windows 10 creators update handmatig installeren ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is de creators update al goud ? ik krijg de melding dat ik hem via een update-assistent kan downloaden is dit een Beta ? raden jullie het aan of af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De creators-update is ondertussen een maand (officieel) uit.
Beta-testen van deze software gebeurd binnen het Insiders-programma. Ik zou niet weten waarom je je OS niet up-to-date zou willen houden. (Veel) meer info hier: reviews: Windows 10 Creators Update: niet alleen voor creatievelingen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Omdat windows hem niet vanzelf installeert. Dus hij is gewoon goud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:59
Ja hoor, die met de tool van Microsoft is gewoon de officiële die je zelf handmatig forceert. Dat is dezelfde uiteindelijke versie. Gewoon doen, het is goed om up-to-date te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

lennox-06 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:50:
Omdat windows hem niet vanzelf installeert.
Dan zou ik even kijken waarom Windows hem niet zelf installeert? Op mijn insider laptop heb ik er geen problemen mee gehad. Op mijn PC heb ik zodra het kon geforceerd, en alle andere machines hier in huis kregen hem gewoon vanzelf.

Heb je genoeg schijfruimte?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jester-NL schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Dan zou ik even kijken waarom Windows hem niet zelf installeert? Op mijn insider laptop heb ik er geen problemen mee gehad. Op mijn PC heb ik zodra het kon geforceerd, en alle andere machines hier in huis kregen hem gewoon vanzelf.

Heb je genoeg schijfruimte?
Ik heb genoeg ruimte. Bij andere kennissen heeft hij ze automatisch geinstalleerd ja. Vreemd dat hij dat bij mij niet doet. De millenium update pakte hij wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Controleer je update instellingen, misschien download hij hem handmatig en moet je zelf aanduiden wanneer je hem wilt installeren.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Slavy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:29:
Controleer je update instellingen, misschien download hij hem handmatig en moet je zelf aanduiden wanneer je hem wilt installeren.
dat doet hij ook niet, dit weet ik omdat ik afgelopen dagen mijn pc 2x heb geformatteerd. Hij pakt alleen de millenium editie automatisch. Voor de creators update moet ik de windows upgrade-assistent downloaden via hun website.

ik heb wel een melding bij windows update van: Goed nieuws ! creators update is uit. Download hem nu als je een van de eerste wil zijn bla bla en dan word ik verwezen naar de website

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 11-05-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anders maak je een nieuwe USB-stick om je Windows 10 mee te installeren. Dan hoef je ook niet tig updates te downloaden, maar zitten de Anniversary update en de Creators update gelijk in je installatie...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:12
Voor wat het waard is:
Microsoft: “Installeer de Creators Update niet handmatig.”
http://www.zdnet.be/nieuw...rs-update-niet-handmatig/

https://www.seniorweb-lee...te-s-in-2017-komt-vanzelf

Heb het zelf wel handmatig geüpdate, zonder problemen.

[ Voor 57% gewijzigd door TanteBeth op 11-05-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
TanteBeth schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:29:
Voor wat het waard is:
Microsoft: “Installeer de Creators Update niet handmatig.”
http://www.zdnet.be/nieuw...rs-update-niet-handmatig/

https://www.seniorweb-lee...te-s-in-2017-komt-vanzelf

Heb het zelf wel handmatig geüpdate, zonder problemen.
Had ik ook al ergens zien langskomen. Dus hij is nog niet goud zoals er hier beweerd werd. Het vreemde is; waarom installeert hij het wel op bepaalde systemen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 11-05-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lennox-06 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:58:
[...]

Had ik ook al ergens zien langskomen. Dus hij is nog niet goud zoals er hier beweerd werd. Het vreemde is; waarom installeert hij het wel op bepaalde systemen ?
Hij is wel gewoon goud zoals jij het noemt
Die linkjes zijn van vorige maand.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ik heb lang geleden eens een key gehad van mijn werkgever, die ik thuis heb kunnen gebruiken, en draai dus al sedert Windows 8 een legale windows. Ik heb altijd kunnen upgraden, 8.1, 10, ... nooit problemen mee gehad en draait nu nog steeds als een zonnetje. Maar als ik nu wil upgraden naar de creators update, zegt de tool dat Enterprise versions niet ondersteund worden en dat ik de system admin moet contacteren. Natuurlijk moeilijk als ik daar niet meer werk, maar ik vraag me af als die update ooit nog gewoon binnenkomt via Windows Update of als er een andere manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
chucky666 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Hij is wel gewoon goud zoals jij het noemt
Die linkjes zijn van vorige maand.
Volgens jou klopt het nieuws niet boven dus ? Ik vind het wel geloofwaardig aangezien de aggresieve update beleid van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:31

WCA

De reden dat je m niet automatisch krijgt, is omdat de uitrol van de update gefaseerd is. Gaan soms een paar weken/maanden overheen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Goed, ik zal hem denk ik vanavond handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 16:12

