Waar koop jij je hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views

• Xenguine
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01-2022
Een snelle (Hopelijk simpele) vraag; Waar koop jij je hardware?

Welke websites zijn het meest betrouwbaar of makkelijk te gebruiken of bieden het grootste aanbod?
Zelf heb ik geen idee, ik zoek de componenten die ik graag wil op google en kies meestal de voordeligste van de top 5 hits.
Echter geloof ik dat ik het niet efficiënt of veilig aanpak en zou graag jou mening of tips horen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoeken op Google doe ik nauwelijks. Gewoon de pricewatch of de HWinfo prijsvergelijker en kijken welke shops daar staan. Heb ik gelijk de reviews erbij.

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02 19:27
Ik bestel meestal bij Alternate. Ik heb hier alleen maar goeie ervaringen mee. Ik heb voor een half jaar geleden een laptop voor mijn zusje besteld, die ging van VMBO naar MBO, en na 3 week deed haar toetsenbord het niet meer. Ik heb de laptop op moeten sturen en ik kreeg netjes een bericht dat Alternate deze laptop ter reparatie moest brengen en dat dit ongeveer 3 tot 4 week zou duren voor dat de laptop terug zou komen. Ik werd via de mail netjes op de hoogte gehouden over de status van de reparatie.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:42
Ik zoek eigenlijk altijd in de pricewatch en heb een shop of 4 waar ik goede ervaringen bij heb en daar besteld ik dan ook meestal

Cloud ☁️

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik de mogelijkheden van de pricewatch eens goed bekijken.
Je hebt daar de prijzen die de shops rekent, je hebt daar shopreviews en bij een aantal producten tegelijkertijd kan het programma ook berekenen bij welke combinatie van shops je het voordeligst uit bent.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:01
Pricewatch van tweakers is mijn vertrekpunt.
De eindkeuze van een shop is afhankelijk van het totaalbedrag, de shopreviews, of ik wil ophalen of laten verzenden en persoonlijke ervaringen in het verleden.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:14
Hangt van de producten af.
Google, Pricewatch, Bol.com en dan kijken of een andere winkel het verkoopt voor Bol. Bij dit laatste rechtstreeks bij die andere winkel halen. Vaak dan ook korting.

Bij elke shop zijn er mensen die slechte ervaringen en goede ervaringen hebben.
Als ik alleen maar goede ervaringen lees dan krijg ik jeuk en ga ik juist meer over die shop zoeken. Vaak vind je dan ook wel slechte ervaringen.

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Ik kijk meestal in de pricewatch. Maar ik heb wel een aantal winkels waar ik mn voorkeur heb om te bestellen:
4launch, azerty, alternate en coolblue

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Downloader_NL schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:48:
Ik zoek eigenlijk altijd in de pricewatch en heb een shop of 4 waar ik goede ervaringen bij heb en daar besteld ik dan ook meestal
Dat inderdaad. Van de shops waar ik ervaring mee heb of die sowieso een goede naam hebben pak ik dan wel de goedkoopste.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-01 04:23

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Pricewatch hou ik in de gaten. Ik heb qua webshops wel voorkeur liggen bij alternate 4 launch en azery...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 18:42
Hier eigenlijk heel veel Bol.com. Enerzijds omdat ik hier meestal wel cadeaubonnen voor heb liggen, en anders wel ivm Airmiles en Flying Blue awards. Verder Coolblue en Alternate, afhankelijk van wie snel kan leveren en voorraad heeft.
Uiteraard uitgezocht van de Pricewatch :)

[ Voor 8% gewijzigd door ShitHappens op 14-05-2017 22:08 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:27
Dit topic is wel een open deur hier op tweakers, haha. Uiteraard de Pricewatch. Je kan er ook prima vergelijken tussen producten. Dat werkt beter dan via google of een site van de fabrikant.
Alleen exotische producten zoek ik nog wel eens via google. Dan kom je soms bij de buitenlandse shops enz.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:41

Bad Brains

<(0.o)>

Koop praktisch altijd alles tweedehands, voor wat ik wil doen/kunnen (en dat is redelijk veel) is er voor weinig heel veel te koop.
Ja maar garantie,... Meestal zit er wel garantie bij, over het algemeen is PC spul moeilijk kapot te krijgen. (25 jaar hardware werk ervaring RMA etc) dus dat verlies van uitval is heel klein.
Scheelt je zomaar 30-40% van de nieuwprijs.
Kan zomaar een goedkope wintersport vakantie zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:27
Bad Brains schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:14:
Koop praktisch altijd alles tweedehands, voor wat ik wil doen/kunnen (en dat is redelijk veel) is er voor weinig heel veel te koop.
Ja maar garantie,... Meestal zit er wel garantie bij, over het algemeen is PC spul moeilijk kapot te krijgen. (25 jaar hardware werk ervaring RMA etc) dus dat verlies van uitval is heel klein.
Scheelt je zomaar 30-40% van de nieuwprijs.
Kan zomaar een goedkope wintersport vakantie zijn.
Niks mis mee, maar er is ook iets als beleving. Spiksplinternieuwe dingen kopen, uitpakken, installeren en testen is wel wat geld waard. Daarnaast zijn er bepaalde dingen die ik niet 2ehands zou willen, zoals keyboards, muizen, enz.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:41

Bad Brains

<(0.o)>

Playa del C. schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Niks mis mee, maar er is ook iets als beleving. Spiksplinternieuwe dingen kopen, uitpakken, installeren en testen is wel wat geld waard. Daarnaast zijn er bepaalde dingen die ik niet 2ehands zou willen, zoals keyboards, muizen, enz.
Eens, muis keyboard en nu relevant een Galaxy S7 koop ik niet 2de hands.
Goed punt, toch 80% probeer ik 2dehands te halen.
Laatst had ik even snel een laptopje nodig, 2 weken zoeken en een XPS12 (2de editie 13/14 met garantie tot 17 Mei '17 gescoord voor 200 euri.
edit: in nieuwstaat (1 stuck pixel)

Je moet ook de tijd ervoor willen nemen, verkopers scopen/bellen/observeren/interpreteren. Het is soms best een sport.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
meesjagerman schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:59:
Ik kijk meestal in de pricewatch. Maar ik heb wel een aantal winkels waar ik mn voorkeur heb om te bestellen:
4launch, azerty, alternate en coolblue
Precies dit! Maar dan coolblue met stipt op nummer 1, maar vaak wel iets duurder.... ook handig als je het op zondag binnen wilt hebben en als je ook niet-pc gerelateerde dingen wilt kopen :-)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02 23:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Coolblue.nl, Alternate.nl, Bol.com en Informatique.nl
En fysiek: BCC

En ik had een keer iets via Computervoorschool.nl gekocht. Had de GLS het pakketje gesloopt. Dus ik boos en stuurde het terug.. Gelukkig waren ze bereid om geld terug te storten. En dat deden ze ook.

[ Voor 72% gewijzigd door MedionAkoya op 14-05-2017 23:00 ]

Trein?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:35

br00ky

Moderator Harde Waren
En dicht. Een opsomtopic als deze heeft erg weinig discussiewaarde. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Gebruik voor je keuze dus de Pricewatch en shopreviews.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.