Host wil geen TLS of SSH aanzetten voor FTP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:28
Ik ben in gesprek met mijn host over het beveiligen van FTP. Imho is FTp zonder beveiliging niet meer van deze tijd en ik wil ofwel sFTP of FTP over TLS kunnen gebruiken.
Beiden wil de hosting niet aanbieden, terwijl ze dat eerder, toen ze een andere naam hadden, wel beloofde.

Is het terecht om een vorm van beveiliging van FTP te "eisen" of is dat nog niet zo gangbaar?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, het is terecht om een vorm van beveiliging te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:42
Als het bedrijf geen aandacht besteed aan de veiligheid en dit ook niet voornemens te doen is dan zou mijn vertrouwen in dat bedrijf ook geschaad zijn... Ik hoop dat je er uit komt en anders adviseer ik je om over te stappen naar een andere partij, want wat zal er dan nog meer niet veilig (genoeg) zijn als ze dit al niet serieus nemen?

Overigens is deze beveiliging bij de meeste hosting partijen gewoon een standaard, vind het niet onterecht dat je dit nu gaat eisen.

[ Voor 16% gewijzigd door itsnaud op 11-05-2017 14:15 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Is misschien wel een terechte eis, maar je hebt niet zoveel te eisen.
Als consument kun je alleen stemmen met je portemonnee; zeg je contract op en zoek een andere hosting provider

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Brahiewahiewa schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:30:
't Is misschien wel een terechte eis, maar je hebt niet zoveel te eisen.
Als consument kun je alleen stemmen met je portemonnee; zeg je contract op en zoek een andere hosting provider
Dit is eigenlijk de beste manier. Als je al aan hebt gegeven dat je liever een alternatief voor FTP gebruikt en zij wijzigen niets dan zou ik gewoon overstappen. Waarom niet?
Bij het formulier over waarom je overstapt kan je dan mooi nog een keer de reden invullen.