CAP-Team

XBL: CAPTeam

SideShow schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:08:
Ik heb lang geleden eens een key gehad van mijn werkgever, die ik thuis heb kunnen gebruiken, en draai dus al sedert Windows 8 een legale windows. Ik heb altijd kunnen upgraden, 8.1, 10, ... nooit problemen mee gehad en draait nu nog steeds als een zonnetje. Maar als ik nu wil upgraden naar de creators update, zegt de tool dat Enterprise versions niet ondersteund worden en dat ik de system admin moet contacteren. Natuurlijk moeilijk als ik daar niet meer werk, maar ik vraag me af als die update ooit nog gewoon binnenkomt via Windows Update of als er een andere manier is...
als je een key hebt gehad van een Enterprise editie dan gaat het zo niet werken nee. Weet je zeker dat je niet Professional hebt? Gewoon de Media Creation Tool downloaden, ISO downloaden en deze mounten en installeren maar.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

CAP-Team schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:37:
[...]
als je een key hebt gehad van een Enterprise editie dan gaat het zo niet werken nee. Weet je zeker dat je niet Professional hebt? Gewoon de Media Creation Tool downloaden, ISO downloaden en deze mounten en installeren maar.
Ja effectief enterprise. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik weet niet of hij goud is of niet, maar het was een grote drama na de creators update. Ik ben nu weer aan het formatteren. Het nieuws over dat je beter kon wachten klopt wel dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Regel 1: Als die update niet goed is, wordt hij niet gereleased. Je kan er dus vanuit gaan dat er niets tot weinig mis met de update is.

Als er na het updaten gekke dingen gebeuren ligt dat meestal aan een verkeerde basis, een installatie waar bijvoorbeeld het één en ander aan gesleuteld is.

Zolang je je PC gewoon op een normale manier gebruikt kan je altijd prima updaten. Als men wel problemen heeft, is een format wel eens nodig ;) Dan kan je na die format juist mooi de nieuwste updates installeren want dan weet je dat je basis goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
maarud schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:47:
Regel 1: Als die update niet goed is, wordt hij niet gereleased. Je kan er dus vanuit gaan dat er niets tot weinig mis met de update is.

Als er na het updaten gekke dingen gebeuren ligt dat meestal aan een verkeerde basis, een installatie waar bijvoorbeeld het één en ander aan gesleuteld is.

Zolang je je PC gewoon op een normale manier gebruikt kan je altijd prima updaten. Als men wel problemen heeft, is een format wel eens nodig ;) Dan kan je na die format juist mooi de nieuwste updates installeren want dan weet je dat je basis goed is.
En als microsoft straks met 3 versies per jaar komt ? Is het de bedoeling dat je met elke nieuwe update format gaat doen? Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

:?
Mijn huidige PC is jaren geleden voor het laatst geformateerd. Toen heb ik er een schone Windows7 opgezet. Die is daarna (geforceerd, middels de door MS geleverde tooling) bij het uitkomen van Windows 10 geupdate. Ook de Anniversery en Creators-update heb ik geforceerd. Ik heb tot nog toe geen enkel probleem gehad met mijn Win10. En ik verwacht dat ook niet als de volgende update komt, eerlijk gezegd.

Overigens... je eerder installatie(s) lukte niet. Toen is er gewezen op je logs. Nu is het weer "een grote drama". En weer blijft het bij een vage omschrijving.
Trial & error is best leuk, maar in plaats van tegen de muur te blijven rennen, zou ik toch overwegen om te gaan troubleshooten.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
lennox-06 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:45:
[...]

En als microsoft straks met 3 versies per jaar komt ? Is het de bedoeling dat je met elke nieuwe update format gaat doen? Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Dan klopt het nog precies wat ik zeg. Als je basis goed is zijn zelfs 12 updates per jaar geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikaya
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:33
Hallo,
Ik probeer op mijn laptop "HP x360 11-ab004nb" Windows 10 Creators update te installeren.
Op het einde van de installatie geeft die een foutmelding: "HP Stream x360 convertible PC" verwijder deze app nu.
Zolang deze foutmelding verschijnt kan ik de installatie niet verder zetten.
Ik kan op geen enkel manier achterhalen welke app hier bedoeld wordt.
Ook de hulp van de HP helpdesk kon niet baten.
Weet iemand welke app moet verwijderd worden, hoe dit te achterhalen is?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther\setuperr.log ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikaya
Direct uittesten.
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58
mikaya schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:39:
Hallo,
Ik probeer op mijn laptop "HP x360 11-ab004nb" Windows 10 Creators update te installeren.
Op het einde van de installatie geeft die een foutmelding: "HP Stream x360 convertible PC" verwijder deze app nu.
Zolang deze foutmelding verschijnt kan ik de installatie niet verder zetten.
Ik kan op geen enkel manier achterhalen welke app hier bedoeld wordt.
Ook de hulp van de HP helpdesk kon niet baten.
Weet iemand welke app moet verwijderd worden, hoe dit te achterhalen is?
Alvast bedankt.
Ik heb hier een laptop met precies hetzelfde probleem. Heeft iemand dit probleem al kunnen oplossen?

A life lived in fear is a life half lived

• mikaya
Ik wacht nu gewoon op een automatische update, eventueel gestuurd door HP zelf.
Pagina: 1