik nog eens verder moeten testen. Het schijnt bij intensief gebruik dat de base accu wel primair wordt gebruikt. Maar bij normaals surfen en officegebruik gaan ze gelijk op.

[ Voor 23% gewijzigd door dirkjesdirk op 11-05-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb de video nog eens bekeken en gezien dat Jelle de book daadwerkelijk niet verder klapt dat de weerstand. In de praktijk kan het scherm wel degelijk een behoorlijk stukje verder naar achteren dat op de video zichtbaar is.

Ik ben dan ook van mening dat dit negatieve in de review punt moet vervallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik ben het met je eens. Ik haal het minpunt weg en zal een update bij de tekst plaatsen :) Ook het stuk over de accu werk ik bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Xtuv op 12-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Xtuv schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:26:
Ik ben het met je eens. Ik haal het minpunt weg en zal een update bij de tekst plaatsen :) Ook het stuk over de accu werk ik bij.
Fijn. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Ik ben erg benieuwd om zo'n Surface Book voor mij handig is. Ik moet hem thuis op 3 schermen aan kunnen sluiten. Kan dat bij zo'n Surface Book?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Sunri5e schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:58:
Ik ben erg benieuwd om zo'n Surface Book voor mij handig is. Ik moet hem thuis op 3 schermen aan kunnen sluiten. Kan dat bij zo'n Surface Book?
Ik zou die vraag even in het suface book topic droppen: Microsoft Surface Book Specs
Dit is alleen feedback op de review

Pagina: 1