Tracking cookie atdmt.com

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:34
Sinds vandaag wordt iedere winkel die ik wil bezoeken via de pricewatch van Tweakers geblokkeerd door Ublock vanwege de tracking cookie van atdmt.com.

Mijn vraag is:

- Wat doet dit cookie?
- Waarom is het nodig dat er een tracking cookie wordt geplaatst in de Pricewatch?
- Waarom zou ik dit specifieke cookie whitelisten?

/edit

Ik zie dat het slechts optreed bij het doorklikken naar naar een paar webwinkels. Andere webwinkels geven deze melding niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Lennyz op 11-05-2017 09:43 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Lennyz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:11:
Sinds vandaag wordt iedere winkel die ik wil bezoeken via de pricewatch van Tweakers geblokkeerd door Ublock vanwege de tracking cookie van atdmt.com.

Mijn vraag is:

- Wat doet dit cookie?
- Waarom is het nodig dat er een tracking cookie wordt geplaatst in de Pricewatch?
- Waarom zou ik dit specifieke cookie whitelisten?

/edit

Ik zie dat het slechts optreed bij het doorklikken naar naar een paar webwinkels. Andere webwinkels geven deze melding niet.
In ieder geval Coolblue gebruikt deze derde partij. In plaats van directe deeplinks naar de betreffende shops, hebben zij ervoor gekozen in hun shopfeed deze urls te gebruiken. Waarschijnlijk willen ze zelf ook kunnen tracken waar mensen vandaan komen en vertrouwen ze onze cijfers niet :'( :p

Voor verdere discussie, verwijs ik je graag naar Bijna alle Coolblue linken gaan via Ad servers.

Dit topic is gesloten.