OpenSUSE Leap + ALSA snd-usb-audio driver = audio dropouts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 22:46
Ik heb een Behringer U-Phoria UMC202HD via USB aangesloten op mijn laptop met OpenSuse Leap. Deze is met Yast geconfigureerd met de Generic USB driver (snd-usb-audio). Het apparaat wordt herkend, en speelt ook muziek of geluid van films af, maar er treden regelmatig dropouts op. Deze gebeuren random, onafhankelijk van de applicatie. Wel treden de dropouts altijd op vlak na het starten van, of skippen naar, een volgend nummer. Tussen de dropouts door kan ik geen andere "artefacten" zoals ruis, kraken en dergelijke waarnemen.

Ik weet dat er voor de snd-usb-audio driver een aantal opties ingesteld kunnen worden, maar ik kan met Google heel weinig informatie vinden.

Alle suggesties zijn welkom!
Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de opties wilt weten, moet je kijken bij 'modinfo snd-usb-audio'. Onderaan zie je dan 'parm:' met alle opties die je mee kan geven en wat voor waarde er wordt verwacht zoals een boolean e.d. Welke waardes je kan invullen als het niet om een boolean gaat zal je moeten zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate